logo 1&1
logo Aon
logo Bertelsmann
logo bofrost
logo Bundeswehr
logo Cornelsen
logo Deichmann
logo Dekra
logo ebay
logo Girocard
logo GoLeasy
logo Hermes
logo Liebherr
logo Manuka Health
logo Medisana
logo Neptunus
logo Ramershoven
logo Rottler
logo Schwäbisch Hall
logo Streetbooster
logo TÜV Nord
logo Volkswagen
logo WHU

ANALIZA SEO

Analiza SEO jest jednym z najważniejszych zadań, jeśli chodzi o obecność strony internetowej w sieci. Wyszukiwarki regularnie wprowadzają nowe aktualizacje w systemach rankingowych, aby móc użytkownikom wyświetlać najbardziej odpowiednie wyniki wyszukiwania. Dlatego znaczenie domeny, szczególnie w Google, jest kluczowe, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie obrotów. Analiza SEO obejmuje jednak nie tylko treść.

Boty i crawlerzy wyszukiwarek, w tym Google, dokładnie analizują jakość strony internetowej, aby odpowiednio ją umieścić w wynikach wyszukiwania (SERP). Aby uzyskać miejsce wśród pierwszych sugestii, konieczne jest uwzględnienie wielu czynników SEO. Do tego należy optymalizacja treści, jak również techniczna analiza. Aby odróżnić SEO Onpage od Offpage i przedstawić najważniejsze czynniki w optymalizacji wyszukiwarek, chcielibyśmy przedstawić Wam, od ekipy Suchhelden, przegląd najbardziej istotnych tematów i zadań w analizie SEO.

DLACZEGO ANALIZY SEO SĄ WAŻNE?

Regularne analizy SEO są szczególnie ważne dla firm, które chcą rozwijać swoją obecność w Internecie. Tylko dzięki profesjonalnej i wszechstronnej optymalizacji wyszukiwarek strona internetowa może być celowo dostosowywana, przynosząc w rezultacie więcej ruchu i wyższe wskaźniki konwersji (przekształcenie odwiedzających w kupujących).

Analizy SEO przynoszą jednak również inne korzyści; oprócz budowania większego autorytetu w Google i innych wyszukiwarkach, przedsiębiorcy i właściciele stron internetowych lepiej poznają swoją firmę i przede wszystkim grupy docelowe. Ważnym elementem analizy SEO jest bowiem optymalizacja treści.

Aby dostosować treści do użytkowników, muszą być one najpierw przeanalizowane pod kątem SEO; oprócz czynników geograficznych uwzględniane są tutaj np. wiek, płeć i zainteresowania, według których można optymalizować udostępniane treści.

Również analiza techniczna dostarcza informacji o możliwych przyczynach spadku sprzedaży lub niskiej pozycji w rankingu. Tutaj można na przykład zidentyfikować zbyt długi czas ładowania domeny i następnie dostosować go, aby podczas skanowania (crawlingu) przez wyszukiwarki nie tracić potencjału.

ZNANI Z*

Business-Punk
W-V
T3n
Horizont
Digital-Bash
SeoPresso
Bibliografia

CO JEST SPRAWDZANE PODCZAS ANALIZY SEO?

Analiza SEO powinna być obszerna i obejmować wszystkie obszary optymalizacji wyszukiwarek. Jakie są te obszary i które dyscypliny SEO są w nich ważne, wyjaśniamy poniżej.

SEO ONPAGE

SEO Onpage, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy wszystkich treści, które są dostępne na stronie internetowej i mają decydujący wpływ na sukces w rankingu. Nie chodzi tylko o teksty, ale również o strukturę strony internetowej. Treści Onpage powinny być szczególnie przyjazne dla użytkownika; jest to ważny czynnik SEO, który często jest pomijany. Zamiast nadmiernego stosowania słów kluczowych, powinno się tworzyć treści istotne merytorycznie, które oferują użytkownikowi wartość dodaną i odpowiadają na ewentualne pytania. Struktura strony internetowej ma również decydujące znaczenie dla czasu spędzanego przez użytkowników na stronie – kolejny ważny czynnik SEO. Aby więc stworzyć skuteczne SEO Onpage, wymagane są jasne struktury i wysokiej jakości treści, które są atrakcyjne merytorycznie i zawierają w umiarkowany sposób odpowiednie słowa kluczowe, aby pojawić się w wynikach wyszukiwania.

SEO OFFPAGE

W przeciwieństwie do obszaru Onpage, Offpage analizuje wszystkie czynniki SEO, które zewnętrznie wpływają na pozycję rankingu strony internetowej. Należą do nich na przykład obecność w mediach społecznościowych, budowanie współprac i partnerstw, czy hosting domeny.

Głównym zadaniem w SEO Offpage jest budowanie linków. Chodzi tu o łączenie zewnętrznych stron internetowych, które dostarczają użytkownikom dodatkowe informacje na główny temat i w ten sposób poprawiają doświadczenie użytkownika (UX). W kwestii struktury linków i budowania linków istnieje jednak wiele aspektów do uwzględnienia, aby strona internetowa faktycznie lepiej się pozycjonowała, a nie zniknęła w wynikach wyszukiwania (SERP).

