Remarketing
Remarketing – Marketing w Nowym Wydaniu. Dostosuj Teraz Swoją Strategię Marketingu.
Z pewnością doświadczyłeś sytuacji, gdy przeglądałeś produkt na stronie sprzedażowej, a ten produkt był wyświetlany Ci przez dni lub tygodnie później na innej stronie. Jest to część strategii remarketingu lub retargetingu, które wiele firm stosuje, aby wzmocnić swoje wskaźniki konwersji.
Remarketing opiera się przede wszystkim nie na treściach strony internetowej, ale na zainteresowaniach jej odwiedzających. Ci są dokładnie analizowani za pomocą różnych narzędzi, aby pokazać klientom dokładnie te produkty lub usługi, które ich interesują. Na przykład wyświetlane są produkty podobne do tych, które klient już kupił, lub które znajdowały się w koszyku. Z Suchhelden możesz również wykorzystać tę funkcję dla swojej firmy.
W szczególności w remarketingu chodzi o powiadomienia wysyłane pocztą elektroniczną, które bezpośrednio zwracają się do kupujących i zainteresowanych, przypominając o danej firmie i wzmacniając branding marki.
Co to jest remarketing? Jest to popularna strategia marketingowa polegająca na celowym dotarciu do osób, które już odwiedziły daną stronę internetową, również na innych platformach i stronach sprzedażowych. Często wykorzystuje się banery reklamowe, które są dostosowane do zainteresowań klienta i modyfikowane przez właściciela strony internetowej.
Stałe wyświetlanie marki lub produktu ma na celu przypomnienie użytkownikowi o nich, co często zachęca go do ponownego zakupu na znanej stronie, gdzie wcześniej przeglądał produkty, dodawał je do koszyka lub nawet już je zakupił. Dzięki tej strategii zwiększa się świadomość marki w dłuższej perspektywie czasowej, a zainteresowani użytkownicy częściej wracają na tę stronę.
W ramach remarketingu i retargetingu przede wszystkim realizowane są trzy ważne kroki prowadzące do rozpoznawalności firmy. Następujące 3 punkty są kluczowe w remarketingu:
Pojęcia remarketing i retargeting często są mylone lub traktowane jako synonimy w praktyce. Nawet w tej dyskusji nie rozróżniamy ich dokładnie, ponieważ rzadko kiedy są one rozdzielane i zasadniczo dążą do tych samych celów. Niemniej jednak istnieją pewne różnice między remarketingiem a retargetingiem.
W przypadku retargetingu wykorzystuje się pliki cookie, aby wyświetlać reklamy również na innych stronach internetowych i uzyskiwać specyficzne informacje o użytkownikach. Remarketing, który pierwotnie realizowany jest poprzez e-mail, często jest utożsamiany z retargetingiem, ponieważ reklamy wysyłane pocztą elektroniczną również stanowią skuteczną strategię marketingową, wzmacniającą budowanie marki firmy, między innymi poprzez corporate design.
Często jednak remarketing definiowany jest również inaczej. Wtedy mówi się tylko o kontakcie e-mailowym z dotychczasowymi klientami, który również obejmuje reklamy lub ogłoszenia z kampanii.
Poprzez zbieranie adresów e-mail klientów ponownie przypomina się im o marce, konkretnych produktach lub zostawionym w koszyku.
Również upselling i cross-selling mogą być szczególnie skuteczne dzięki tej metodzie. Pierwsze oznacza pokazywanie zainteresowanym podobnych, ale wyższej jakości produktów niż te, które już przeglądali. Cross-selling polega na oferowaniu odpowiednich produktów lub usług, które są dostosowane do potrzeb użytkowników lub mogą wspierać już zakupiony produkt.
W każdym przypadku, zarówno w remarketingu, jak i w retargetingu, chodzi o odzyskanie dotychczasowych odwiedzających stronę internetową. Ponieważ umocnienie marki w umysłach zainteresowanych i klientów jest priorytetem w obu opcjach, również my nie chcemy tutaj robić różnicy. W większości przypadków oba terminy są równoznaczne, ponieważ dążą do tego samego celu.
