logo 1&1
logo Aon
logo Bertelsmann
logo bofrost
logo Bundeswehr
logo Cornelsen
logo Deichmann
logo Dekra
logo ebay
logo Girocard
logo GoLeasy
logo Hermes
logo Liebherr
logo Manuka Health
logo Medisana
logo Neptunus
logo Ramershoven
logo Rottler
logo Schwäbisch Hall
logo Streetbooster
logo TÜV Nord
logo Volkswagen
logo WHU

GOOGLE TRENDS

Google Trends to narzędzie, o którym prawdopodobnie już słyszeliście. Może to być w kontekście popularnych zapytań wyszukiwania lub rocznego podsumowania publikowanego przez Google. Ale jak właściwie działa to narzędzie? I jaki jest sens zbierania i analizowania tych danych?

W dalszej części przyjrzymy się, jak działa Google Trends i jaką korzyść można osiągnąć, wiedząc, jak z niego korzystać. Przygotowaliśmy dla was instrukcję, która pomoże wam zdobyć niezbędną wiedzę na temat obsługi Google Trends. Narzędzie to jest dostępne za darmo i oferuje wgląd w aktualne dane, jak również retrospekcje i prognozy.

Przedstawimy także niektóre elementy tegorocznego podsumowania roku, które dają interesujące spojrzenie i pozwalają zrozumieć, w jakich kontekstach określone terminy i tematy pojawiają się w Google.

ZNANI Z*

Business-Punk
W-V
T3n
Horizont
Digital-Bash
SeoPresso
Bibliografia

DEFINICJA

Pojęcie „Google Trends” opisuje internetową usługę Google, która analizuje zachowania wyszukiwania swoich użytkowników. Udostępnia informacje o tym, które frazy wyszukiwania były wprowadzane do wyszukiwarki najczęściej. W stosunku do całkowitej objętości wyszukiwań i umieszczone w kontekście czasowym, najpopularniejsze terminy są publikowane przez Google. Lista ta pojawia się od roku 2004 i może dotyczyć całego świata lub poszczególnych regionów. Od roku 2012 funkcje Google Insights, istniejące od 2008, zostały zintegrowane z Google Trends.

OGÓLNA KORZYŚĆ Z GOOGLE TRENDS

Niektórzy mogą doceniać, że Google tworzy statystyki dotyczące zachowań wyszukiwania użytkowników. Inni mogą mieć wątpliwości, na ile jest to konieczne, aby zbierać i przetwarzać takie informacje. Jednak w przeszłości Google Trends okazało się bardzo przydatne. Dane są zbierane anonimowo, więc Google nie publikuje zapytań wyszukiwania w powiązaniu z poszczególnymi użytkownikami, a jedynie samą frazę wyszukiwania, czas i miejsce, przy czym lokalizacja jest określana z dokładnością do miasta. Użytkownicy nie muszą więc martwić się, że Google monitoruje ich indywidualne zapytania wyszukiwania i publikuje te informacje w sieci. Prywatność jest tutaj zachowana, co jest coraz ważniejszym tematem.

Często sami nie zdajemy sobie sprawy, jakie skutki mogą mieć nasze własne zapytania wyszukiwania, które jako użytkownicy Google wykonujemy. Oczywiście pojedyncze wyszukiwanie nie zmienia wiele, ale gdy zbiorowość wprowadza ten sam termin w określonym czasie lub przedziale czasowym do Google, może to wyglądać inaczej.

Dzięki tej usłudze online można analizować popularność określonych terminów i fraz w kontekście czasowym lub dla określonego regionu.

Pozwala to dowiedzieć się, jakie tematy są obecnie popularne w społeczeństwie lub budzą zaniepokojenie ludzi. Na przykład w rocznym podsumowaniu, do którego jeszcze wrócimy. Google tworzy rankingi tematów, które były szczególnie popularne na całym świecie lub w poszczególnych krajach. Ale co nam dają te analizy?

Przykładem może być grypa. Stwierdzono, że w czasach, gdy wielu użytkowników wprowadzało do Google swoje objawy, było również wysokie występowanie wizyt u lekarza, którzy diagnozowali grypę. Dzięki tej wiedzy i odpowiedniej analizie, Google może od tego czasu wydawać tygodniowe szacunki faktycznych przypadków grypy. Ma to nie tylko duże znaczenie dla naszego systemu zdrowia, ale również wielu pracodawców i działów personalnych może dostosować swoje planowanie do tych danych.