BUDOWANIE LINKÓW (BACKLINKS)

W procesie budowania linków, czyli linkbuildingu, należy przede wszystkim zwracać uwagę na wiarygodne i istotne linki zwrotne (backlinks). Nieistotne lub uszkodzone linki są wykrywane podczas skanowania w ramach analizy SEO i oceniane negatywnie, podczas gdy przemyślane struktury backlinków mogą mieć pozytywny wpływ – zarówno na doświadczenie użytkownika (UX), jak i na boty wyszukiwarek, które indeksują stronę.

Aby zbudować dobrą strukturę linków, potrzebne są więc istotne linki typu „DoFollow”, które zawierają dodatkowe informacje. Ale także linki zwrotne oznaczone atrybutem „No-Follow” mogą w pewnej liczbie pozytywnie wpływać na pozycjonowanie w Google i innych wyszukiwarkach.

Kolejnym czynnikiem w procesie tworzenia linków jest tytułowanie tekstów kotwicznych, pod którymi znajduje się dany backlink. Tutaj warto włączyć jedno z wcześniej przeanalizowanych słów kluczowych w ramach analizy SEO, jeśli pasuje ono do intencji wyszukiwania i treści strony docelowej.

TECHNICZNA OPTYMALIZACJA WYSZUKIWAREK

Inne ważne obszary SEO to optymalizacja techniczna i treściowa oraz analiza. Techniczna optymalizacja SEO obejmuje wszystkie procesy, których użytkownik doświadcza tylko pośrednio, ale które mają wpływ na autorytet domeny. Duża część technicznej optymalizacji wyszukiwarek dotyczy szybkości i czasów ładowania strony internetowej. Jeśli są one zbyt długie, strona nie może być całkowicie zindeksowana podczas skanowania. Ponadto użytkownicy stron szybko tracą zainteresowanie i opuszczają stronę, mimo że czas spędzony przez użytkowników na stronie jest kolejnym ważnym czynnikiem w analizie SEO. Do technicznej optymalizacji SEO należy również dostarczanie treści na urządzenia mobilne. Jeśli w trakcie analizy SEO okaże się, że strona nie jest dostępna lub wygląda źle na smartfonach i tabletach, może to również wpłynąć na obniżenie pozycji w rankingu. Tak samo dzieje się, gdy stosowane są przestarzałe systemy, które mogą sprawić, że strona będzie niebezpieczna dla użytkownika. Regularne aktualizacje systemów zarządzania treścią (CMS) są niezbędne, podobnie jak szyfrowanie https.

TREŚCIOWA OPTYMALIZACJA WYSZUKIWAREK

Optymalizacja treściowa w SEO obejmuje wszystkie treści, które widzi i czyta odwiedzający stronę internetową. Należą do nich nie tylko teksty, na przykład opisy produktów, ale również filmy, zdjęcia i infografiki, które powinny dostarczać użytkownikowi dodatkowych informacji. Na przykład włączone filmy mogą pozytywnie wpływać na czas, jaki użytkownik spędza na domenie.

Aby osiągnąć dobrą pozycję, w analizie SEO w obszarze treści należy coraz większą wagę przykładać do wysokiej jakości treści. Intrygujące i informacyjne teksty poprawiają doświadczenie użytkownika i tym samym pomagają w lepszym pozycjonowaniu strony w Google i innych wyszukiwarkach.

Złe cechy to natomiast teksty, w których główne słowo kluczowe jest ciągle wymieniane (nadużywanie słów kluczowych) lub treści, które nie są dostosowane do intencji wyszukiwania użytkowników. Równocześnie należy unikać tzw. duplikatu treści (duplicate content) – zarówno w stosunku do zewnętrznych stron, jak i własnej witryny.

Również nazewnictwo adresów URL oraz tworzenie metadanych, które pojawiają się w formie krótkich fragmentów w wynikach wyszukiwania, są częścią treściowej SEO i powinny być uwzględniane w analizie SEO.

zrzut ekranu

ANALIZA KONKURENCJI

Kolejnym elementem optymalizacji dla wyszukiwarek jest analiza konkurencji. Powinna być ona przeprowadzona na wstępie, aby lepiej ocenić, jakie treści i działania SEO będą najlepiej pasować do danej branży. Jednak w analizie SEO nie powinno się skupiać wyłącznie na najwyżej plasującym się konkurencie.

Aby uzyskać obszerny obraz sytuacji rynkowej i czynników SEO w danej branży, w ramach analizy SEO należy porównać kilka stron internetowych. Na podstawie tych wniosków można następnie opracować kompleksową strategię dla własnej domeny.

Aby dobrze wypaść w analizie SEO, zaleca się wykorzystanie słów kluczowych, które często pojawiają się u konkurencji. Należy jednak unikać nadużywania słów kluczowych (keyword stuffing). Często decydujące może być także zbudowanie lepszej struktury linków, aby w analizie SEO prześcignąć konkurentów.

ANALIZA SŁÓW KLUCZOWYCH

Przed tworzeniem treści, właściciele stron internetowych powinni zwrócić uwagę na znalezienie odpowiednich i ważnych słów kluczowych. Chodzi tu o terminy, których użytkownicy często szukają w sieci. Aby w ramach analizy słów kluczowych znaleźć odpowiednie słowa kluczowe i ich istotność, pomocne mogą być funkcje takie jak Google Digest oraz inne narzędzia SEO. Porównanie z konkurencją również może dostarczyć wglądu podczas analizy słów kluczowych.

