Bing
Bing - wszystko o wyszukiwarce Microsoftu. Zebraliśmy informacje, które warto znać na temat historii Binga i jego przewagi nad innymi wyszukiwarkami.
Jako dobrze znana wyszukiwarka, Bing jest obecnie używany przez wielu użytkowników. Szczególnie przyjazna i przejrzysta prezentacja przekonuje licznych konsumentów. Ale jaka jest historia tej wyszukiwarki internetowej? Zebraliśmy przydatne informacje i fakty dotyczące historii jej rozwoju oraz zalet Binga w porównaniu z innymi wyszukiwarkami. Zwłaszcza w obliczu konkurencji Google, Bing wciąż wprowadza nowe funkcje i ulepszenia, aby zlokalizować swoją pozycję na rynku wyszukiwarek internetowych.
Wyszukiwarka Bing osiągnęła w 2009 roku etap beta. W tym miejscu mają zostać wprowadzone, ulepszone lub odnowione kolejne funkcje, aby zapewnić postęp wyszukiwarki w zarządzaniu projektami. Ponadto mają zostać odkryte źródła błędów i specjalnie opracowane, aby umożliwić bezproblemowe korzystanie z Bing. Ta faza beta zakończy się po dwóch i pół roku, tak że na początku 2019 roku Bing zostanie zaprezentowany w Niemczech jako ukończona wyszukiwarka. Obecnie Bing wyróżnia się przede wszystkim różnymi funkcjami wyszukiwania związanymi z obrazami, wideo i wiadomościami. W przeciwieństwie do wersji niemieckiej, wersja amerykańska przekonuje kolejnymi funkcjami.
Bing po raz pierwszy pojawił się jako wyszukiwarka internetowa w czerwcu 2009 roku. Twórcą tej wyszukiwarki był i nadal jest Microsoft. Microsoft wyróżnia się przede wszystkim licznymi usługami. Jako międzynarodowy producent sprzętu i oprogramowania oraz firma technologiczna, opracowuje liczne produkty i usługi. Ale wiele gier i platform telewizyjnych można również przypisać do Microsoftu.
Dzięki różnym usługom wyszukiwarka przekonuje wielu użytkowników i zaledwie miesiąc później nawiązuje współpracę z Yahoo. Bing, jako dodatkowa wyszukiwarka, ma przejąć ważne zapytania użytkowników, zwłaszcza dotyczące zakupów, planowania podróży i kwestii zdrowotnych. Jednak Yahoo istnieje od 1994 roku i zostało założone przez doktorantów Davida Filo i Jerry'ego Yanga. Jeśli chodzi o wspólną sytuację gospodarczą, Yahoo i Bing współpracują i chcą zbliżyć się do swojego konkurenta Google.
Bing współpracuje również z niemiecką wyszukiwarką Ecosia. Do dziś charakteryzuje się to zrównoważonym stylem zarządzania. W związku z tym 80 procent nadwyżki przychodów ma być przekazywane organizacjom non-profit zajmującym się ochroną przyrody. Wyniki wyszukiwania z Ecosia są udostępniane Bingowi, dzięki czemu Bing również opowiada się za zrównoważonym korzystaniem z wyszukiwarki.
Kolejnym partnerem od 2010 roku jest Facebook. W duchu tego partnerstwa zmieniły się algorytmy wyszukiwania Binga, ponieważ oceny i komentarze użytkowników Facebooka są uwzględniane w wyszukiwaniu. Ale Google+, LinkedIn, również służą dziś jako podstawa algorytmów wyszukiwania Binga. Dodatkowo w 2011 roku podjęta została współpraca z chińską firmą - wyszukiwarka Baidu jest teraz częścią podstawy wyników wyszukiwania w Bing.
Wspólna współpraca powstała w 2009 roku w zakresie konkurowania z Google. Wówczas udział Google w amerykańskim rynku wynosił 65 procent, podczas gdy Bing i Yahoo łącznie posiadały niespełna 35 procent. Jednak współpraca powinna działać tylko z wyszukiwarkami, aby inne produkty lub usługi pozostały nienaruszone. W 2010 roku Bing był nadal trzecią najpopularniejszą wyszukiwarką za Google i Yahoo.