Te interesujące wyniki można przenieść na wiele innych obszarów, takich jak giełda. Tutaj istnieje współzależność między zapytaniami wyszukiwania dotyczącymi nazw firm a następującymi po nich transakcjami na giełdzie. Jak widać, obserwowanie publikowanych co tydzień trendów Google może być nie tylko interesujące, ale także przynieść konkretne korzyści dla osób prywatnych lub firm.

Google Trends

GOOGLE TRENDS A SEO

Korzyści z Google Trends czerpie nie tylko ogół społeczeństwa czy pojedyncze firmy notowane na giełdzie. Jako reklamodawca lub posiadacz strony internetowej również możesz skorzystać z tego narzędzia online. Kluczowym pojęciem jest tutaj SEO (Search Engine Optimization - Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek). SEO polega na dostosowaniu strony internetowej i znajdujących się na niej tekstów w taki sposób, aby uzyskały one większą widoczność dla użytkowników internetu. Ranking stron przez wyszukiwarkę odgrywa zatem dużą rolę, ponieważ im wyższa pozycja strony, tym wyżej jest ona wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Pojawienie się Twojej strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google oznacza duży ruch i tym samym większy obrót. Google Trends, jak wiemy, zajmuje się popularnymi zapytaniami wyszukiwania. A w dziedzinie SEO kluczowe znaczenie mają słowa kluczowe. Co rozumiemy pod pojęciem słów kluczowych i dlaczego są one tak ważne dla stron internetowych, już wcześniej omówiliśmy w jednym z naszych poradników.

Ale jak ostatecznie łączą się ze sobą Google Trends, SEO i słowa kluczowe? Słowa kluczowe mają przede wszystkim zapewnić, aby Twoja strona była odwiedzana przez wielu i przede wszystkim zainteresowanych użytkowników. Jeśli więc wybierzesz słowo kluczowe, które rzadko jest wprowadzane do wyszukiwarki, liczba odwiedzających będzie równie niska, lub wizyty na stronie w ogóle się nie pojawią, ponieważ strona nie jest tak często znajdowana. Jednak wybierając termin, który jest szczególnie popularny wśród użytkowników Google, można liczyć na wzrost liczby odwiedzin. Dzięki słowom kluczowym możesz również kierować grupę docelową, którą chcesz osiągnąć. Jeśli na przykład wybierzesz terminy używane przez użytkowników z Warszawy w wyszukiwarce jako słowa kluczowe, Twoimi gośćmi będą z dużym prawdopodobieństwem osoby z Warszawy lub związane z Warszawą. Dlatego zawsze bądź na bieżąco z trendami Google.

JESZCZE PYTANIA?

MASZ JESZCZE PYTANIA? CHĘTNIE CI POMOŻEMY

OTRZYMAJ NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ OFERTĘ

SŁOWA KLUCZOWE DZIĘKI GOOGLE TRENDS

Wiesz już, dlaczego Google Trends może pomóc Twojej stronie zdobyć więcej kliknięć. Teraz nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jak to zrobić. Niektórzy mogą sądzić, że najlepiej jest zawsze podążać za aktualnymi trendami i ciągle przepisywać słowa kluczowe - może nawet z Top 10, które Google regularnie publikuje. Jednak nie tylko oznaczałoby to ogromny dodatkowy nakład czasu. Jakość tekstów również znacznie by ucierpiała pod takim podejściem.

Umieszczenie słów kluczowych w tekście może często stanowić wyzwanie, ponieważ musisz utrzymać równowagę między dobrze czytelnym tekstem a jak najwyższą gęstością słów kluczowych. Jeśli więc ciągle dostosowywałbyś swoje teksty, z pewnością ucierpiałaby na tym naturalność i czytelność tekstu. Nie każdy termin, który pojawia się w Google Trends jako top trend, pasuje do Twojego tematu. O wiele lepiej jest więc przeprowadzić rewizję istniejących słów kluczowych. Nasz przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić:

Zapoznaj się z narzędziem Google Trends, aby dowiedzieć się, czy Twoje dotychczas używane słowo kluczowe jest często wprowadzane do wyszukiwarki czy nie. Pamiętaj, że możesz sam wybrać odpowiedni region, okres czasu i kategorię. W późniejszej części omówimy krok po kroku, jak przeprowadzić zapytanie w Google Trends, aby pokazywało Ci dane istotne, które możesz wykorzystać na swojej stronie internetowej.

