logo 1&1
logo Aon
logo Bertelsmann
logo bofrost
logo Bundeswehr
logo Cornelsen
logo Deichmann
logo Dekra
logo ebay
logo Girocard
logo GoLeasy
logo Hermes
logo Liebherr
logo Manuka Health
logo Medisana
logo Neptunus
logo Ramershoven
logo Rottler
logo Schwäbisch Hall
logo Streetbooster
logo TÜV Nord
logo Volkswagen
logo WHU

RETARGETING I REMARKETING: ODZYSKIWANIE KLIENTÓW, KTÓRZY WYDAWALI SIĘ STRACENI

Nie jest tajemnicą, że zakupy online stają się coraz bardziej popularne. Według statystyk, całkowity obrót w handlu elektronicznym w Polsce wyniósł 22 miliardy USD w 2023 roku. Oczekuje się, że do 2027 roku wartość ta wzrośnie do 31 miliardów USD. Dodatkowo, aż 77% polskich użytkowników Internetu dokonuje zakupów online, co wciąż jest poniżej średniej UE wynoszącej ponad 90%. W 2015 roku, zaledwie siedem lat wcześniej, obroty w tej dziedzinie wynosiły jeszcze mniej niż 40 miliardów euro. A wzrost wydaje się nie mieć granic.

Jednak nie każdy, kto odwiedza sklep internetowy, staje się od razu płacącym klientem. Wręcz przeciwnie: tylko około 4 procent wszystkich odwiedzających stronę internetową decyduje się na zakup. To oznacza, że jako właściciel sklepu internetowego tracisz 96 procent wszystkich potencjalnych klientów. Ale jak zdołać przekształcić także tę dużą grupę odwiedzających w klientów? Jedną z możliwości są remarketing i retargeting.

Agencja Remarkerting: Funkcjonalność retargetingu

ZNANI Z*

Business-Punk
W-V
T3n
Horizont
Digital-Bash
SeoPresso
Bibliografia

CO TO JEST RETARGETING?

Retargeting i remarketing mają jeden konkretny cel: przypominają odwiedzającym stronę, którzy opuścili sklep internetowy przed dokonaniem zakupu, o ich pierwotnym zainteresowaniu zakupem. Celem jest jasne: ci nie-klienci mają stać się w końcu klientami. Jak może działać retargeting, wyjaśnia następujący przykład: Potencjalny zainteresowany zakupem – w naszym przypadku nazywa się Max Meier – odwiedza Twój sklep internetowy. Przegląda Twoją ofertę i ogląda kilka produktów. Jednak zamiast coś wybrać i dodać do koszyka, opuszcza stronę, nie kupując niczego.

W normalnych okolicznościach oznaczałoby to utratę potencjalnego klienta. Jednak tutaj wkracza retargeting. Kilka dni po odwiedzeniu Twojej strony, Max Meier widzi reklamę – na przykład za pośrednictwem Google Ads w swojej przeglądarce lub na smartfonie. Reklama ta pokazuje dokładnie te same lub podobne produkty, które oglądał w Twoim sklepie internetowym.

Podświadomie Max Meier przez tę reklamę przypomina sobie o swojej wizycie na Twojej stronie. W najlepszym przypadku od razu klika na Twoją reklamę lub wraca do Twojego sklepu internetowego. Tam potwierdza swoje pierwotne zainteresowanie zakupem, kupując jeden lub więcej Twoich produktów. W ten sposób cel retargetingu zostaje osiągnięty.

Agencja Remarkerting: Przykładowa grafika retargetingu

RÓŻNE FORMY RETARGETINGU

Retargeting nie jest jednolity. Można wyróżnić różne formy, które wymagają specjalnego wdrożenia. Rozróżniamy prosty i zaawansowany retargeting. Można również wyróżnić statyczny i dynamiczny retargeting.

Remarkerting Agencja reklamowa: Tradycyjne 7 punktów styku

RÓŻNICA MIĘDZY PROSTYM A ZAAWANSOWANYM RETARGETINGIEM

Prosty retargeting polega na kierowaniu do klienta reklam produktu, który właśnie przeglądał, w całym procesie zakupowym. Zaawansowany retargeting idzie o krok dalej.