Aby osiągnąć sukces w analizie SEO, przed tworzeniem tekstu należy stworzyć pulę słów kluczowych, która zawiera wszystkie ważne słowa kluczowe wraz z ich istotnością (mierzoną na podstawie liczby zapytań wyszukiwania). W ten sposób można zidentyfikować potencjalne tematy i zainteresowania użytkowników w ramach analizy słów kluczowych i odpowiednio włączyć je do treści strony internetowej.

JESZCZE PYTANIA?

MASZ JESZCZE PYTANIA? CHĘTNIE CI POMOŻEMY

OTRZYMAJ NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ OFERTĘ

PRZEBIEG ANALIZY SEO

Aby przeprowadzić szczegółową analizę SEO, potrzebna jest wiedza specjalistyczna i struktura. Zanim zacznie się bezpośrednią analizę manualną, należy najpierw określić konkretne cele i plany, określić, w których obszarach i za pomocą jakich narzędzi będzie przeprowadzana ocena. Oto możliwy przebieg analizy SEO, który przedstawiamy.

1. PRZYGOTOWANIE I PLANOWANIE Z AUDYTEM SEO

Pierwszym etapem analizy i planowania SEO jest audyt SEO. To specjalny plan, który zawiera wszystkie punkty odniesienia i kroki ostatniej analizy SEO. Aby przeprowadzić planowanie, najpierw należy zbadać istniejące warunki; gdzie na Twojej stronie istnieje potencjał do poprawy? Jakie liczby potwierdzają to przypuszczenie? Czy optymalizacja i późniejsza analiza odbywa się na poziomie technicznym czy treściowym?

Ponadto, w ramach audytu SEO, należy określić konkretne cele, które chce się osiągnąć po optymalizacji. Tylko w ten sposób można jasno zilustrować zarówno poprawy, jak i straty. W audycie SEO określa się również pracowników lub narzędzia, które zostaną wykorzystane w analizie i optymalizacji. Dokładne przydzielenie zadań jest tu zdecydowaną zaletą.

2. ANALIZOWANIE WSKAŹNIKÓW KLUCZOWYCH (KPI)

Właściwa analiza SEO odbywa się teraz na podstawie KPI. Aby stworzyć przekonujący audyt SEO, ta analiza może odbywać się równolegle z punktem 1, ponieważ także stanowi przygotowanie do późniejszej optymalizacji. KPI to konkretne wartości obejmujące wszystkie obszary optymalizacji wyszukiwarek. Pokazują one, na podstawie przechowywanych danych, w których obszarach na Twojej domenie istnieje potencjał do poprawy. Na podstawie KPI można na przykład zidentyfikować wskaźnik odrzuceń (bounce rate), czyli częstotliwość natychmiastowego opuszczania strony przez odwiedzających. Jeśli jest ona wysoka, może to oznaczać, że czas ładowania jest za długi lub że użyteczność (usability) strony ma niedociągnięcia. W tym przypadku można na przykład przeprowadzić analizę nawigacji na stronie. Jeśli CTR (Click-Through-Rate) jest szczególnie wysoki, oznacza to, że tylko nieliczni użytkownicy, którzy widzą Twoją stronę w wynikach wyszukiwania (SERP), rzeczywiście na nią klikają. W tym przypadku możliwa byłaby na przykład adaptacja metadanych. Na podstawie wskaźnika odrzuceń, CTR lub współczynnika konwersji można wyciągnąć wiele wniosków, aby stworzyć ukierunkowaną strategię optymalizacji Twojej strony internetowej. Szczegółowe działania optymalizacyjne przedstawiamy poniżej.

3. OPTYMALIZACJA TREŚCI

Optymalizacja treści jest prawdopodobnie najważniejszą częścią SEO. W ramach analizy SEO – niezależnie od tego, czy jest to analiza przeprowadzana przez wyszukiwarki, czy własne narzędzia – treści są sprawdzane pod kątem wartości dodanej i zmienności. Aby osiągnąć tę wartość dodaną, należy sprawdzić, czy potencjalne pytania odwiedzających stronę są odpowiednio adresowane. Dobry miks tekstu z hierarchicznymi nagłówkami i akapitami, infografikami, tabelami oraz filmami przyczynia się do poprawy oceny. Aby zoptymalizować treści na swojej stronie internetowej, wielu korzysta z wytycznych WordPress. Tutaj tekst jest sprawdzany podczas tworzenia i dodawania pod kątem czynników istotnych dla SEO i oceniany odpowiednio. Na koniec wyświetlane są sugestie dotyczące poprawy, takie jak długość fragmentów tekstu, pozycjonowanie i ilość słów kluczowych czy umieszczanie linków zwrotnych. Inne wskazówki dotyczące optymalizacji treści:

  • Główne słowo kluczowe w pierwszym akapicie
  • Używanie synonimów dla słowa kluczowego
  • Praca z wyróżnieniami pogrubienia
  • Przyciągające formułowanie meta-tytułów i opisów meta
  • Dostosowanie metadanych dla filmów i zdjęć

4. UŻYTECZNOŚĆ I STRUKTURA STRONY INTERNETOWEJ

Jasno zorganizowana struktura i konsekwentnie stosowana nawigacja pomagają użytkownikom odnaleźć się na stronie i łatwo dokonać zakupu. Dlatego warto już wcześniej przemyśleć strukturę i ewentualne zastosowanie nawigacji typu Breadcrump.