Jeśli zapytanie wykaże, że Twoje słowo kluczowe jest już często wprowadzane do wyszukiwarki i to jeszcze w regionach, w których oferujesz swój produkt lub usługę, możesz spokojnie odetchnąć: Prawdopodobnie już odnotowujesz dużą liczbę odsłon strony i Twoja witryna cieszy się dużym ruchem od odpowiednich grup docelowych. Jeśli jednak wybrany przez Ciebie termin nie należy do popularnych zapytań w wyszukiwarce lub nie występuje w Twoim regionie wcale, powinieneś teraz działać.

Funktion und richtige Auswertung

Poprzez badanie trendów w Google Trends możesz lepiej ocenić swoje szanse i znaleźć wyjaśnienie dla ewentualnie niższej liczby kliknięć lub odwiedzin z regionów, które dla Ciebie nie przynoszą korzyści. W takim przypadku zaleca się znalezienie podobnego terminu, który znajduje się wyżej w Google Trends i jest często wyszukiwany przez użytkowników w Twoim kraju lub mieście, jeśli aspekt regionalny ma dla Twojej strony internetowej znaczenie. Pamiętaj również, aby nowy termin pasował do Twojego tematu. W końcu nie chcesz zniekształcać swojej treści, ale optymalizować ją w celu zwiększenia liczby odwiedzających. Do określenia nowego słowa kluczowego możesz zresztą użyć funkcji porównywania narzędzia Google Trends. Dzięki temu możesz bezpośrednio porównać dwa terminy wyszukiwania i lepiej ocenić, który z nich chciałbyś ustawić jako słowo kluczowe. Jeśli sam nie masz pomysłów na nowe słowa kluczowe, zalecamy przewinięcie strony Google Trends na sam dół. Tutaj usługa online sugeruje podobne zapytania wyszukiwania, które możesz wykorzystać do porównania.

Jak już wspomniano, miejsce i kategoria to dwa decydujące parametry. Jeśli prowadzisz stronę, która ma zainteresować głównie użytkowników z Twojego regionu, ma sens dostosowanie zapytania w Google Trends również do tego aspektu. Wyświetlanie zapytań dotyczących określonego terminu w określonym regionie sprawia, że wyniki są znacznie bardziej znaczące i istotne dla Ciebie. Możesz także zawęzić kategorię. Ponadto masz możliwość wyświetlenia na przykład tylko zapytań wyszukiwania w Google Images lub Google News. Dzięki temu zobaczysz, jak popularny jest Twój wybrany termin w danej sekcji Google. Jeśli na przykład tworzysz filmy, które wrzucasz na YouTube, interesuje Cię, czy słowa kluczowe, które ustaliłeś dla opisu swojego filmu, są w ogóle wyszukiwane przez użytkowników na YouTube. Bardzo pomocna jest ta funkcja również, gdy chcesz dotrzeć ze swoją stroną do określonych grup docelowych.

GOOGLE TRENDS I TRENDY W WYSZUKIWANIACH

Myślisz, że trendy i popularne zapytania wyszukiwania to to samo? Musimy Cię rozczarować, ponieważ Google jest znacznie bardziej skomplikowane niż proste równanie. Gdy wpisujesz słowo kluczowe do wyszukiwarki i jest ono przypisywane do kategorii, aktualny trend może różnić się od najczęściej wprowadzanego słowa kluczowego.

Ważnym czynnikiem tutaj jest czas: Google zbiera dane z dotychczasowych zapytań wyszukiwania i wyprowadza z nich zarówno trendy, jak i prognozy. A prognozy nie odpowiadają rzeczywistym liczbom zapytań wyszukiwania dokonywanych przez użytkowników. To tworzy dużą różnicę, którą należy uwzględnić podczas analizy Google Trends.