W tym przypadku nie tylko promuje się produkty, które klient przeglądał. Dynamiczne i spersonalizowane reklamy pokazują również produkty, które mogą się podobać klientowi na podstawie jego dotychczasowego zachowania. Nie dzieje się to tylko na platformie, na której potencjalny klient wyraził swoje pośrednie zainteresowanie.

Dzięki nowoczesnemu dopasowywaniu tożsamości, informacje zebrane z różnych kanałów są łączone. Retargeting staje się zatem wielokanałowy. Reklamy docierają do klienta na różnych urządzeniach i kanałach, a więc również w różnych środowiskach. Oznacza to, że widzi on reklamy nie tylko w przeglądarce na komputerze, ale także na przykład na smartfonie czy tablecie.

Automatyzacja marketingu dzięki Dynamicznej Optymalizacji Kreatywnej automatycznie dostosowuje każdą reklamę pod kątem indywidualnego klienta, odpowiedniego układu i schematu kolorów dla emitowanego środowiska oraz dostosowanego wezwania do działania (Call-to-Action).

Zachowanie klienta jest analizowane automatycznie, co pozwala określić, kiedy jego gotowość do zakupu jest najwyższa. Twoja reklama jest wtedy dostarczana dokładnie w tym momencie. Dzięki temu można uniknąć niepotrzebnych dostaw reklam i związanych z nimi niepotrzebnych wydatków.

JESZCZE PYTANIA?

MASZ JESZCZE PYTANIA? CHĘTNIE CI POMOŻEMY

OTRZYMAJ NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ OFERTĘ

RÓŻNICA MIĘDZY STATYCZNYM A DYNAMICZNYM RETARGETINGIEM

Różnica między statycznym a dynamicznym retargetingiem polega na sposobie tworzenia reklam. W przypadku statycznego retargetingu tworzy się stały zestaw reklam internetowych. Są one dostarczane do określonych grup docelowych według ustalonych zasad.

Można na przykład stworzyć trzy różne reklamy. Jedna z nich jest wyświetlana odwiedzającym, którzy wejdą na określoną stronę produktu na Twojej stronie internetowej. Inna reklama pojawia się, gdy odwiedzający czytają artykuł na Twoim blogu. Jeszcze inna reklama jest wyświetlana, gdy potencjalni klienci czytają artykuły na innych stronach internetowych na podobny temat.

Ogólnie rzecz biorąc, statyczny retargeting jest szczególnie odpowiedni w obszarze B2B – zwłaszcza gdy chcesz bezpośrednio zwrócić się do określonej grupy docelowej, a nie do pojedynczej osoby. Można również celowo promować konkretne produkty lub specjalne oferty za pomocą statycznego retargetingu.

Dynamiczny retargeting natomiast koncentruje się na dostarczaniu reklam dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego zainteresowanego. Wykorzystuje się do tego najnowszą technologię, taką jak uczenie maszynowe, aby analizować zachowanie poszczególnych zainteresowanych. Te analizy umożliwiają automatyczne dostosowanie reklam do indywidualnych potrzeb i preferencji każdego klienta. Reklamy są również dostarczane w optymalnym momencie. Dynamiczny retargeting jest więc szczególnie odpowiedni w obszarze B2C – zwłaszcza gdy Twoja oferta produktowa jest stosunkowo duża, a potencjalne grupy docelowe dość różnorodne. Ze względu na dużą liczbę zmiennych do uwzględnienia, dynamiczny retargeting nie nadaje się do ręcznego prowadzenia – przynajmniej jeśli ma przynieść oczekiwany sukces. Spodziewany zwrot z inwestycji (ROI) jest jednak na tyle wysoki, że warto zainwestować w odpowiednie oprogramowanie i programy. W badaniu przeprowadzonym w USA około 88 procent właścicieli stron internetowych stwierdziło, że poprawili swoje wyniki dzięki spersonalizowanym kampaniom reklamowym.

RÓŻNICA MIĘDZY RETARGETINGIEM A REMARKETINGIEM

Często retargeting i remarketing są używane zamiennie. Jednak obie strategie różnią się w istotnych punktach. Cel obu strategii jest taki sam: konwersja odwiedzających stronę internetową, którzy jeszcze nie dokonali zakupu. Jednak różnią się one w realizacji i sposobie podejścia do potencjalnych klientów.