Oprócz zrozumiałego menu, również wewnętrzna struktura linków powinna być spójna, aby w tekstach móc odwoływać się do różnych stron docelowych domeny, zwiększając tym samym ruch na całej stronie. Strona główna oferuje najlepszą możliwość skutecznego linkowania do najważniejszych podstron. Mimo to należy upewnić się, że linki zwrotne są umieszczane tylko tam, gdzie są sensowne i oferują użytkownikom wartość dodaną.

Jeśli po analizie SEO nadal masz problemy ze strukturą strony, możliwe, że problemem są linki zewnętrzne. Upewnij się, że otwierają się one w nowej zakładce, aby użytkownicy mogli równocześnie mieć otwartą Twoją stronę. Dzięki temu wzrasta czas spędzany na stronie, co również jest czynnikiem rankingowym.

5. TECHNICZNA ANALIZA SEO: SPRAWDZANIE I OPTYMALIZACJA CZYNNIKÓW

Po sprawdzeniu wszystkich aspektów treściowych w analizie SEO, następuje techniczna optymalizacja Onpage. Szczególnie czas ładowania domeny jest tutaj kluczowy, aby jak najbardziej zminimalizować wskaźnik odrzuceń (bounce rate) użytkowników. Upewnij się, że żadna ze stron nie zawiera komunikatów o błędach i że teksty, obrazy oraz filmy są formatowane tak, aby były szybko ładowane przez przeglądarkę internetową.

Równocześnie Twoja strona powinna być bezpieczna. Zapewnia się to między innymi poprzez regularne aktualizacje systemów zarządzania treścią (CMS) oraz tworzenie kopii zapasowych całej zawartości.

Jako ostatni punkt, w ramach technicznej optymalizacji SEO, należy również zadbać o to, aby wszystkie treści i funkcje na Twojej stronie były przyjazne dla urządzeń mobilnych. Istnieją różne narzędzia, które można użyć do tego celu, ale zalecane jest również ręczne sprawdzenie na smartfonie lub tablecie, jednocześnie mając otwartą Twoją stronę internetową. Dzięki temu wzrasta czas spędzany na stronie, co również jest czynnikiem rankingowym.

6. DOSTOSOWANIE SEO OFFPAGE

Ostatnim punktem, aby przygotować Twoją stronę internetową do analizy SEO, jest SEO Offpage. Aby zagwarantować szybkość ładowania i bezpieczeństwo, Twoja domena powinna być hostowana w kraju. Pozwoli to również utrzymać bliskość z lokalnym rynkiem, co w zależności od branży może generować więcej ruchu.

Budowanie linków oraz działania w mediach społecznościowych to również subdyscypliny SEO Offpage, które już wcześniej omówiliśmy w tym artykule. Oczywiście, monitorowanie KPI także należy do zadań Offpage. Tutaj, za pomocą analizy SEO, sprawdzasz wskaźniki takie jak wskaźnik odrzuceń (bounce rate), współczynnik konwersji, CTR (Click-Through-Rate) i wiele innych.

Dzięki jasnemu audytowi SEO można od samego początku dokładnie określić wszystkie plany poprawek, aby później wykorzystać je w optymalizacji treści, technicznej optymalizacji Onpage lub SEO Offpage. Ostateczna analiza SEO nie powinna zawierać błędów, które mogłyby przeszkodzić stronie w osiągnięciu sukcesu w rankingu.

silny zespół

TYPOWE BŁĘDY W OPTYMALIZACJI DLA WYSZUKIWAREK

W optymalizacji dla wyszukiwarek często pojawiają się te same problemy, które zwykle są wykrywane podczas analizy SEO i prowadzą do złej pozycji w rankingu. Pierwszym problemem jest to, że treść jest całkowicie ignorowana, a skupia się tylko na technicznym SEO. Chociaż techniczne SEO jest ważne, to przede wszystkim liczy się znaczenie i wartość dodana dostarczanych tekstów. Przed stworzeniem treści należy przeprowadzić analizę konkurencji, w której sprawdza się popularne tematy, słowa kluczowe i nagłówki, aby na ich podstawie stworzyć struktury dla własnej strony internetowej. Gdy tematy zostaną znalezione, należy poświęcić czas na tworzenie tekstów; treści powinny być nie tylko merytoryczne, ale również gramatycznie poprawne.

Unikaj częstego powtarzania słów i używaj szerokiej gamy słów kluczowych, które zostały zidentyfikowane w analizie słów kluczowych, nie skupiając się wyłącznie na głównym słowie kluczowym.

Aby dobrze wypaść w analizie SEO, wymagane są optymalizacje we wszystkich obszarach, przede wszystkim w treści. Mimo to, nie należy również zaniedbywać technicznego SEO. Szczególnie długie czasy ładowania i nieprzejrzyste struktury menu zwiększają wskaźnik odrzuceń. Jest to ważny czynnik, który także jest uwzględniany przez wyszukiwarki w ich ocenie.

REGULARNE ANALIZY SEO SĄ WAŻNE

Podczas przeprowadzania analizy SEO należy być świadomym tego, że optymalizacja pod wyszukiwarki jest procesem niekończącym się, tak długo jak prowadzisz stronę internetową. Tylko przez regularne sprawdzanie KPI możesz zapewnić, że strona jest optymalizowana i generuje stałe lub wyższe obroty.