KORZYŚCI Z PROGNOZOWANIA

Już wcześniej wyjaśniliśmy, dlaczego możesz skorzystać z Google Trends. Do tej pory skupialiśmy się tylko na aktualnych trendach. Jednak prognozy również mogą pomóc Ci uczynić Twoją stronę bardziej popularną i obecną. W dziedzinie SEO (Search Engine Optimization) ważne jest, aby wiedzieć, czy terminy, które cieszą się dzisiaj dużą popularnością, będą nadal popularne jutro lub za tydzień. Prognozy uzyskane za pomocą Google Trends pokazują, czy liczba przyszłych zapytań wyszukiwania dla danego terminu lub grupy słów wzrośnie czy zmaleje. Jeśli zrozumiesz to przydatne narzędzie i wykorzystasz je na swoją korzyść, możesz zidentyfikować słowa kluczowe, które pozwalają utrzymać ruch na Twojej stronie na stałym poziomie, i w związku z tym je wyeliminować. Jak możesz ustalić nowe słowa kluczowe dla swoich tekstów, zostało już poruszone lub możesz alternatywnie przeczytać w naszym przewodniku dotyczącym wyboru odpowiednich słów kluczowych.

Google Trends SEO

JAK ODNALEŹĆ SIĘ W GOOGLE TRENDS?

Dotychczas szczegółowo omówiliśmy zastosowanie i cel Google Trends. Ponieważ jednak ta usługa online oferuje wiele możliwości, warto zastanowić się, jak z niej właściwie korzystać, aby uzyskać pożądane informacje i następnie móc je przetworzyć. Może już jesteś z tym dobrze zaznajomiony i chcesz po prostu dowiedzieć się więcej o funkcjach, które oferuje. Albo nigdy wcześniej nie miałeś do czynienia z Google Trends i dopiero zaczynasz się z tym tematem zapoznawać. W każdym przypadku warto zrozumieć, jak pracować z Google Trends, jeśli planujesz w przyszłości z niego korzystać.

Google Trends umożliwia użytkownikom analizę słów kluczowych lub tematów oraz rozpoznawanie trendów w zachowaniach wyszukiwania użytkowników. Poprzez wprowadzanie słów kluczowych można uzyskać informacje na temat ich popularności w czasie, rozkładu geograficznego, powiązanych zapytań wyszukiwania i bieżących trendów. Aby w pełni wykorzystać potencjał Google Trends, pomocne jest korzystanie z różnych funkcji i opcji filtrowania. Na przykład użytkownicy mogą dostosować okres, obszar geograficzny i kategorię zapytań wyszukiwania, aby uzyskać bardziej sprecyzowane wyniki. Porównując kilka słów kluczowych, użytkownicy mogą również zidentyfikować trendy i różnice między różnymi terminami lub tematami. Ponadto Google Trends oferuje możliwość wizualizacji danych w formie wykresów i diagramów, co pomaga łatwiej rozpoznać i interpretować wzorce i trendy. Uzyskane wiedza z Google Trends może następnie przyczynić się do rozwoju strategii marketingowych, tworzenia treści, analiz trendów i innych procesów decyzyjnych. Ważne jest, aby pamiętać, że Google Trends opiera się na danych agregowanych i nie dostarcza absolutnych liczb. Pokazuje względne stosunki popularności i trendy w porównaniu do innych słów kluczowych lub tematów.

PONAD 1000 ZADOWOLONYCH KLIENTÓW

Michael-Wojsa MICHAEL
WOJSA

Mogę polecić tę firmę SEO w Osnabrück w 100%. Praca jest zawsze bardzo wysokiej jakości, a jednocześnie analizy, testy użyteczności i optymalizacje projektu strony internetowej są wdrażane bardzo szybko. Optymalizacje prowadzą do rzeczywistej wartości dodanej w czasie i są naprawdę warte każdego centa.

R
ROBIN
HAAS

Praca z Suchhelden to prawdziwa przyjemność. Pomimo wielodyscyplinarnego podejścia, które w wielu innych agencjach zawodzi, udaje im się zapewnić doskonałe doradztwo i pomoc w każdym obszarze, w moim przypadku: Shopify, SEO i reklamy na Facebooku. Całość szybko i niezwykle kompetentnie. Dziękuję, oby tak dalej!

HOLGER BAUR KARSTEN
MUELLER

Współpracujemy z Suchhelden już od kilku lat. Poznaliśmy firmę jako niezawodnego partnera i cieszymy się na dalszą współpracę. Zdecydowanie polecamy!

ECL KONTOR GMBH ECL
KONTOR GMBH

Po rekomendacji i harmonijnych rozmowach wstępnych zdecydowaliśmy się wejść na wspólną ścieżkę optymalizacji SEO z Suchhelden. Co zaskakujące, już po 2 miesiącach udało nam się osiągnąć pierwsze sukcesy i pozyskać nowych klientów. Chcielibyśmy skorzystać z okazji, aby podziękować im za ich wyjątkową wydajność i doskonałe wsparcie. Jesteśmy pewni, że bohaterowie poszukiwań będą z nami bez końca! Podziękowania dla zespołu. Naprzód!