Obecnie prawie wszystkie duże firmy stosują przynajmniej jedną formę remarketingu. Niezależnie od tego, czy chodzi o właściwy retargeting czy marketing, wszystkie strategie i opcje mają ten sam cel. Zalety i powody stosowania remarketingu są mniej więcej takie same w obu przypadkach.
Dla remarketingu istnieje wiele dobrych powodów dla każdej firmy i przedsiębiorstwa oferującego usługi i produkty w sklepie internetowym lub na własnej stronie internetowej. Dlaczego również Ty powinieneś zainteresować się tą strategią marketingową, chcielibyśmy wyjaśnić w dalszej części.
Głównym powodem stosowania remarketingu jest oczywiście optymalizacja zasięgu, którego można użyć dla celów marketingowych. Dzięki dokładnej analizie i zbieraniu danych można analizować zainteresowania dotychczasowych użytkowników i efektywnie dostosowywać do nich działania reklamowe. Poprzez Programmatic Advertising każdemu użytkownikowi pokazywane są dokładnie te treści, które najprawdopodobniej go interesują.
Prawdopodobieństwo, że użytkownicy szybciej kupią Twoje oferty, jest zdecydowanie wyższe, niż w przypadku losowych reklam. Szczególnie w przypadku dotychczasowych klientów, którzy często zamawiali na stronie, zainteresowanie zakupem jest oczywiste. W tym przypadku powinieneś zadbać o to, aby marka pozostała w pamięci dotychczasowych kupujących. Dzięki regularnym, dyskretnie umieszczonym działaniom reklamowym marka pozostaje w pamięci potencjalnych klientów.
Remarketing oferuje również możliwości dokładnego dostosowania działań reklamowych w czasie. Dzięki Marketing Automation użytkownikowi może być wyświetlana reklama strony źródłowej dokładnie wtedy, gdy przebywa na podobnej stronie i przegląda inne produkty tej samej kategorii. W tym stadium użytkownicy często są gotowi do zakupu i rozważają ponowne przyjrzenie się ofercie na pierwotnej stronie.
Również w przypadkach, gdy produkty już znajdowały się w koszyku, wiele firm kontaktuje się z użytkownikiem drogą e-mailową, aby przypomnieć mu o tym. Ta strategia pozwala na ponowne zaangażowanie użytkowników, którzy przerwali proces zakupowy, przypominając im o ich wcześniejszych decyzjach zakupowych. Dzięki temu użytkownicy mają szansę ponownie przejrzeć swój koszyk i częściowo lub w całości dokonać zakupu.
Dzięki strategii remarketingu o szerokim zasięgu masz możliwość promowania swojej marki i zwiększania jej rozpoznawalności na wielu platformach, na przykład na Instagramie. W ten sposób byli użytkownicy są przypominani o Twojej ofercie na milionach innych stron internetowych, co skłania ich do powrotu na Twoją pierwotną stronę internetową. Jest to szczególnie przydatne na platformach sprzedażowych, oferujących podobny asortyment.
Dzięki temu masz przewagę, że klienci, którzy już u Ciebie kupowali i byli zadowoleni, szybciej wrócą i zdecydują się na ponowny zakup znanych produktów. Szeroki zasięg i stała obecność na innych stronach oraz w e-mailach Twoich klientów wzmacnia świadomość marki, co jest kluczowe dla długoterminowych przychodów.
Oprócz optymalizacji zasięgu, dzięki remarketingowi i porównywaniu z innymi podobnymi produktami, można również efektywnie dostosować ceny swoich produktów, aby wyprzedzić konkurencję. Na przykład Twoje produkty mogą być wyświetlane bardzo wysoko w aukcjach Google, o ile cena jest niższa niż na innych stronach i jest poszukiwana przez użytkowników według tego kryterium.
Ma to również wpływ na marketing marki i efektywne zwiększenie rozpoznawalności. Gdy użytkownicy widzą, że Twój produkt jest znacznie tańszy w porównaniu z innymi artykułami tej samej kategorii, szanse na pierwszy zakup na Twojej stronie są znacznie wyższe.