Do tego należy także ciągłe monitorowanie rynku. Analizując konkurentów i rywali, pozostajesz na bieżąco w swojej branży i możesz szybciej dostosować się do aktualnych trendów. Również aktualizacje narzędzi SEO od Google i innych powinny być śledzone, aby na ich podstawie tworzyć dostosowane treści i optymalizować stary content.

Gdy tworzenie treści się zakończy, strona internetowa musi być stale pielęgnowana. Treści wymagają aktualizacji, nowe wnioski muszą być włączane do tekstów, a także nowości na Twojej stronie powinny być prezentowane (potencjalnym) kupującym za pomocą wartościowych informacji. Poprzez ciągłe tworzenie i optymalizację treści, Twoja strona będzie częściej indeksowana, a wyszukiwarki zauważą aktywność na Twojej stronie, co przyczyni się do wyższego rankingu.

KTO MOŻE PRZEPROWADZIĆ ANALIZĘ SEO?

Osoba chcąca samodzielnie przeprowadzić analizę SEO potrzebuje nie tylko podstawowej wiedzy o optymalizacji dla wyszukiwarek, ale również umiejętności przeprowadzenia jej kompleksowo. Często zleca się to agencjom, które tworzą pierwszą analizę SEO i opiekują się firmą we wszystkich technicznych aspektach SEO.

Często istnieje również możliwość najpierw poznać podstawy SEO i obserwować pierwszy proces optymalizacji. Jeśli własna firma posiada odpowiednie zasoby, można zatrudnić wewnętrznego specjalistę SEO, który będzie śledził wszystkie zmiany i stale interweniował w celu optymalizacji technicznej i treściowej domeny.

Aby nie stracić ogólnego przeglądu i uzyskać zewnętrzne spojrzenie na wszystkie wydarzenia, kombinacja własnego SEO i agencji jest możliwa i sensowna w zależności od firmy i jej wielkości. Dzięki temu można uniknąć potencjalnych błędów operacyjnych, a aktualizacje wyszukiwarek mogą być szybko śledzone z pomocą zewnętrznych specjalistów. Słabe punkty są szybciej rozpoznawane, a brakująca wiedza może być lepiej opracowana dzięki współpracy z ekspertami.

NAJBARDZIEJ POPULARNE NARZĘDZIA DO ANALIZY SEO

Chociaż stosowanie niektórych narzędzi i wsparcia jest często krytykowane, analiza SEO bez tych programów jest prawie niemożliwa i zdecydowanie bardziej czasochłonna. Krytyka wynika często z braku analizy SEO w zakresie istotności treści, chociaż właśnie ten aspekt ma znaczący wpływ na pozycję rankingu strony internetowej i nadal będzie mieć w przyszłości. Aby właściwie wykorzystać narzędzia, należy wiedzieć, do jakich celów są one odpowiednie.

Należy również zwrócić uwagę na priorytety firmy i potencjalne cele, szczególnie przy wyborze płatnych narzędzi. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy narzędzia SEO służą raczej analizie technicznej czy treściowej i jakie funkcje oferują w kontroli SEO i następującej optymalizacji.

Google Search Console, wcześniej znana jako Webmaster, jest obecnie niezbędnym narzędziem w optymalizacji dla wyszukiwarek. Narzędzia oferowane przez Google są co prawda specjalnie zaprogramowane dla widoczności w Google, ale mimo to znacznie pomagają uzyskać pierwszy wgląd w potencjał poprawy strony internetowej.

Google Search Console jest częścią tych narzędzi i pomaga analizować stronę z perspektywy samego crawlera Google. Znajdziesz tu kilka czynników Offpage, takich jak to, czy Twoja strona jest dostosowana do przeglądania mobilnego, czy istnieje potencjał do poprawy. Pokazane są również słowa kluczowe, dla których Twoja strona obecnie się pozycjonuje, aby ustalić, które słowa kluczowe powinieneś częściej lub bardziej sensownie wykorzystywać.

Google Analytics to również cenne narzędzie Google do analizy SEO. Tutaj możesz przede wszystkim rozpoznać zachowanie użytkowników i wynikającą z tego użyteczność. Śledź dokładnie, w którym punkcie podróży użytkownika ludzie opuszczają Twoją stronę, określ CTR i wiele więcej.

Ostatnie narzędzie Google do analizy SEO, które chcielibyśmy przedstawić, to Google PageSpeed Insights. Tutaj możesz zobaczyć, jak szybka jest prędkość ładowania Twojej domeny i co możesz zrobić, aby ją ewentualnie skrócić.

SEARCHMETRICS

Searchmetrics to uznane narzędzie do analizy SEO, które jest głównie wykorzystywane przez duże firmy lub agencje w celu kompleksowej analizy pozycji rynkowej domeny. Dzięki wielu funkcjom można przeszukiwać ogromną bazę danych dla analizy słów kluczowych, szybko uzyskiwać dostęp do KPI i ciągle analizować treść.

Oto 6 funkcji Searchmetrics podsumowanych:

  • Wyszukiwanie organiczne
  • Badanie słów kluczowych
  • Wyszukiwanie mobilne
  • Płatne wyszukiwanie
  • Funkcje SERP
  • Wydajność treści

Szczególną zaletą jest analiza konkurencji, która pokazuje, jakie przewagi inne firmy w twojej branży opracowały, aby zwiększyć swój autorytet w wynikach wyszukiwania (SERP). Pakiet "Research Cloud International" oferuje również możliwość uwzględnienia domen zagranicznych w analizie. Chociaż ta wersja jest znacznie droższa niż "Research Cloud National", jest zdecydowanie zalecana dla firm o zasięgu międzynarodowym.

