logo 1&1
logo Aon
logo Bertelsmann
logo bofrost
logo Bundeswehr
logo Cornelsen
logo Deichmann
logo Dekra
logo ebay
logo Girocard
logo GoLeasy
logo Hermes
logo Liebherr
logo Manuka Health
logo Medisana
logo Neptunus
logo Ramershoven
logo Rottler
logo Schwäbisch Hall
logo Streetbooster
logo TÜV Nord
logo Volkswagen
logo WHU

SEM I PPC – JAK TO DZIAŁA?

Wyszukiwarka jest jedną z najważniejszych platform do generowania klientów. Dlatego marketing w wyszukiwarkach ma dla właścicieli stron internetowych dużą wagę. Skrót SEM pochodzi od angielskiego terminu „Search Engine Marketing”. Jako część marketingu online, marketing w wyszukiwarkach obejmuje działania reklamowe, które odnoszą się do pozyskiwania odwiedzających poprzez wyszukiwarkę. Jakie cele ma marketing w wyszukiwarkach? Na pierwszym planie stoi oczywiście przede wszystkim poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania. Rozróżnia się tu wyniki, które osiągane są dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek oraz reklamy, za które płaci się. Marketing w wyszukiwarkach odnosi się przede wszystkim do płatnych reklam. Często mówi się tu o PPC. Reklama Pay per Click to szczególny model rozliczeniowy. Rozliczenie następuje tylko wtedy, gdy odwiedzający faktycznie klikną w reklamę. Szczególnie w obszarze Google jako wyszukiwarki jest to popularna forma reklamy. Tutaj na przykład bardzo znane jest Adwords. Zwłaszcza duże firmy często decydują się na zatrudnienie agencji SEO do prowadzenia marketingu w wyszukiwarkach. Jednak ci, którzy dopiero zaczynają swoją stronę internetową, mogą nie mieć na to środków finansowych.

ZNANI Z*

Business-Punk
W-V
T3n
Horizont
Digital-Bash
SeoPresso
Bibliografia

OPTYMALIZACJA DLA WYSZUKIWAREK INTERNETOWYCH – SEO JAKO CZĘŚĆ SEM

Ważnym elementem marketingu w wyszukiwarkach jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, znana po angielsku jako Search Engine Optimization (SEO). Chodzi w niej przede wszystkim o to, aby przygotować i sformatować stronę internetową w taki sposób, by była lepiej odnajdywana przez wyszukiwarkę. Wiele osób wpisuje określone terminy do wyszukiwarki, licząc na znalezienie rozwiązania swojego problemu. Te terminy to słowa kluczowe. Jeśli na stronie internetowej znajdują się jedno lub więcej słów kluczowych, może ona zawierać rozwiązanie poszukiwanego problemu. Istnieje jednak tysiące stron dotyczących wielu terminów. Aby własna strona została odnaleziona, musi być doskonale zoptymalizowana. Oprócz słów kluczowych oznacza to również posiadanie dużej liczby odwiedzających, pracę z mediami i wyróżnianie się. Im lepiej strona jest odwiedzana i linkowana, tym wyżej znajduje się w wynikach wyszukiwarki. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się to dużą pracą, w dłuższej perspektywie przynosi to korzyści. Zaleca się, aby optymalizację pod kątem wyszukiwarek powierzyć doświadczonym agencjom, które znają wszystkie triki i potrafią je właściwie zastosować.

AdWords: mapa myśli SEO

MARKETING W WYSZUKIWARKACH- TO SĄ ZALETY

AdWords: Zalety marketingu w wyszukiwarkach

Budżet jest niski, a marketing w wyszukiwarkach kosztuje dużo pieniędzy? Tak, to prawda, ale są powody, dla których warto zainwestować te środki. Strona internetowa przynosi korzyści tylko wtedy, gdy przyciąga odwiedzających. Przy ogromnej liczbie stron internetowych, generowanie ruchu jest jednak dużym wyzwaniem, szczególnie dla osób, które nie znają się dobrze na stronach internetowych. Łatwo jest stworzyć stronę internetową, ale stworzenie udanej strony internetowej nie jest już takie proste. Istnieje wielu właścicieli stron internetowych, którzy z dużym zaangażowaniem podjęli się tworzenia swojej strony. Nie trwało długo, zanim zaczęli się zastanawiać, dlaczego brakuje odwiedzających. Często wynika to z braku marketingu w wyszukiwarkach. Aby zarabiać pieniądze, trzeba inwestować pieniądze. Korzyści z dobrego marketingu w wyszukiwarkach są oczywiste:

  1. Lepsze pozycjonowanie własnej strony w wynikach wyszukiwania
  2. Więcej odwiedzających
  3. Wyższe liczby sprzedaży
  4. Doskonała reklama skierowana do grupy docelowej

Jeśli więc zastanawiasz się, czy korzystać z marketingu w wyszukiwarkach, warto zanotować, czego oczekujesz od swojej strony. Jeśli choć jeden z tych punktów to pragnienie, aby strona była sukcesem, wówczas marketing w wyszukiwarkach jest zdecydowanie świetnym wyborem.