Jeśli użytkownicy są zadowoleni z Twojego produktu, bardzo prawdopodobne jest, że będą częściej u Ciebie kupować w przyszłości. Jednocześnie, dzięki innym opcjom remarketingu, kupujący są przypominani o Twoim asortymencie produktów poprzez e-maile i na innych platformach, pozostając w nieświadomym kontakcie.
Obecnie istnieje możliwość tworzenia wielu różnych reklam. Możesz więc idealnie reagować na zainteresowania użytkowników i tworzyć odpowiednie reklamy z właściwymi produktami. Szczególnie za pomocą remarketingu przez Google Ads możesz tworzyć darmowe reklamy graficzne, tekstowe, a nawet wideo. W zależności od strony i odbiorców, dla których tworzone są reklamy, można generować różne reklamy bezpłatnie.
Różne narzędzia umożliwiają również prezentowanie całych kategorii produktów w reklamie. Jednocześnie mogą być one dostosowane tak, aby zainteresowanym użytkownikom proponować pojedyncze produkty, które odpowiadają ich intencji wyszukiwania. To samo dotyczy oczywiście reklam w e-mailach i newsletterach.
Dzięki różnym opcjom projektowania możesz idealnie zapakować wszystkie oferowane produkty i przedstawić je zgodnie z własnymi oczekiwaniami. Atrakcyjna galeria reklam i wzorów umożliwia zarówno rozpowszechnianie Twojego corporate designu, jak i efektywny remarketing na różnych platformach.
Kolejną zaletą Google Ads jest dokładne monitorowanie taktyk remarketingowych i ocena ich skuteczności w przeszłości. Pozwala to na dostosowanie kampanii reklamowych, jeśli te nie generują zadowalającej liczby kliknięć. Powodem może być na przykład mało atrakcyjny design reklam. Możesz je wtedy łatwo dostosować według własnych preferencji.
Innym powodem słabych statystyk może być to, że produkty nie odpowiadają intencji wyszukiwania użytkowników. Tutaj również możliwa jest analiza i dostosowanie prezentowanych artykułów. Dzięki monitorowaniu statystyk kampanii możesz szybko reagować na wymagania potencjalnych klientów i odpowiednio je modyfikować.
Remarketing ma duże znaczenie dla Search Engine Optimization (SEO, czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarek) dla Twojej firmy. Wspominanie Twoich ofert na wielu stronach nie tylko wzmacnia świadomość marki (Brand-Awareness), ale również konwersję w sklepie internetowym. Im więcej osób widzi reklamy, tym bardziej prawdopodobne jest, że zwrócą uwagę na Twoje produkty i więcej osób kliknie na dostosowane reklamy prowadzące do Twojej strony.
Wcześniej wymieniliśmy już kilka celów remarketingu. Oczywiście są one również zależne od Ciebie i osobistych celów, które chcesz osiągnąć dzięki remarketingowi. W większości przypadków następujące cele są priorytetowe:
Zanim zaczniesz stosować remarketing, powinieneś zrozumieć różne metody i strategie, które pozwalają na skierowanie się do poprzednich odwiedzających Twoją stronę. Jacy użytkownicy odwiedzili Twoją stronę? W którym momencie potencjalnie przerwali zakup i dlaczego? Wszystko to możesz odkryć dzięki strategiom remarketingowym i dostosować swoje reklamy odpowiednio. Wybór strategii zależy między innymi od rodzaju i wielkości Twojej grupy docelowej. W wielu przypadkach warto podzielić użytkowników na grupy i zgodnie z tym uruchomić dostosowane kampanie reklamowe.
Powinieneś również analizować korzystanie z określonych usług i ofert na Twojej stronie, aby opracować strategie na odzyskanie uwagi i zainteresowania dotychczasowych użytkowników.
Chcemy pokazać, jak można podzielić użytkowników na kategorie i na co należy zwracać uwagę przy ustawianiu strategii remarketingu.