SISTRIX

Również Toolbox SISTRIX jest jednym z najpopularniejszych programów do analizy SEO w Polsce. Tutaj również otrzymujesz sześć modułów, które możesz wykorzystać, zwłaszcza do dużych projektów SEO. W razie potrzeby można nabyć poszczególne moduły dość drogiego Toolboxa SISTRIX osobno, co pozwala uniknąć niepotrzebnego wydawania pieniędzy.

Zawartość Toolboxa SISTRIX:

  • Moduł SEO
  • Moduł Optymalizatora
  • Moduł Linków
  • Moduł Reklamowy
  • Moduł Społecznościowy
  • Moduł Uniwersalny

Te moduły są głównie używane przez doświadczone agencje marketingu internetowego do analizy SEO, ale są również łatwe w użyciu dla początkujących w SEO po krótkim czasie nauki. Pomagają one analizować domenę w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP), oferują kompleksowe środki optymalizacji Onpage, optymalizują struktury linków zwrotnych i banerów reklamowych oraz umożliwiają ciągłe monitorowanie sygnałów z platform społecznościowych.

zrzut ekranu

SEOBILITY

Seobility, ze względu na przystępne ceny i darmowy pakiet podstawowy, jest przeznaczone przede wszystkim dla małych projektów i stron internetowych lub prywatnych hostów, które szukają efektywnego narzędzia do analizy i optymalizacji SEO. Ponieważ narzędzie analizuje tylko treści Onpage, do analizy Offpage (np. budowania linków) potrzebne jest dodatkowe wsparcie lub odpowiednie programy. Jednak analiza Onpage przeprowadzana przez Seobility jest zadowalająca. W obszarach technologii, treści i struktury strona jest najpierw indeksowana, a następnie analizowana. Następnie wskazywane są problemy, takie jak błędne linki zwrotne, i proponowane odpowiednie środki optymalizacji. Na stronie głównej można łatwo śledzić sukcesy optymalizacji w tych trzech kategoriach. Również pozycja w rankingu oraz wykorzystanie linków zwrotnych są bezpośrednio wyświetlane, aby następnie przeprowadzić optymalizację SEO.

Ryte

Osoby szukające kompleksowego narzędzia do analizy SEO dla optymalizacji treści i Onpage na pewno dobrze wybiorą z Ryte. Dzięki darmowej wersji nawet początkujący mogą korzystać z niektórych zalet trzech modułów Ryte:

  • Website Success
  • Content Success
  • Search Success

W tych trzech kategoriach, Ryte oferuje, zwłaszcza w dość drogiej pełnej wersji, kompleksowy zestaw narzędzi do analizy SEO, który jest chętnie wykorzystywany przez średnie do dużych firm.

Między innymi, obszerne funkcje Onpage oferują szereg danych analitycznych, aby zoptymalizować stronę internetową pod kątem treści, struktury i analiz WDI*IDF. Moduł Search Success pozwala również łatwo monitorować i analizować wskaźniki takie jak współczynnik odrzuceń, wyświetlenia stron i wrażenia na wszystkich stronach docelowych Twojej domeny. Ogólnie rzecz biorąc, Ryte jest bardzo polecane do optymalizacji treści i Onpage, ale oferuje niewiele opcji do analizy i optymalizacji Offpage-SEO.

Jeśli masz więcej pytań dotyczących analizy SEO i optymalizacji dla wyszukiwarek, zadzwoń do nas.

PONAD 1000 ZADOWOLONYCH KLIENTÓW

Michael-Wojsa MICHAEL
WOJSA

Mogę polecić tę firmę SEO w Osnabrück w 100%. Praca jest zawsze bardzo wysokiej jakości, a jednocześnie analizy, testy użyteczności i optymalizacje projektu strony internetowej są wdrażane bardzo szybko. Optymalizacje prowadzą do rzeczywistej wartości dodanej w czasie i są naprawdę warte każdego centa.

R
ROBIN
HAAS

Praca z Suchhelden to prawdziwa przyjemność. Pomimo wielodyscyplinarnego podejścia, które w wielu innych agencjach zawodzi, udaje im się zapewnić doskonałe doradztwo i pomoc w każdym obszarze, w moim przypadku: Shopify, SEO i reklamy na Facebooku. Całość szybko i niezwykle kompetentnie. Dziękuję, oby tak dalej!

HOLGER BAUR KARSTEN
MUELLER

Współpracujemy z Suchhelden już od kilku lat. Poznaliśmy firmę jako niezawodnego partnera i cieszymy się na dalszą współpracę. Zdecydowanie polecamy!

ECL KONTOR GMBH ECL
KONTOR GMBH

Po rekomendacji i harmonijnych rozmowach wstępnych zdecydowaliśmy się wejść na wspólną ścieżkę optymalizacji SEO z Suchhelden. Co zaskakujące, już po 2 miesiącach udało nam się osiągnąć pierwsze sukcesy i pozyskać nowych klientów. Chcielibyśmy skorzystać z okazji, aby podziękować im za ich wyjątkową wydajność i doskonałe wsparcie. Jesteśmy pewni, że bohaterowie poszukiwań będą z nami bez końca! Podziękowania dla zespołu. Naprzód!