MARKETING W WYSZUKIWARCE – KORZYSTANIE Z WIEDZY PROFESJONALISTÓW

Wyszukiwarka to nieznana jednostka. To nie do końca prawda. Jednak istnieje wiele aspektów związanych z wyszukiwarką, które mogą być nieznane osobom, które nie zagłębiają się wystarczająco w temat. Wszystko zaczyna się od tego, że na ranking wpływa wiele czynników. Ranking jest oparty na takich elementach, jak słowa kluczowe, linki prowadzące do strony i z niej, liczba odwiedzin, wideo i obrazy, a także dane meta. Każdy pojedynczy punkt ma wagę, której nie można lekceważyć dla ogólnego wyniku. Osoba, która ma dobrą optymalizację wyszukiwania za pomocą słów kluczowych, ale mało lub wcale nie posiada obrazów i linków, nie będzie długo zajmować dobrej pozycji w rankingu.

Ponadto, regularne, optymalizowane treści są również nie do przecenienia. Dlatego warto zatrudnić agencję, która zna się na temacie i wie, jak go właściwie wykorzystać. Suchhelden (Bohaterowie Wyszukiwania) przyjęli na siebie zadanie skutecznego marketingu w wyszukiwarkach. Wieloletnie doświadczenie tutaj się opłaca. Strony internetowe, które są opracowywane pod kątem marketingu w wyszukiwarkach, znajdują się w krótkim czasie wyżej w rankingu. Osoby, które regularnie dbają o swoją stronę internetową, mogą szybko cieszyć się znacznie większą liczbą odwiedzających.

SEM – MARKETING DLA WYSZUKIWARKI WYJAŚNIONY PROSTO

„Search Engine Marketing” to pełna nazwa SEM. Jako dyscyplina częściowa marketingu online, kładzie się tu nacisk na wszystkie działania mające na celu umieszczenie stron internetowych na czołowych miejscach w Google. Przede wszystkim kluczową rolę odgrywają tutaj słowa kluczowe. SEM z kolei składa się z części SEA (Search Engine Advertising) i SEO (Search Engine Optimization). Marketing w wyszukiwarkach (SEM) łączy w sobie strategiczną reklamę w formie płatnych ogłoszeń (SEA) i optymalizację dla wyszukiwarek pod kątem organicznych wyników wyszukiwania (SEO).

Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika

MASZ JESZCZE PYTANIA? CHĘTNIE CI POMOŻEMY

OTRZYMAJ NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ OFERTĘ

JAK DEFINIUJE SIĘ SEM?

SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, obejmuje dwa kanały marketingowe: reklamę w wyszukiwarkach i optymalizację wyszukiwarek, mając na celu ciągłe zwiększanie liczby odwiedzin na stronie internetowej. SEM nie powinien być rozumiany tylko jako reklama w wyszukiwarkach, jak to często bywa obecnie. SEM to kompleksowa strategia, która obejmuje znacznie więcej niż tylko reklamę. SEM jest złożony, dlatego istnieją specjaliści od SEM, tacy jak Suchhelden. SEO w porównaniu do SEM znacznie lepiej zdołało wybić się na pierwszy plan. Większość firm zna pojęcie SEO. Jednak niewiele osób wie, że SEO jest podkategorią SEM. Podsumowując: SEM to strategia marketingowa dla wyszukiwarek, która łączy w sobie reklamę w wyszukiwarkach i optymalizację wyszukiwarek, mając na celu pozyskanie kwalifikowanych odwiedzających na własną stronę internetową za pośrednictwem stron z wynikami wyszukiwania.

CZTERY KLUCZOWE OBSZARY SEM W GOOGLE

Co jest ważne dla SEM, można zobaczyć, patrząc na wyniki wyszukiwania w Google. Na górze znajdują się reklamy Google Ads, wcześniej znane jako AdWords. Są to płatne reklamy, które są planowane, tworzone i optymalizowane w ramach SEA. Poniżej znajdują się klasyczne organiczne wyniki wyszukiwania, które są przedmiotem SEO. Te z kolei są podzielone na znane wyniki wyszukiwania, grafikę wiedzy oraz wpisy Universal Search, które prezentują się na długości strony. Te ostatnie obejmują wyszukiwanie obrazów Google, Google News, czy też Google+ Local/Maps.