  • Retargeting próbuje skłonić zainteresowanych do powrotu na odwiedzoną stronę internetową lub sklep online poprzez reklamy wielokanałowe.
  • Remarketing nie opiera się na reklamach, ale na e-mailach. W najlepszym przypadku są one również spersonalizowane, co pozwala na jak najbardziej precyzyjne dotarcie do zainteresowanego. Można na przykład przypomnieć mu o artykułach, które oglądał lub które ma w koszyku. Remarketing umożliwia także wykorzystanie potencjału sprzedaży dodatkowej i krzyżowej, sugerując klientowi produkty pasujące do tych, które już kupił lub które są do nich podobne.
  • Retargeting odnosi się do umieszczania Twoich reklam dla osób, które już wykazały zainteresowanie Twoim produktem lub usługą, na przykład odwiedzając stronę internetową lub korzystając z aplikacji. System retargetingu wykorzystuje celowo ciasteczka, aby zidentyfikować użytkowników, a następnie pokazywać im spersonalizowane reklamy na innych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych.
  • Remarketing natomiast odnosi się do marketingu Twoich produktów lub usług do osób, które już były Twoimi klientami lub kupującymi. Celem jest zachęcenie tych istniejących klientów do ponownych zakupów lub nabycia dodatkowych produktów lub usług. Metody remarketingu obejmują na przykład e-maile z personalizowanymi ofertami lub reklamy dla Twoich istniejących klientów na platformach mediów społecznościowych.

Retargeting odnosi się więc do celowego umieszczania reklam dla osób, które już nawiązały kontakt z Twoją firmą. Remarketing natomiast skierowany jest na działania marketingowe wobec Twoich istniejących klientów, aby zachęcić ich do kolejnych zakupów.

5 DOBRYCH POWODÓW DO KORZYSTANIA Z RETARGETINGU I REMARKETINGU

Istnieje wiele powodów, dla których warto wykorzystać retargeting jako część swojej strategii marketingowej. Pięć najważniejszych to:

  1. Retargeting i remarketing mogą odzyskać klientów, którzy wydawali się straceni. Dzięki temu nie tylko zwiększają one wskaźnik konwersji, ale także zyski. Często dla zainteresowanego po prostu nie jest to odpowiedni moment, aby zakończyć wizytę na stronie internetowej zakupem. Retargeting oferuje szansę na bycie widocznym w odpowiednim momencie dla zakupu. Remarketing również przypomina o pierwotnym zainteresowaniu zakupem. Dodatkowo umożliwia wykorzystanie potencjału sprzedaży dodatkowej i krzyżowej.
  2. U osób, które już wykazały zainteresowanie Twoją firmą i produktami, odwiedzając Twoją stronę internetową, możesz zakładać podstawowe zainteresowanie zakupem. Wysiłek potrzebny do skłonienia ich do zakupu jest znacznie mniejszy niż w przypadku osób, które odwiedzają Twoją stronę po raz pierwszy.
  3. Retargeting i remarketing potwierdzają u zainteresowanych pierwsze wrażenie i przywracają Twoją ofertę do pamięci potencjalnych klientów. Dzięki temu ponownie aktywują zainteresowanie konkretnymi produktami lub specjalną ofertą. Nie zapominaj: w trakcie podróży zakupowej interesant ma do czynienia z wieloma rozpraszaczami i odgałęzieniami. Retargeting i remarketing są więc uprzejmym przypomnieniem.
  4. Dzięki dobrze wykorzystanemu retargetingowi lub remarketingowi prowadzisz swoje działania marketingowe nie tylko celowo, ale także wielokanałowo. Dzięki temu rozwiązaniu typu Omnichannel zwracasz się do potencjalnych klientów w różnych momentach i środowiskach. Możesz na przykład przypomnieć zainteresowanemu, który w ciągu dnia informował się na laptopie służbowym o konkretnych produktach, wieczorem w spokojniejszym środowisku o swoim pierwotnym zainteresowaniu zakupem, za pomocą odpowiedniej reklamy na smartfonie.
  5. Retargeting i remarketing dają Ci możliwość bardziej celowego i tym samym bardziej efektywnego kosztowo prowadzenia działań marketingowych. Dzięki temu możesz mierzalnie poprawić ROI swoich wydatków marketingowych. Dlatego retargeting i remarketing należą do najbardziej opłacalnych strategii marketingowych. Kiedy spersonalizowane reklamy są wyświetlane we właściwym czasie, oferują najlepszą szansę na rzeczywisty zakup.
Agencja reklamowa: wyjaśnienie retargetingu Remarkerting Agencja reklamowa: Retargetowanie adresów użytkowników

