Wskazówka nr 1: SPRAWDZENIE I ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI W GOOGLE
Wielu webmasterów tworzy stronę internetową, pisze teksty, wstawia grafiki i dziwi się, że nikt nie odwiedza strony. Problemem może nie być to, że wszystko zostało źle zaimplementowane, ale mały, ale ważny aspekt w kodzie źródłowym.
Ważne: Roboty Google potrzebują sygnału, aby przeszukać i zindeksować Twoją stronę. Bez tego optymalizacja wyszukiwarek internetowych jest bezwartościowa. W kodzie źródłowym ustawia się tzw. tag Noindex, który wygląda następująco: <meta name="robots" content="noindex" />
Nie wiesz, która strona ma ten tag? To proste, wystartuj zapytanie Site przez pasek wyszukiwania Google. Wystarczy wpisać frazę "site:twojadomena.pl", aby zobaczyć, czy inni widzą Twoją ofertę. Alternatywnie polecamy korzystanie z Google Search Console, wcześniej znanej jako "Google Webmaster Tools". Znajdziesz tam wszystkie adresy URL i ich status w Google. Pierwszym krokiem w optymalizacji wyszukiwarek internetowych byłoby dokładne przyjrzenie się URL-om wskazanym jako błędne.
Wskazówka: W Google Search Console znajduje się również narzędzie URL, które służy do weryfikacji. Informacje takie jak wynik ostatniego przeszukania, data tej czynności i inne szczegóły znajdziesz tam!