logo 1&1
logo Aon
logo Bertelsmann
logo bofrost
logo Bundeswehr
logo Cornelsen
logo Deichmann
logo Dekra
logo ebay
logo Girocard
logo GoLeasy
logo Hermes
logo Liebherr
logo Manuka Health
logo Medisana
logo Neptunus
logo Ramershoven
logo Rottler
logo Schwäbisch Hall
logo Streetbooster
logo TÜV Nord
logo Volkswagen
logo WHU

RUCH: KLUCZOWY KOMPONENT SEO

Jeśli chodzi o zwiększenie sukcesu cyfrowych ofert i usług, potrzebne są różne narzędzia i działania. W kosmosie SEO często mówi się o "zwiększaniu widoczności" - chodzi o to, żeby istotne treści były dostępne jak najbardziej odpowiedniej grupie docelowej.

Przykład z życia analogowego: Firma ma własne stoisko na targach lub wydarzeniach branżowych. Oczywiście można byłoby teraz zarezerwować największą dostępną przestrzeń i promować wszechstronną ofertę targową. Jednak wiąże się to z ogromnym (kosztowym) wysiłkiem.

Dużo mądrzej byłoby dostosować stoisko specjalnie do potrzeb grupy docelowej i skierować się bezpośrednio do niej. W ten sposób ogólny ruch zwiedzających może być mniejszy, ale jakość odwiedzających, którzy teraz pasują tematycznie znacznie lepiej, jest znacznie wyższa.

W odniesieniu do stron internetowych i innych witryn, ruch jest kluczowym czynnikiem. My, Suchhelden, odpowiemy na najważniejsze pytania, dostarczymy definicję oraz praktyczne wskazówki - jak zwiększyć liczbę odwiedzających (ruch) na Twojej stronie internetowej.

ZNANI Z*

Business-Punk
W-V
T3n
Horizont
Digital-Bash
SeoPresso
Bibliografia

TRAFFIC: DEFINICJA

W kontekście stron internetowych, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) itp., można to łatwo wyjaśnić. Ruch odnosi się ogólnie do liczby odwiedzin lub użytkowników na stronie internetowej. Jednak termin ten można bardziej szczegółowo zdefiniować, na przykład w odniesieniu do regularnego ruchu danych na stronie internetowej. "Ruch" odnosi się zawsze do cyfrowego ruchu danych.

Termin ten można jednak bardziej szczegółowo rozróżnić, aby uwzględnić różne rodzaje odwiedzających. Mówimy o ruchu organicznym, który pochodzi z wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach i jest generowany poprzez pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Ruch płatny odnosi się do odwiedzających, którzy trafiają na stronę za pomocą płatnej reklamy lub ogłoszeń. Termin ruchu odniesienia odnosi się do odwiedzających, którzy trafiają na stronę za pośrednictwem linków z innych stron internetowych. Ruch społeczny to odwiedzający, którzy trafili na stronę za pośrednictwem mediów społecznościowych.

RUCH JAKO CZYNNIK RANKINGOWY DLA GOOGLE I INNYCH

Jak pokazuje przykład z pierwszego akapitu „ruch” nie powinien być postrzegany i oceniany jako pojedyncza metryka. Sklep stacjonarny może mieć dużo przypadkowych klientów, a mimo to niewiele lub nic nie sprzedawać. Przepływy odwiedzających niekoniecznie odnoszą się do jakości i dopasowania oferty. Podobnie jest w przypadku ruchu w kontekście cyfrowym. Ogólnie rzecz biorąc, liczba odsłon/odwiedzin (ruch) jest ważnym kryterium rankingowym dla Google.

Jest tak dlatego, że wysoka liczba odwiedzin jest kojarzona z pewną jakością oferty. Niemniej jednak istnieją różne aspekty, takie jak fałszywy ruch lub płatny ruch, które mogą fałszować wynik. Na to będziemy jeszcze bardziej szczegółowo rozmawiać w kolejnych akapitach. Ale najpierw chcielibyśmy wyjaśnić różne metryki, za pomocą których można mierzyć ruch, i porównać je ze sobą.

ODWIEDZINY I ODSŁONY STRONY: KTÓRY RUCH MA NAJWIĘKSZE ZNACZENIE?