PONAD 1000 ZADOWOLONYCH KLIENTÓW

Michael-Wojsa MICHAEL
WOJSA

Mogę polecić tę firmę SEO w Osnabrück w 100%. Praca jest zawsze bardzo wysokiej jakości, a jednocześnie analizy, testy użyteczności i optymalizacje projektu strony internetowej są wdrażane bardzo szybko. Optymalizacje prowadzą do rzeczywistej wartości dodanej w czasie i są naprawdę warte każdego centa.

R
ROBIN
HAAS

Praca z Suchhelden to prawdziwa przyjemność. Pomimo wielodyscyplinarnego podejścia, które w wielu innych agencjach zawodzi, udaje im się zapewnić doskonałe doradztwo i pomoc w każdym obszarze, w moim przypadku: Shopify, SEO i reklamy na Facebooku. Całość szybko i niezwykle kompetentnie. Dziękuję, oby tak dalej!

HOLGER BAUR KARSTEN
MUELLER

Współpracujemy z Suchhelden już od kilku lat. Poznaliśmy firmę jako niezawodnego partnera i cieszymy się na dalszą współpracę. Zdecydowanie polecamy!

ECL KONTOR GMBH ECL
KONTOR GMBH

Po rekomendacji i harmonijnych rozmowach wstępnych zdecydowaliśmy się wejść na wspólną ścieżkę optymalizacji SEO z Suchhelden. Co zaskakujące, już po 2 miesiącach udało nam się osiągnąć pierwsze sukcesy i pozyskać nowych klientów. Chcielibyśmy skorzystać z okazji, aby podziękować im za ich wyjątkową wydajność i doskonałe wsparcie. Jesteśmy pewni, że bohaterowie poszukiwań będą z nami bez końca! Podziękowania dla zespołu. Naprzód!

HOLGER BAUR HOLGER
BAUR

Zespół Suchhelden jest świetny. Wszystkie odpowiedzi są bardzo szybkie, profesjonalne, rzeczowe. Ponadto wszyscy są bardzo mili i wysoko profesjonalni. W związku z tym - dziękuję zespołowi za dotychczasową współpracę.

Geh-Wasserchemie GEH
WASSER­CHEMIE

Współpracujemy z Suchhelden od prawie dwóch lat i otrzymaliśmy wsparcie w zakresie SEO i SEA. Dzięki profesjonalnemu doradztwu oraz skutecznemu planowaniu i wdrażaniu działań udało nam się poprawić naszą widoczność i wielokrotnie zwiększyć liczbę zapytań od klientów. Wielkie dzięki za wspaniałą współpracę!

IDENTYFIKOWANIE GRUP DOCELOWYCH I WYBÓR ODPOWIEDNIEJ FORMY KOMUNIKACJI: KLUCZ DO SUKCESU W RETARGETINGU I REMARKETINGU

Jednym z najważniejszych kluczy do skutecznego retargetingu i remarketingu jest precyzyjne dostarczanie reklam i e-maili. Oprócz spersonalizowanych reklam zwróć uwagę na poziom zainteresowania użytkowników. Można podzielić odwiedzających stronę internetową na grupy, które należy różnie adresować.

  1. Świadomość (Awareness)

    Grupa ta obejmuje użytkowników i odwiedzających stronę, którzy są już świadomi Twojej firmy lub marki, ale jeszcze nie podjęli żadnych działań wskazujących na zainteresowanie zakupem. Mogą to być na przykład osoby regularnie czytające Twój blog lub szukające informacji na innych stronach, ale nigdy wcześniej nie przeglądające Twojego sklepu internetowego.
    W retargetingu najlepiej sprawdza się reklama brandingowa, która wzmacnia zaufanie użytkowników do marki poprzez zwiększoną obecność. Takie reklamy mogą motywować do odwiedzenia firmowych kont w mediach społecznościowych, pokazując, że inni użytkownicy uważają firmę za godną zaufania.