HOLGER BAUR HOLGER
BAUR

Zespół Suchhelden jest świetny. Wszystkie odpowiedzi są bardzo szybkie, profesjonalne, rzeczowe. Ponadto wszyscy są bardzo mili i wysoko profesjonalni. W związku z tym - dziękuję zespołowi za dotychczasową współpracę.

Geh-Wasserchemie GEH
WASSER­CHEMIE

Współpracujemy z Suchhelden od prawie dwóch lat i otrzymaliśmy wsparcie w zakresie SEO i SEA. Dzięki profesjonalnemu doradztwu oraz skutecznemu planowaniu i wdrażaniu działań udało nam się poprawić naszą widoczność i wielokrotnie zwiększyć liczbę zapytań od klientów. Wielkie dzięki za wspaniałą współpracę!

PIERWSZE KROKI W GOOGLE TRENDS

Aby rozpocząć, powinieneś najpierw wejść na stronę Google Trends, do której dostęp uzyskasz za pomocą adresu URL trends.google.pl. Na tej stronie od razu zostaną Ci pokazane aktualne trendy i tematy. Na przykład aktualny roczny przegląd oraz popularne zapytania z ostatnich godzin. W górnej części ekranu otrzymasz możliwość wpisania słowa kluczowego lub tematu.

Gdy na przykład wpiszesz frazę „optymalizacja dla wyszukiwarek” i naciśniesz Enter, rozpoczniesz zapytanie w Google Trends. Dla lepszej przejrzystości podzielmy ekran, który Ci się wyświetli, na cztery sekcje.

Na samym górze, w górnej czwartej części, zostanie wyświetlone wprowadzone przez Ciebie słowo kluczowe, a bezpośrednio pod nim znajdują się cztery możliwości ustawień. Za pomocą rozwijanego menu wybierz region, okres czasu, kategorię i określony obszar w uniwersum Google - tutaj określasz, czy chodzi na przykład o wyszukiwanie w sieci czy wyszukiwanie obrazów.

Ogólnie rzecz biorąc, masz do dyspozycji bardzo wiele opcji wyboru: jako region możesz wybrać kraj, województwo lub miasto. Region można określić z dokładnością do miasta, chociaż małe wioski nie są reprezentowane. Drugi czynnik określa okres czasu, w którym chcesz przeanalizować popularność swojego hasła. Możesz na przykład szukać w ciągu ostatnich pięciu lat, ostatnich trzydziestu dni lub ostatniej godziny.

Możliwe jest również wprowadzenie dowolnego okresu czasu wybranego przez Ciebie. Aby to zrobić, po prostu kliknij na przycisk „Określony okres czasu” w menu rozwijanym i wprowadź datę początkową oraz końcową dla Twojego zapytania. Możesz także wybrać analizę obejmującą więcej niż jeden rok. Daje to możliwość obserwacji wzrostu lub spadku popularności frazy w ciągu ostatnich lat. Ponieważ Google Trends istnieje od 2004 roku i dopiero od tego czasu zbierane są dane niezbędne do tworzenia trendów, Twoje badania na dowolny temat lub frazę są możliwe tylko od tego roku.

Również w różnych kategoriach masz niemal nieograniczone możliwości. Możesz szukać we wszystkich kategoriach lub określić obszar, który jest dla Ciebie istotny. Pod każdym polem tematycznym znajduje się jeszcze wiele podtematów. Po prostu spróbuj i przekonaj się, jakie możliwości oferuje Google Trends przy określaniu zakresu.

Na koniec powinieneś zdecydować, czy chodzi o wyszukiwanie w sieci, wyszukiwanie obrazów, wyszukiwanie w Google Shopping, wyszukiwanie na YouTube czy wyszukiwanie wiadomości Google. W tej kategorii można wybrać tylko jedną opcję. Często jednak sam rodzaj frazy lub Twoje własne pole działania już określa, którą opcję wybierzesz. Jeśli sprzedajesz produkty na swojej stronie internetowej, wyszukiwanie Google Shopping będzie dla Ciebie istotne, a YouTuber logicznie wybierze YouTube jako kryterium.