HOLGER BAUR HOLGER
BAUR

Zespół Suchhelden jest świetny. Wszystkie odpowiedzi są bardzo szybkie, profesjonalne, rzeczowe. Ponadto wszyscy są bardzo mili i wysoko profesjonalni. W związku z tym - dziękuję zespołowi za dotychczasową współpracę.

Geh-Wasserchemie GEH
WASSER­CHEMIE

Współpracujemy z Suchhelden od prawie dwóch lat i otrzymaliśmy wsparcie w zakresie SEO i SEA. Dzięki profesjonalnemu doradztwu oraz skutecznemu planowaniu i wdrażaniu działań udało nam się poprawić naszą widoczność i wielokrotnie zwiększyć liczbę zapytań od klientów. Wielkie dzięki za wspaniałą współpracę!

NARZĘDZIA DO ANALIZY SEO - CO TO JEST?

SEO oznacza Search Engine Optimization, co po przetłumaczeniu na język polski oznacza optymalizację dla wyszukiwarek. Własna strona internetowa powinna być więc zoptymalizowana dla wyszukiwarek w taki sposób, aby znaleźć się w górnych wynikach wyszukiwania. To oznacza, że strona jest optymalizowana dla odwiedzających i potencjalnych klientów. W trakcie procesu optymalizacji strona jest wypełniana treściami wysokiej jakości, staje się przyjazna dla użytkownika i jest technicznie doskonale zoptymalizowana. Za pomocą odpowiednich narzędzi do analizy SEO możesz dowiedzieć się, w których obszarach Twojej strony internetowej istnieje jeszcze potrzeba optymalizacji.

Analiza SEO rozróżnia domeny opisowe od nazw fantazyjnych

NARZĘDZIE DO ANALIZY SEO - CZY NAPRAWDĘ MA TO SENS?

Analiza SEO pokazuje, jak odpowiednia domena została wybrana

Czy naprawdę potrzebujesz narzędzi do analizy SEO? Pytanie jest całkowicie uzasadnione! Te narzędzia przyczyniają się do tego, że Twoja strona internetowa w najlepszym przypadku znajdzie się na pierwszej stronie w Google.

Dlaczego to takie ważne?

Ponad 90 procent użytkowników wyszukiwarek klika tylko na wyniki, które znajdują się na pierwszej stronie. Na drugą stronę praktycznie już nikt nie zagląda. Dlatego jasne jest, dlaczego tak ważne jest ciągłe rozwijanie optymalizacji dla wyszukiwarek.

W przypadku, gdy Twoja strona już jest na pierwszej stronie Google, pewnie się zastanawiasz, po co Ci narzędzie do analizy SEO? Ranking w Google to nie jest coś, co raz ustawione, zostaje tam na zawsze. Wiele rzeczy może sprawić, że spadniesz w wynikach, a wczesna optymalizacja mogłaby temu zapobiec

Oczywiście, mógłbyś sam googlować swoją stronę i regularnie sprawdzać, gdzie się znajduje, ale to ma pewien haczyk.

Gdy googlujesz swoją własną stronę i znajdujesz się w pierwszej dziesiątce, to niekoniecznie oznacza, że Twoja strona jest również wyświetlana innym użytkownikom w górnych wynikach.

Google stale zbiera nowe dane, zwłaszcza jeśli posiadasz konto Google, co może wpłynąć na własne wyniki wyszukiwania. Wyszukiwarka zapamiętuje historię wyszukiwania i wie, co chciałbyś zobaczyć.

Ostatecznie Google chce zadowolić swoich użytkowników, co zwykle oznacza, że zobaczysz swoją stronę internetową za każdym razem, gdy jej szukasz. W ten sposób wyszukiwanie nie opiera się na wiarygodnych danych.

Ale ważne jest przecież, aby Twoi potencjalni odwiedzający znaleźli stronę, a nie Ty sam, prawda? Aby mieć kontrolę nad zapytaniami dotyczącymi odpowiednich słów kluczowych, potrzebne jest narzędzie do analizy SEO!

Narzędzie do analizy SEO bada stronę i tworzy raport z analizy. Na podstawie wyników analizy możesz dokonać poprawek, które mogą prowadzić do lepszego rankingu w wyszukiwarkach.

Jeśli postawiłeś sobie za cel dotarcie do swojej grupy docelowej za pomocą wyszukiwarek, nie ma drogi na skróty od SEO!

Obszary analizy SEO
reklama pokazuje procentowe obciążenie procesora

CZY MOŻNA KORZYSTAĆ RÓWNIEŻ Z DARMOWYCH NARZĘDZI?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Darmowe narzędzia Onpage, takie jak RYTE Free i Seobility, oferują szeroki zakres możliwości. Za pomocą tych narzędzi można już przeprowadzić obszerne analizy dla mniejszych stron internetowych (do 100 stron). Informacje uzyskane za pomocą tych narzędzi pozwalają zrozumieć funkcjonowanie strony, a w dalszej kolejności naprawić istniejące problemy i rozwijać obecny potencjał.

Jednak w przypadku wieloletnich stron internetowych z więcej niż 100 stronami sytuacja wygląda inaczej. W końcu darmowe narzędzia są zauważalnie ograniczone i ważne informacje nie są dostępne w pełnym zakresie, co uniemożliwia przeprowadzenie istotnych analiz. Na przykład nie ma informacji o liczbie lub rodzaju linków zwrotnych.