  2. Zainteresowanie (Interest)
    Do tej grupy należą użytkownicy, którzy na przykład odwiedzili Twój sklep internetowy i obejrzeli jeden lub więcej produktów, wykazując tym samym zainteresowanie marką i produktami. Celowe wykorzystanie reklam z tymi lub podobnymi produktami może zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu.

  1. Decyzja (Decision)

    To odwiedzający Twoją stronę, którzy dotarli tam celowo, na przykład poprzez wpisanie konkretnych słów kluczowych takich jak „kup produkt XY”. Wyrazili tym samym podstawową intencję zakupu.
    Przyczyny nieukończenia zakupu mogą być różnorodne. Często do podjęcia decyzji o zakupie brakuje tylko drobnostki. Często decydujące okazują się reklamy bannerowe z konkretnymi produktami lub e-mail z dodatkową wartością, taką jak darmowa wysyłka.

  2. Porzucony Koszyk Zakupowy (Abandoned Shopping Cart)
    Grupa ta obejmuje użytkowników, którzy już umieścili określone produkty w koszyku i są bliscy zakupu. Z jakiegoś powodu zakup nie został dokończony. W ramach retargetingu i remarketingu sensowne jest prezentowanie specjalnych ofert, takich jak rabaty i promocje. Pomaga to w podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie.

  3. Klienci (Customers)

    Nie należy zapominać o klientach, którzy już dokonali zakupu w Twoim sklepie, również w kontekście retargetingu i remarketingu. Ich przekonanie do kolejnego zakupu jest jeszcze łatwiejsze. W końcu zbudowałeś już wystarczająco dużo zaufania, aby byli skłonni ponownie wydać pieniądze.
    Oprócz sensownych produktów uzupełniających i następujących po zakupie, możesz w ramach retargetingu i remarketingu sugerować tym klientom także inne produkty, które mogą im się spodobać na podstawie ich dotychczasowych decyzji zakupowych. Ponadto zwiększasz lojalność klientów poprzez e-maile z użytecznymi wskazówkami dotyczącymi stosowania i użytkowania zakupionego produktu.

3 WAŻNE WSKAZÓWKI DLA SKUTECZNEGO RETARGETINGU

Sukces kampanii retargetingowej zależy przede wszystkim od jej realizacji. Ważne punkty to:

1. KORZYSTAJ Z NOWOCZESNEJ TECHNOLOGII!

Ręczne prowadzenie skutecznego retargetingu i remarketingu wymaga ogromnego nakładu pracy i staje się niemal niemożliwe przy pewnej liczbie odwiedzających stronę. Ale bez obaw: najnowsze narzędzia i programy przejmują dużą część pracy.

Ważne jest, aby używane narzędzia umożliwiały głębokie wglądy w zachowania odwiedzających stronę. Im dokładniej znasz swoich potencjalnych klientów, tym bardziej indywidualne oferty możesz im przedstawić za pomocą skutecznego retargetingu i remarketingu.

Jako agencja specjalizująca się w retargetingu i remarketingu korzystamy z najnowszych i najbardziej efektywnych technologii, aby napędzać sukces Twojego biznesu. Nasze zaawansowane narzędzia można dostosować do indywidualnych potrzeb i celów Twojej firmy.

2. Pokazuj zainteresowanym tylko odpowiednie produkty!

Klient kupuje tylko to, co go naprawdę interesuje. Aby pokazać potencjalnym klientom odpowiednie oferty, najpierw trzeba przeanalizować, co może ich interesować. Z tych analiz, za pomocą efektywnej technologii rekomendacji, można zidentyfikować produkty, które są dla potencjalnego klienta istotne.

Nasze doświadczenie jako agencji specjalizującej się w retargetingu i remarketingu oraz wykorzystanie najnowocześniejszych technologii umożliwiają nam skuteczne wyfiltrowanie produktów, które najprawdopodobniej zainteresują potencjalnych klientów. Dotyczy to również tych produktów, które klienci nigdy wcześniej nie oglądali.