Nutzen von Google Trends

INTERPRETACJA DANYCH

Po ustawieniu czterech parametrów, bezpośrednio poniżej - określimy to jako drugą ćwiartkę strony - Google przedstawia pierwszy przejrzysty wykres. Pokazuje on zainteresowanie wprowadzonym przez Ciebie słowem kluczowym w czasie. Google wyjaśnia na tej stronie, że wartości wskazują zainteresowanie wyszukiwaniem w stosunku do najwyższego punktu na wykresie. Dane te odnoszą się oczywiście do wybranego regionu i okresu czasu, który ustaliłeś. Wartość 100 oznacza największą popularność hasła. Wartość 50 wskazuje, że hasło jest połowę tak popularne, a wartość 0 oznacza, że dla hasła nie można było zebrać wystarczających danych.

Te informacje pozwalają na właściwą interpretację wykresu utworzonego przez Google. Mała wskazówka: pobierz plik za pomocą ikony po prawej stronie i eksportuj go do tabeli (np. Excel). Teraz zobaczysz wszystkie liczby użyte do stworzenia wykresu. Dla wielu użytkowników łatwiej jest w ten sposób zrozumieć i przetworzyć dokładne wartości. Szczególnie przydatne jest to przy porównaniach, które wymagają dokładnych danych.

Następny wykres, znajdujący się w trzeciej ćwiartce strony, pokazuje zainteresowanie według subregionu. Ponownie wybierz za pomocą rozwijanego menu po prawej stronie między subregionem a miastem.

W zapytaniu dotyczącym Polski subregiony odpowiadają szesnastu województwom. Liczba wyświetlanych miast różni się w zależności od słowa kluczowego. Dla niektórych haseł wprowadzonych do zapytania w Google Trends nie zostanie wyświetlony wykres, jeśli chcesz wyszukiwać na poziomie miasta. Powodem jest brak wystarczających danych.

Sam wykres pokazuje na mapie świata lub kraju w różnym stopniu nasycenia kolorem niebieskim, jak popularny jest Twój temat lub słowo kluczowe w danej regionie. Z legendy, która znajduje się bezpośrednio obok, możesz wyciągnąć wartości liczbowe, co jest przydatne do szczegółowej analizy.

W ostatniej ćwiartce strony pokazane są teraz podobne słowa kluczowe i powiązane tematy. W naszym przykładzie - wprowadzone słowo „optymalizacja dla wyszukiwarek” - jako powiązane tematy sugerowane są między innymi „strona internetowa”, „lokalna optymalizacja dla wyszukiwarek” i „Microsoft Bing”. Na stronie podobnych słów kluczowych znajdują się przykładowo „optymalizacja dla wyszukiwarek Warszawa” lub „optymalizacja dla wyszukiwarek Kraków” Wyniki te bazują na tym, że użytkownicy, którzy szukali w wyszukiwarce wprowadzonego przez nas hasła, również rozpoczęli inne, podobne zapytania w Google. Wybierz widok „Rosnące” dla zapytań, które od ostatniego okresu najbardziej wzrosły, lub „Top” dla najpopularniejszych zapytań.

JAK PORÓWNYWAĆ SŁOWA KLUCZOWE?

W poprzedniej sekcji przedstawiliśmy, jakie dane pokazuje Google w swojej usłudze Google Trends i jak są one prezentowane. Jednak na jedną ciekawą możliwość jeszcze nie zwróciliśmy uwagi: porównanie słów kluczowych.

Otwórz Google Trends, jak wcześniej opisano, za pomocą URL i wyszukaj hasło. W naszym przykładzie chcemy porównać słowo kluczowe „optymalizacja dla wyszukiwarek” z „SEO”. Więc wpisujemy w pole wyszukiwania „optymalizacja dla wyszukiwarek” i uruchamiamy wyszukiwanie naciskając klawisz Enter.

Teraz wracamy na już znaną stronę. Tutaj, obok pierwszego słowa kluczowego, pojawia się kolejne pole. Klikamy w nie i wpisujemy „SEO”. Teraz możemy porównać wzrost lub spadek popularności obu haseł w odniesieniu do regionu i okresu czasu.

Dzięki funkcji porównania można porównać do pięciu grup słów kluczowych, z których każda może zawierać do 25 słów kluczowych - i to w czasie rzeczywistym. Po prostu dodaj więcej haseł, używając symbolu plusa. Usuń wybrane hasło, używając symbolu x.