SEM Z SEA i SEO

SEO obejmuje wszystkie działania mające na celu poprawę pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Również wymienione elementy obok wyszukiwarki Google są włączone. Celem jest więc zwiększenie widoczności strony na czołowych miejscach w dolnych i pionowych obszarach.

SEA uzupełnia SEO i umożliwia wykorzystanie górnego obszaru wyników wyszukiwania. Chodzi tutaj o Google Ads, czyli płatne reklamy w ramach stron z wynikami wyszukiwania. Kampanie Google Ads mają na celu dostarczanie spersonalizowanej reklamy odpowiedniej grupie docelowej, aby zwiększyć ruch na stronie.

CO MA PPC ADVERTISING DO SEM?

Zajmując się SEM, często pojawia się termin PPC Advertising. Odnosi się on do wszystkich ogłoszeń, które opierają się na modelu rozliczeniowym, w którym płaci się dopiero po kliknięciu. Ma to istotną zaletę, ponieważ reklamodawcy płacą tylko za rzeczywistą akcję, a umieszczenie przestrzeni reklamowej jest na początku bezpłatne.

GDZIE SEM MIEŚCI SIĘ W MARKETINGU ONLINE?

SEM jest częścią każdej kompleksowej strategii marketingu online. Podczas gdy SEO zajmuje się zwiększaniem obecności stron internetowych w organicznych stronach z wynikami wyszukiwania i jest zaliczane do optymalizacji OnPage i OffPage, SEA koncentruje się na umieszczaniu płatnych reklam online na podstawie słów kluczowych.

Obejmuje to również wszystkie formaty poza Google, które są rozliczane za kliknięcie. Przykładami mogą być reklamy na Facebooku czy reklamy na YouTube. Dzisiaj SEM należy do najlepszych działań marketingowych w celu pozyskania nowych klientów. Szczególnie niskie straty dzięki optymalizacji skierowanej do odpowiedniej grupy docelowej czynią SEM interesującym narzędziem dla firm.

JAK WAŻNE JEST SEM?

Gdy jesteśmy w Internecie, naszą pierwszą czynnością jest zazwyczaj wpisanie frazy w Google. Aby znaleźć produkty, usługi i strony internetowe, dzisiaj nie obejdzie się bez wyszukiwarek. Obok innych wyszukiwarek, takich jak Yahoo czy Bing, Google z około 90% udziałem w rynku jest największą i najbardziej istotną wyszukiwarką. W kontekście tych zmian SEM w ostatnich latach stał się nieuniknioną częścią marketingu online. Większość firm inwestuje duże budżety marketingowe w marketing w wyszukiwarkach, zwykle preferując działania SEA, czyli reklamę w wyszukiwarkach.

Mimo to, wiele firm prezentuje różne podejścia do strategii marketingu online. Duże firmy, takie jak Apple czy Amazon, koncentrują się na wyszukiwaniu.

AdWords: Udział budżetu marketingowego zainwestowanego w marketing online w 2015 r.
AdWords: Przychody generowane przez różne działania marketingowe w latach 2015-2021

Marketing w wyszukiwarkach może być skutecznie opracowany wzdłuż podróży klienta (Customer Journey), co pozwala na odpowiednie reagowanie na potrzeby użytkowników w poszczególnych fazach. Obok słów kluczowych szczególną rolę odgrywa także intencja, czyli zamierzenia użytkowników. Podróż klienta można podzielić w następujący sposób:

SEM skupia się przede wszystkim na środkowej części podróży klienta, czyli na etapie, gdy użytkownik już zaplanował zakup lub podjęcie działania. W tym momencie wzrasta prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie na reklamę. Gdy szuka tylko informacji, interesujące stają się organiczne wyniki wyszukiwania, co jednak również wskazuje, że obie sfery powinny być umiejętnie ze sobą łączone.

AdWords: Podróż klienta

CO OFERUJE SEM, A CZEGO NIE?

Uwaga, uwaga – SEM zapewnia większą uwagę w wyszukiwarkach i ma przede wszystkim na celu zwiększenie widoczności firm. Celem jest, aby użytkownik wchodził w interakcję ze stroną.

W przeciwieństwie do tego, SEM nie służy zwiększaniu zasięgu. Do tego lepiej nadają się inne kanały, takie jak media społecznościowe. Budowanie marki również nie jest głównym celem SEM, ale może być z powodzeniem wykorzystywane w reklamach SEA.

SEM Z AGENCJĄ CZY BEZ?