To umożliwia dodatkowe możliwości sprzedaży dodatkowej i krzyżowej, które mogą znacząco zwiększyć Twój obrót i wartość życiową klienta.

3. ZWRACAJ SIĘ DO ZAINTERESOWANYCH W ODPOWIEDNIM CZASIE!

Większość odwiedzających strony internetowe nie kończy zakupu, ponieważ moment jest nieodpowiedni. Dlatego kluczowe jest ustalenie momentu i miejsca, w którym gotowość do konwersji i zakupu interesanta jest największa.

Tutaj również wykorzystywane są nowoczesne systemy. Analizują one dokładnie zachowanie interesanta i dzięki uczeniu maszynowemu przewidują najlepszy możliwy moment na dokonanie zakupu. Jako wiarygodna agencja retargetingowa i remarketingowa sterujemy reklamami i e-mailami z precyzją, oszczędzając tym samym Twój budżet marketingowy.

silny zespół

ABSOLUTNE NIEPOROZUMIENIA W RETARGETINGU I REMARKETINGU

Retargeting i remarketing oferują bardzo skuteczne strategie marketingowe do zwiększania Twoich przychodów. Aby to działało, musisz jednak prawidłowo wdrażać i stosować te strategie. Należy unikać następujących błędów:

1. NIE BĄDŹ NERWOWY!

Generalnie prawdopodobieństwo zakupu wzrasta, im częściej potencjalni klienci widzą wrażenia związane z Twoją marką lub produktami. Ważne jest jednak, aby zachować umiar.

„Frequency Capping“ to słowo-klucz. Ktoś, kto widzi dziesięć razy dziennie tę samą reklamę, raczej poczuje się zirytowany lub śledzony, niż zdecyduje się na zakup.

2. Unikaj niepotrzebnych wyświetleń!

Zgodnie z ustalonymi grupami użytkowników można tworzyć i wyświetlać indywidualnie dopasowane reklamy. Ważne jest także, aby pewne grupy użytkowników były wyłączone z określonych kampanii.

Na przykład, mało sensu ma pokazywanie już skonwertowanym użytkownikom reklam lub ofert specjalnych dotyczących produktów, które już kupili – chyba że są to artykuły zużywalne. W ten sposób oszczędzasz również budżet reklamowy.

3. OGRANICZ CZASOWO AKTYWNOŚCI!

Retargeting i remarketing pozwalają optymalizować współczynnik konwersji. Niemniej jednak nie są one panaceum. To oznacza, że nawet z efektywnym retargetingiem i remarketingiem nie każdy odwiedzający stronę internetową zostanie przekształcony w klienta.

Niektórzy ludzie po prostu chcą przeglądać Twoją stronę i nie mają prawdziwego zainteresowania zakupem. Ściganie tych osób przez miesiące w ramach retargetingu i remarketingu z reklamami i ofertami niepotrzebnie uszczupla Twój budżet marketingowy.

ILE KOSZTUJĄ RETARGETING I REMARKETING?

Ogólnie rzecz biorąc, wydatki na kampanię retargetingową i/lub remarketingową można określić, ustalając budżet. W przypadku retargetingu zasięg jest określany przez cenę umieszczenia reklam. W większości przypadków rozliczenia odbywają się według modelu cenowego CPC lub CPM.

  • Cennik CPC (Cost per Click)
    Płacisz tylko wtedy, gdy potencjalny klient faktycznie kliknie na wyświetlaną reklamę.
  • Cennik CPM (Cost per Mille)
    Koszty kampanii reklamowej są naliczane za każde 1.000 wyświetleń reklam.

Nie da się jednoznacznie stwierdzić, który z modeli cenowych jest lepszy. To, który z nich jest odpowiedni dla Ciebie, zależy przede wszystkim od Twoich celów kampanii.

Model CPM jest szczególnie odpowiedni, gdy Twoja kampania Google Ads ma na celu zwiększenie rozpoznawalności i zdobycie uwagi. Model CPC natomiast jest odpowiedni, gdy zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i tym samym przychodów. Płacisz wtedy tylko za reklamę, gdy potencjalny klient faktycznie kliknie na nią, sygnalizując realne zainteresowanie zakupem.