Google Search Console czy Matomo Analytics oferują wiele ważnych informacji bez zauważalnych ograniczeń.

Jako agencja SEO dysponujemy wiedzą ekspercką i doświadczeniem, co jest bardzo ważne przy optymalizacji strony internetowej. Nasz zespół prowadzi efektywny marketing słów kluczowych, tworzy istotne treści i umieszcza odpowiednie linki zwrotne. Ponadto jako analitycy SEO możemy pomóc w opracowaniu odpowiedniej strategii, aby osiągnąć Twoje cele. Darmowe narzędzia nie mogą zaoferować tej samej wiedzy eksperckiej i doświadczenia, które oferuje agencja SEO.

GOOGLE SEARCH CONSOLE

Dawniej znana jako Narzędzia dla webmasterów, Search Console dostarcza ważnych informacji o tym, jak Google indeksuje strony internetowe i gdzie występują problemy lub potencjał do poprawy.

Google regularnie analizuje stronę, a wyniki są przechowywane w Search Console i dostępne w każdej chwili. Można więc nie tylko zobaczyć status indeksowania, ale także wyszukiwane frazy, zapytania, linki zwrotne, liczby dostępu, błędy indeksowania i wiele więcej.

Ponadto istnieje możliwość przesłania mapy witryny XML, za pomocą której można przekazać Google strukturę strony internetowej. Search Console oferuje liczne darmowe możliwości i powinna znaleźć się w każdym zestawie narzędzi właściciela strony internetowej.

MATOMO ANALYTICS

Dawniej znane pod nazwą Piwik, oprogramowanie do analizy internetowej Matomo Analytics działa podobnie jak Search Console. Umożliwia ono przeglądanie takich danych jak zachowanie użytkowników, źródła ruchu, strumienie odwiedzających, liczba odwiedzających stronę internetową i wiele więcej.

Matomo Analytics zapewnia najwyższy poziom ochrony prywatności i danych, ponieważ oprogramowanie jest hostowane na własnym serwerze internetowym. Użytkownicy WordPressa cieszą się dodatkową korzyścią, ponieważ wtyczkę Matomo Analytics można pobrać bezpłatnie na pulpit nawigacyjny WordPressa.

Matomo Analytics prawdopodobnie stanowi najlepszą alternatywę dla Google Analytics, a użytkownicy WordPressa mogą zarządzać wszystkim bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego.

PAGESPEED INSIGHTS

Od kiedy Google ogłosiło w 2010 roku, że szybkość ładowania strony wpływa na ranking, optymalizacja czasu ładowania i regularne testy Pagespeed stały się niezbędne. Pagespeed Insights pomagają w analizie wydajności i jej optymalizacji.

Po wprowadzeniu adresu URL do Pagespeed Insights, oprogramowanie tworzy szczegółowy raport i wskazuje na istniejące problemy. Otrzymujesz propozycje poprawek na czterech różnych poziomach:

  • Wysoki (High)
  • Średni (Medium)
  • Niski (Low)
  • Eksperymentalny (Experimental)

Korzystając z tych sugestii, możesz od razu dokonać niezbędnych poprawek. Wyszukiwarki mają coraz wyższe wymagania dotyczące czasu ładowania stron internetowych, dlatego warto regularnie przeprowadzać ten test.

Kolorowe znaki pokazują różne końcówki domen, takie jak .shop, .web, .inc
JESZCZE PYTANIA?

MASZ JESZCZE PYTANIA? CHĘTNIE CI POMOŻEMY

OTRZYMAJ NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ OFERTĘ

MASZ JESZCZE PYTANIA?

ANALIZA SEO - CO TO JEST?

Strona internetowa i jej podstrony pojawiają się w rankingu wyszukiwarek pod określonym słowem kluczowym. Za pomocą niektórych narzędzi SEO można przeprowadzić tzw. analizę SEO, aby określić widoczność. Wynik analizy ujawnia słabe punkty wymagające optymalizacji.

SEO - JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES?

Optymalizacja dla wyszukiwarek polega na zoptymalizowaniu strony internetowej tak, aby była wyżej klasyfikowana w Google, Bing i innych - im wyższy ranking, tym lepiej! Aby to osiągnąć, należy przestrzegać określonych aspektów optymalizacji Onpage i Offpage.

NARZĘDZIE SEO - KTÓRE JEST NAJLEPSZE?

Tzw. narzędzia SEO wspierają właściciela strony internetowej w optymalizacji dla wyszukiwarek w różnych obszarach, takich jak słowa kluczowe, linki zwrotne, treści itp. Narzędzia te analizują całą stronę i wykrywają istniejące błędy.

Większość narzędzi oferuje różne obszary analizy SEO, a z drugiej strony nie wszyscy użytkownicy radzą sobie z narzędziami tak samo dobrze. Dlatego nie ma jednego narzędzia, które byłoby lepsze od wszystkich innych.

NARZĘDZIA SEO - JAKIE SĄ DOSTĘPNE?

Rozwiązania typu all-in-one:

  • SEMrush
  • SISTRIX
  • XOVI
  • Searchmetrics Suite

Analiza Onpage:

  • Metrics Tools
  • SECockpit
  • Ryte
  • BananaContent

Analiza linków zwrotnych:

  • Ahrefs
  • Majestic
  • Searchmetrics Backlink Research