Oczywiście, mógłbyś sam googlować swoją stronę i regularnie sprawdzać, gdzie się znajduje, ale to ma pewien haczyk.
Gdy googlujesz swoją własną stronę i znajdujesz się w pierwszej dziesiątce, to niekoniecznie oznacza, że Twoja strona jest również wyświetlana innym użytkownikom w górnych wynikach.
Google stale zbiera nowe dane, zwłaszcza jeśli posiadasz konto Google, co może wpłynąć na własne wyniki wyszukiwania. Wyszukiwarka zapamiętuje historię wyszukiwania i wie, co chciałbyś zobaczyć.
Ostatecznie Google chce zadowolić swoich użytkowników, co zwykle oznacza, że zobaczysz swoją stronę internetową za każdym razem, gdy jej szukasz. W ten sposób wyszukiwanie nie opiera się na wiarygodnych danych.
Ale ważne jest przecież, aby Twoi potencjalni odwiedzający znaleźli stronę, a nie Ty sam, prawda? Aby mieć kontrolę nad zapytaniami dotyczącymi odpowiednich słów kluczowych, potrzebne jest narzędzie do analizy SEO!
Narzędzie do analizy SEO bada stronę i tworzy raport z analizy. Na podstawie wyników analizy możesz dokonać poprawek, które mogą prowadzić do lepszego rankingu w wyszukiwarkach.
Jeśli postawiłeś sobie za cel dotarcie do swojej grupy docelowej za pomocą wyszukiwarek, nie ma drogi na skróty od SEO!