Narzędzia do analizy, takie jak Google Analytics, które dostarczają operatorom witryn liczne dane i dostarczają informacji o witrynach, stanowią podstawę. Pozwalają one na analizę, jak dobrze przyjęte są konkretne strony lub oferty. Istotne aspekty, które można zmierzyć za pomocą Google Analytics, to m.in.:

  • Ile odwiedzających zarejestrowano na stronie internetowej w określonym okresie czasu?
  • Jaki był udział tzw. nowych odwiedzających?
  • Skąd pochodzą ci odwiedzający, czy są generowani organicznie czy poprzez płatny ruch?
  • W jaki sposób, czyli jakie ścieżki, wykorzystują poszczególni użytkownicy strony?

Te i wiele innych pytań dotyczących ruchu można odpowiedzieć za pomocą takiego narzędzia do analizy. Dają one informacje na temat potencjalnych aspektów witryny, które można zoptymalizować. Warto jednak podkreślić, że istnieją dwie metryki, na które chcielibyśmy się bliżej przyjrzeć.

VISITS

Wszystkie indywidualne odsłony stron, nawet jeśli są wielokrotne, są rejestrowane jako wizyty (Visits). Chodzi więc nie o liczbę odwiedzających, ale o zachowanie użytkownika na stronie internetowej. Zazwyczaj wizyta jest ograniczona czasowo - użytkownik opuszcza stronę internetową lub narzędzie śledzenia automatycznie kończy wizytę, jeśli w ciągu 30 minut nie zachodzi żadna interakcja między użytkownikiem a stroną internetową.

Ważne jest to: Liczba wizyt pozwala na analizę ruchu, np. w połączeniu z czasem przebywania na poszczególnych stronach, stronami wejściowymi lub typowymi ścieżkami. Dzięki temu można m.in. poprawić strukturę strony, jeśli na przykład zawsze są „objazdy”, aby uzyskać dostęp do określonych treści.

ODSŁONY STRONY

Każde wywołanie adresu URL jest liczone jako odsłona strony i wchodzi w skład statystyk. Jeśli użytkownik odwiedza określoną stronę 5 razy, to również liczone jest to jako pięć odsłon strony. Z tej metryki można więc wyciągnąć przede wszystkim stosunek między poszczególnymi podstronami.

JESZCZE PYTANIA?

MASZ JESZCZE PYTANIA? CHĘTNIE CI POMOŻEMY

OTRZYMAJ NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ OFERTĘ

5. RUCH: ORGANICZNY CZY STYMULOWANY PRZEZ REKLAMY?

Problem z danymi dokumentowanymi przez klasyczne narzędzia analizy webmasterskie w formie „ruchu” jest złożony. Istnieją różne formy ruchu, które mogą wpłynąć na wyniki i dlatego muszą być uwzględniane. Przedstawiamy główne aspekty.

FAŁSZYWY RUCH

Tzw. spam polegający na odniesieniach jest tak skonstruowany, że strona internetowa jest celowo i automatycznie uruchamiana wielokrotnie, aby wpłynąć na liczbę odwiedzin (ruchu). W przeszłości wykorzystywano metody takie jak Black Hat, aby poprawić linkowanie strony internetowej. Jednak ponieważ wyszukiwarki takie jak Google skupiają się na statystykach, takie odniesienia są celowo "odrzucone".

Można również samodzielnie usunąć tego rodzaju fałszywy ruch ze statystyk, stosując filtr hostname lub filtr źródła kampanii. Niemniej jednak, pewien odsetek fałszywego ruchu jest nieunikniony.

ORGANICZNY RUCH

„Najwyższa dyscyplina”, bo tu chodzi o to, aby odwiedzający wchodzili na stronę praktycznie „z własnej woli”. Jakikolwiek przepływ odwiedzających, który nie nastąpił w wyniku fałszywego lub płatnego ruchu, nazywany jest ruchem organicznym. Klasycznie są to odwiedzający, którzy odwiedzają witrynę za pośrednictwem SERP firmy Google i Co. Źródło odwiedzających jest zatem kluczowe.

RUCH PŁATNY

Klasyczne działania SEO (marketing przychodzący, optymalizacja na stronie) są długoterminowe i rozwijają swoje działanie „z czasem”. Nic dziwnego, że wielu operatorów stron internetowych przechodzi do zwiększania ruchu na swojej stronie za pomocą ukierunkowanych kampanii. Wszystkie przepływy odwiedzających, które powstają na skutek reklam AdWords, okienek pop-up, reklam w mediach społecznościowych, reklam wideo i innych, są więc grupowane pod ogólnym terminem „ruch płatny”.