Handhabung von Google Trends

Warto zwrócić uwagę, że błędy ortograficzne, warianty pisowni, synonimy, liczba mnoga czy pojedyncza nie są wliczane. Oznacza to na przykład, że możesz porównać ze sobą słowa „lampa” i „lampy”.

Możliwe jest także porównanie zapytania jako tematu lub jako słowa kluczowego. Jaka jest różnica? Użytkownicy otrzymują w wynikach wyszukiwania trafienia dla wszystkich słów z zapytania, które są wyświetlane w odpowiednim języku. Jeśli więc na przykład wyszukasz słowo „banan”, wyniki będą zawierać zapytania o słowa takie jak „banan” czy „kanapka z bananem”. Jeśli jednak wpiszesz „kanapka z bananem”, wyniki będą zawierać zapytania o „kanapkę z bananem”, „banan na lunch” i „kanapkę z masłem orzechowym”.

Temat w przeciwieństwie do tego jest grupą słów, które reprezentują określony koncept, który jest taki sam w każdym języku. Jeśli więc szukasz na przykład tematu „Londyn”, wyszukiwanie obejmie wyniki dla tematów „stolica Wielkiej Brytanii” czy „Londres”, co jest hiszpańskim słowem na miasto.

KORZYŚCI DLA WŁAŚCICIELI STRON INTERNETOWYCH

W teorii wszystko to może brzmieć nieco skomplikowanie i dla niektórych być może abstrakcyjnie. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, jak można wykorzystać teoretyczną wiedzę o Google Trends na swoją korzyść. Przetestuj działanie Google Trends na kilku przykładowych zapytaniach i zobacz sam, jakie możliwości narzędzie to oferuje dla Ciebie. Google potrafi rozróżnić między słowami kluczowymi a tematami dzięki wykorzystaniu różnych technologii, takich jak semantyczne bazy danych i algorytmy uczenia maszynowego.

Ponieważ wyszukiwarka jest tak inteligentna i stale się uczy, rozpoznaje tematy i może odpowiednio przyporządkować słowa kluczowe, gdy użytkownicy wprowadzają je do wyszukiwarki Google. Skoncentruj się więc nie tylko zawsze na pojedynczych słowach kluczowych, ale zwróć uwagę na tematy. Z obecnym stanem Google jest możliwe generowanie wysokiego ruchu również w ten sposób. Może to potencjalnie oznaczać jeszcze większą liczbę odwiedzających na Twojej stronie.

JESZCZE PYTANIA?

MASZ PYTANIA? CHĘTNIE POMOŻEMY

OTRZYMAJ OFERTĘ BEZ ZOBOWIĄZAŃ

GOOGLE TRENDS W 2020 ROKU

Rok zbliża się ku końcowi, a za pomocą Google Trends można już dowiedzieć się, które zapytania wyszukiwania były najpopularniejsze w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Google niedawno opublikowało podsumowanie roku. Do tego podsumowania nie są jednak wykorzystywane najczęściej wyszukiwane terminy, ale najwyższy wzrost wolumenu wyszukiwań dla poszczególnych zapytań. Dzięki tym analizom można zobaczyć, jakie tematy, osobistości czy nagłówki prasowe zajmowały ludzi w ciągu roku. Dzięki praktycznemu podziałowi na różne kategorie powstają różne rankingi. Wśród nich znajduje się również kategoria ogólnych zapytań wyszukiwania.

MIEJSCE 1: „CORONAVIRUS”

Jak można się było spodziewać, termin „Coronavirus” znajduje się na pierwszym miejscu w ogólnych zapytaniach wyszukiwania w 2020 roku. Ponieważ pandemia wpłynęła na ludzi na całym świecie i zmieniła wiele żyć, taki wynik jest spodziewany. Związane z tym pytania, które zostały wprowadzone do pola wyszukiwania Google, takie jak „Skąd pochodzi koronawirus?” czy „Co to jest korona?”, znacznie wzrosły w ostatnim czasie. Jak sam Google informuje, w 2020 roku po raz pierwszy zdarzyło się, że temat był tak silnie reprezentowany na każdej liście jak korona. Było to stale obecne, również w wyszukiwarkach, dlatego Google utworzyło w tym roku specjalną kategorię. Ranking ten zawiera zapytania wyszukiwania takie jak „Corona aktualnie”, „RKI” czy „Symptomy korony”. Ogólnie rzecz biorąc, dziesięć tematów związanych z koroną jest rankowanych w tej specjalnej liście.