SEM to świat sam w sobie. Wiele mechanizmów działa tu razem, które przede wszystkim muszą być zrozumiane. Firmy dzisiaj nie mogą obejść się bez SEM jako części marketingu online. Dlatego zaleca się współpracę z profesjonalną agencją, która doskonale zna ten obszar. Tak jak my, Suchhelden (Bohaterowie Wyszukiwania). My, z Suchhelden, mamy na przykład ekspertów specjalizujących się w SEM. Dzięki temu oferujemy możliwość unikania błędów w SEM i efektywnego wykorzystania budżetu reklamowego. Z inteligentnymi strategiami, kompleksowymi rozwiązaniami i wszechstronną opieką wyprowadzamy firmy na szczyt wyników wyszukiwania.

JAK ZNALEŹĆ ODPOWIEDNIĄ AGENCJĘ SEM?

Dziś istnieje wiele agencji oferujących SEM, dlatego warto dokładnie przyjrzeć się ofertom. Na początku ważne jest, aby zadać sobie pytanie, co chcemy osiągnąć dzięki SEM. Plan celów powinien zostać spisany z góry i posłużyć jako fundament dla wyboru. Poniższe pytania mogą pomóc w znalezieniu odpowiedniej agencji SEM:

  • Jak profesjonalnie pracuje agencja SEM?
    Można to stwierdzić już podczas pierwszego kontaktu. My w Suchhelden, oferujemy niezobowiązującą rozmowę wprowadzającą, podczas której skupiamy się na Waszych celach i opracowujemy wstępną możliwą strategię. Dzięki temu od razu widać, jakie narzędzia wykorzystujemy, co zawiera kampania i jak efektywnie łączymy różne działania.
  • Czy agencja odpowiada na indywidualne potrzeby?
    W centrum uwagi każdej dobrej agencji SEM powinien stać klient. Wszystkie wysiłki są dostosowane do jego wymagań. Od wielu lat utrzymujemy równowagę między spełnianiem życzeń a naszą fachową wiedzą. Każdy klient staje się u nas częścią zespołu i jest stałym uczestnikiem każdego spotkania oraz zaangażowany we wszystkie procesy. Dla nas ważna jest jasna i uczciwa komunikacja, nawet jeśli oznacza to czasami konieczność powiedzenia „nie” z perspektywy eksperta.
  • Czy agencja SEM posiada referencje?
    Doświadczenie przekonuje. Dlatego ważne jest, aby sprawdzić, czy i jakie referencje posiada agencja. Dla nas długoterminowe relacje z klientami są kluczowe, aby towarzyszyć firmom na drodze do większego sukcesu w internecie. Nasze liczne referencje od dużych firm, przez MŚP, aż po małe przedsiębiorstwa mogą potwierdzić naszą profesjonalną i efektywną pracę.
  • Czy agencja oferuje oprócz SEM szeroki zakres usług?
    Na podstawie zakresu usług można określić, jak prezentują się fachowe kompetencje agencji SEM. Ponieważ SEM jest tylko częścią marketingu online, ważne jest, aby dla kompleksowej obsługi i trwałego sukcesu pokryć wszystkie dyscypliny. Nie mamy „wszechstronnych” specjalistów, ale stawiamy na specjalizację fachowców, którzy tworzą zespół ekspertów do projektów klientów i pracują interdyscyplinarnie. Dzięki temu możemy pokryć całą gamę usług w zakresie marketingu online i nawet wyjść poza nie. Ponadto ta metoda pracy pozwala nam na ciągły rozwój, aby móc oferować klientom stale ulepszaną obsługę.
  • Czy agencja posiada certyfikaty AdWords i SEA?
    Profesjonalnie przygotowana agencja SEM powinna posiadać co najmniej certyfikat Google AdWords Partner oraz certyfikat SEA od BVDW (Związek Gospodarki Cyfrowej). My, w Suchhelden, jesteśmy dumni z posiadania obu tych certyfikacji.

PODSUMOWANIE: SEM W SKRÓCIE

DEFINICJA SEM

SEM oznacza marketing w wyszukiwarkach i składa się z dwóch subdyscyplin: SEA, czyli reklamy w wyszukiwarkach oraz SEO, czyli optymalizacji wyszukiwarek.

ZADANIA SEM

Wspólnie z SEA i SEO, SEM mają na celu zapewnienie, aby firmy były tak dobrze pozycjonowane w Google, że jak najwięcej odwiedzających trafia na ich stronę internetową. Chodzi zatem o zwiększenie uwagi w wyszukiwarce. SEA odnosi się do Google Ads, podczas gdy SEO ma na celu optymalizację organicznych wyników wyszukiwania. Działania te obejmują między innymi:

  • konfigurację i obsługę wszystkich narzędzi, kont itp.,
  • badanie słów kluczowych,
  • analizę słów kluczowych,
  • tworzenie treści,
  • analizę ruchu,
  • testowanie,
  • optymalizację.