Dla jasności: Ruch płatny nie jest z gruntu zły, ale w większości przypadków nie ma trwałego efektu. Przynajmniej wtedy, gdy oferta nie jest specjalnie dostosowana do potrzeb grupy docelowej. To tak, jak jednorazowa wizyta u nowego fryzjera w mieście, która miała miejsce z powodu „rabatu z okazji otwarcia”. Tylko jeśli oferta sama w sobie przekonuje, dochodzi do ponownej wizyty - o to chodzi.

Dzięki różnym pomiarom i testom, takim jak kierowanie do grup docelowych, można przynajmniej lepiej oszacować skutki działań Ruch płatny. Nie ma gwarancji sukcesu kampanii, takiej jak kontakt (call-to-action) lub zakup (lead).

CZTERY WSKAZÓWKI, JAK WYGENEROWAĆ WIĘCEJ RUCHU

Na zakończenie chcielibyśmy podać kilka sugestii, które pomogą zwiększyć i poprawić jakość ruchu na Twojej stronie internetowej. Często najlepsze wyniki osiąga się poprzez połączenie kilku działań. Zaczynamy!

Przeprowadzenie audytu SEO

Tutaj celowo szuka się przyczyn, błędów i barier, które uniemożliwiają zwiększenie ruchu i przychodów na stronie internetowej. Chodzi o systematyczne badanie wszystkich istotnych części strony internetowej, zarówno pod względem treści, jak i technicznym.

WDROŻENIE WYSOKIEJ JAKOŚCI TREŚCI

Użytkownik musi czuć się jak najlepiej obsłużony i poinformowany. To zwiększa czas spędzony na stronie, a także szanse na pozyskanie potencjalnych klientów (leadów). Dzięki trafnym treściom dostosowanym do potrzeb grupy docelowej uzyskasz jedno z najskuteczniejszych sygnałów rankingowych.

WDROŻENIE RESPONSYWNEGO PROJEKTU

Większość zapytań w wyszukiwarkach jest teraz dokonywana za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak tablety, smartfony itp. Niemniej jednak wiele stron internetowych nadal jest zaprojektowanych wyłącznie dla tradycyjnej wersji desktopowej. To znacząco obniża użyteczność strony i sprawia, że odwiedzający szybko ją opuszczają.

WIĘCEJ INFOGRAFIK

Złożone kwestie, zależności i szczegóły powinny być przekazywane w formie filmów instruktażowych, infografik i innych formatów. Zamiast długiego tekstu zwraca się uwagę czytelnika.

Potrzebujesz więcej inspiracji? Po prostu przeszukaj blog Suchhelden w poszukiwaniu interesujących artykułów, skorzystaj z leksykonu lub skontaktuj się z nami bez zobowiązań! Chętnie pomożemy i udzielimy porady!

FAQ

CO OZNACZA SŁOWO "TRAFFIC"?

Traffic (ruch) oznacza strumień odwiedzających, który osiąga witryna internetowa, oferta lub profil.

JAK DOKONYWANY JEST POMIAR RUCHU?

Prostym sposobem pomiaru ruchu na Twojej witrynie internetowej jest korzystanie z narzędzia Google Analytics. Nie tylko dostarcza ono informacje na temat wielkości ruchu, ale także umożliwia różne możliwości analizy.

JAK MOGĘ ZWIĘKSZYĆ SWÓJ RUCH?

Istnieje wiele działań marketingowych, które można podjąć, aby zwiększyć ruch na swojej witrynie. Jednym z nich jest oparta na słowach kluczowych optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, aby skierować swoją grupę docelową w sposób ukierunkowany. Chętnie udzielimy Ci w tej kwestii porady!

JAKIE JEST POŁĄCZENIE MIĘDZY RUCHEM A KONWERSJAMI?

Podczas gdy nie istnieje bezpośrednie połączenie między ruchem a konwersjami, zwiększony ruch może być postrzegany jako otwierająca drzwi do konwersji. Jeśli zauważasz wzrost ruchu, oznacza to, że dotrzesz do większej liczby osób, wśród których mogą być potencjalni klienci.