MIEJSCE 2: „WYBORY W USA”

Innym tematem w 2020 roku, który zajmował ludzi na całym świecie, były wybory w USA na nowego prezydenta. Wybory między Donaldem Trumpem a Joe Bidenem w USA wywołały wiele emocji i były tematem rozmów w wielu miejscach. Nic dziwnego, że zapytania wyszukiwania dotyczące tematu wyborów w USA znalazły się na drugim miejscu.

MIEJSCE 3: „POGODA JUTRO”

Pytanie o pogodę jest i pozostaje popularnym zapytaniem wyszukiwania - stałym hitem. Szybko wpisane do wyszukiwarki, podczas gdy stoi się przed decydującym pytaniem: „T-shirt czy sweter?”, pytanie o pogodę na następny dzień zajmuje trzecie miejsce w rankingu 2020 roku.

NAJPOPULARNIEJSZE PYTANIA W 2020 ROKU

Jednak Google w swoim podsumowaniu roku nie ocenia tylko popularnych zapytań wyszukiwania. Opublikowano również ranking najpopularniejszych pytań, które zostały zadane wyszukiwarce w ciągu roku. Są one podzielone na kategorie „Pytania-Gdzie”, „Pytania-Kiedy” czy „Pytania-Dlaczego”. Poniżej przedstawiamy Wam Top 10 z kategorii pytań.

"PYTANIA-GDZIE"

  1. Gdzie jest teraz huragan?
  2. Gdzie jutro nie ma szkoły?
  3. Gdzie mogę dostać maseczkę?
  4. Gdzie leży Hanau?
  5. Gdzie mieszka Donald Duck?
  6. Gdzie w Australii jest pożar?
  7. Gdzie mogę się przebadać na Corona?
  8. Gdzie muszę nosić maseczkę?
  9. Skąd pochodzi koronawirus?
  10. Koronawirus w Polsce – gdzie?

"PYTANIA-DLACZEGO"

  1. Dlaczego płatki Cornflakes Kelloggs zostały wynalezione?
  2. Dlaczego we Włoszech umiera tak wiele osób na Corona?
  3. Dlaczego George Floyd został aresztowany?
  4. Dlaczego Xavier Naidoo jest w DSDS?
  5. Dlaczego wszyscy kupują papier toaletowy?
  6. Dlaczego Dietmar Hopp jest obrażany?
  7. Dlaczego obchodzimy Zielone Świątki?
  8. Dlaczego koronawirus jest tak niebezpieczny?
  9. Dlaczego zakazano sprzedaży papierosów mentolowych?
  10. Dlaczego nie ma drożdży?

"PYTANIA-KIEDY"

  1. Kiedy znowu otworzą się szkoły?
  2. Kiedy znowu otworzą się fryzjerzy?
  3. Kiedy znowu otworzą się siłownie?
  4. Kiedy zostanie wypłacony bonus dla dzieci?
  5. Od kiedy obowiązuje obniżka VAT?
  6. Kiedy iść do lekarza przy objawach koronawirusa?
  7. Kiedy skończy się koronawirus?
  8. Kiedy nadchodzi burza?
  9. Kiedy Merkel znowu przemawia?
  10. Kiedy znowu otworzy się Ikea?

PODSUMOWANIE

Google oferuje za pośrednictwem swojego serwisu online Google Trends przegląd najpopularniejszych zapytań wyszukiwania na całym świecie. Mogą one być umieszczone w kontekście czasowym i regionalnym, co daje wgląd w tematy, które użytkownicy często wprowadzają do wyszukiwarki. Ta możliwość i wynikająca z niej optymalizacja słów kluczowych mogą przyczynić się do wzrostu liczby odwiedzin i osiągnięcia odpowiedniej grupy docelowej. Dlatego Google Trends w ostatnich latach zyskało na znaczeniu dla operatorów stron internetowych zajmujących się SEO.

Obsługa Google Trends jest stosunkowo prosta, gdy już się zorientujemy, jak z niego korzystać. Dane mogą być wywoływane w dowolnym czasie, także retrospektywnie, i są dostępne bezpłatnie.

Roczne podsumowanie publikowane przez Google, zarówno dla osób prywatnych, jak i operatorów stron internetowych, jest również przydatne. Zawiera ono kilka rankingów, które wymieniają tematy, które miały duże znaczenie w analizowanym roku.