Ponieważ Microsoft stawia na sztuczną inteligencję, również wyszukiwarka Bing powinna stać się bardziej inteligentna i ukierunkowana. Ta sztuczna inteligencja analizuje liczne źródła w Internecie i ma odróżniać źródła poważne od wątpliwych. W ten sposób użytkownik powinien otrzymać inteligentną odpowiedź. W szczególności odpowiedzi te powinny stać się bardziej wiarygodne i być bezpośrednio dostosowane do pytania użytkownika.
Od 2017 roku takie wykorzystanie powinno pomóc wyszukiwarce Bing w dalszym sukcesie i dostosowaniu się do dzisiejszych czasów. W szczególności sztuczna inteligencja opracowana przez Microsoft o nazwie Cortana ma umożliwić Bingowi udzielanie inteligentniejszych odpowiedzi i dostosowywanie ich do potrzeb. Ponadto Bing polega na naturalnych odpowiedziach na pytania, aby zapewnić przyjazną dla użytkownika obsługę.
Bing znalazł się pod wpływem krytyki z powodu cenzury ze strony chińskich władz. Zapytania do wyszukiwarki w Chinach powodują cenzurę pewnych treści ze względu na wymagania władz. Jednak według działaczy antycenzuralnych, treści te były cenzurowane również w innych krajach. Ponadto podczas wyszukiwania obrazów Bing wyświetla wyniki w stosunkowo dużym rozmiarze, przez co użytkownicy nie odwołują się już do rzeczywistego źródła. Jednak Bing ma również pewne przekonujące zalety w stosunku do innych wyszukiwarek. I tak, mówi się, że jest bardziej skuteczny w dziedzinie SEO ze względu na mniejszą konkurencję w krajach niemieckojęzycznych.
Ponadto Bing przekonuje własnymi mapami, z których można korzystać bezpośrednio w wyszukiwarce. Usługa Bing Maps jest bezpłatna i obejmuje zarówno obrazy satelitarne, jak i zdjęcia lotnicze. Z pomocą Bing można łatwo tworzyć własne trasy i wyszukiwać lokalizacje. Ponadto użytkownicy mają dostęp do obrazów 3D i dzięki temu postrzegają całe miasta w trójwymiarowej perspektywie. Szukasz więcej informacji? W takim razie odwiedź nas na searchhero.pl! Tutaj możesz dowiedzieć się więcej o innych wyszukiwarkach i optymalizacji wyszukiwarek w naszym słowniku.
Podczas gdy Google odpowiada za większość rynku pod względem użytkowników wyszukiwarek w Niemczech i na świecie, Bing oferuje pewne funkcje jako alternatywę, których Google nie oferuje w tej formie: na przykład wyniki wyszukiwania w Bing można łatwiej filtrować, wymaga to tylko kliknięcia myszką. Ponadto Bing jest interesujący z perspektywy SEO, ponieważ przeważa mniejsza konkurencja.
Twoja domyślna wyszukiwarka jest zazwyczaj wybierana poprzez ustawienia w Twojej przeglądarce internetowej. W zależności od tego, czy korzystasz z Google Chrome, Firefox czy Microsoft Edge, ustawienie to znajduje się w nieco innym miejscu.
Podczas gdy Google bez zaskoczenia zajmuje pierwsze miejsce wśród najczęściej używanych wyszukiwarek z udziałem w rynku wynoszącym ponad 90% na urządzeniach stacjonarnych i ponad 98% na urządzeniach mobilnych, Bing jest drugą najczęściej używaną wyszukiwarką z udziałem w rynku wynoszącym 5% na urządzeniach stacjonarnych, ale tylko około 0,4% na urządzeniach mobilnych.
Aby zgłosić witrynę do indeksowania w Bing, należy skorzystać z Bing Webmaster Tools. Narzędzie to jest odpowiednikiem Binga w Google's Webmaster Tools i nakazuje robotowi indeksującemu Binga zaindeksować Twoją witrynę, aby mogła pojawić się w wynikach wyszukiwania użytkowników Binga.