Po pierwsze, możesz zdecydować się na wyświetlanie reklam wszystkim byłym użytkownikom i odwiedzającym Twoją stronę. Jest to szczególnie sensowne, gdy ruch na Twojej stronie jest jeszcze ograniczony. Dlaczego? Dla skutecznego remarketingu potrzebujesz pewnej liczby aktywnych użytkowników i odwiedzających stronę, aby móc wyświetlać im Twoje reklamy na innych portalach. Jeśli wykluczysz niektórych użytkowników, liczba ta może nie być wystarczająca do podjęcia jakichkolwiek działań remarketingowych.
Również przy małym i bardzo specyficznym asortymencie produktów zaleca się udostępnianie reklam wszystkim odwiedzającym stronę. Coporate Webdesign znacząco przyczynia się do sukcesu firmy. Ci użytkownicy najprawdopodobniej szukali właśnie Twojego produktu lub usługi i mogli nie znaleźć go gdzie indziej. Warto zatem ponownie zwrócić uwagę na Twoją stronę, niezależnie od tego, czy jest to za pomocą e-maila,
czy reklam retargetingowych na innych stronach z podobną ofertą produktów lub podobną grupą docelową. Ale również dla budowania marki i świadomości marki (Brand-Awareness) angażowanie wszystkich użytkowników może być korzystne. Nawet jeśli wskaźnik kliknięć nie wzrośnie, użytkownicy zobaczą ponownie Twoje Corporate-Design i nazwę, co może sprawić, że w przyszłości lepiej zapamiętają firmę i ofertę.
Szczególnie skuteczną strategią jest grupowanie odwiedzających według ich cyklu zakupowego. Można na przykład rozróżnić użytkowników, którzy oglądali tylko stronę główną, od tych, którzy już dodali towary do koszyka lub znajdowali się w procesie zakupu. Pierwsi powinni być mniej uwzględniani przy wyświetlaniu Twoich reklam niż ci, którzy już zdecydowali się na konkretny produkt.
U użytkowników, którzy krótko przebywali na stronie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że popełnili pomyłkę lub szybko zorientowali się, że nie są zainteresowani. Ponowne zwracanie się do tych użytkowników może nawet negatywnie wpłynąć na ich nastawienie do Twojej firmy.
W przypadku odwiedzających, którzy byli już daleko w cyklu zakupowym, bardziej opłaca się ponownie wzbudzić ich uwagę. Możliwe, że zapomnieli o produktach w swoim koszyku lub chcą porównać Twoją ofertę z konkurentami. Przy pomocy atrakcyjnego e-maila lub reklamy konkretnego produktu, ci potencjalni klienci są ponownie przypominani o Twojej ofercie i mogą do niej wrócić.
Jeśli oferujesz na swojej stronie internetowej wiele kategorii produktów lub marek, możesz analizować użytkowników także pod tym kątem i odpowiednio grupować ich na podstawie zainteresowań. Na przykład, odwiedzający stronę z modą mogą być zainteresowani tylko spodniami męskimi lub konkretną marką oferowaną na tej stronie.
W takim przypadku warto dostosować reklamy do tych preferencji. Możesz stworzyć wiele banerów, które prezentują wybrane produkty, różne marki lub kategorie dostępne na Twojej stronie. Grupując użytkowników według zainteresowań, te kampanie mogą być wyświetlane odpowiednim osobom.
Dzięki dostosowanej kampanii lub reklamie, konkretni użytkownicy czują się docenieni i są przypominani o produktach, które ich interesują, zawsze z uwzględnieniem aktualnych trendów w mediach społecznościowych. Łącząc to z analizą procesu zakupowego, można zidentyfikować wiele małych grup, które otrzymają odpowiednią reklamę w odpowiedniej częstotliwości.
Można również uwzględnić powiązane kategorie produktów lub marki. Na przykład, jeśli użytkownik przeglądał buty konkretnej marki, prawdopodobnie dobrze zareaguje również na reklamy skarpetek lub innych ubrań tej samej marki.
Oprócz produktów i cyklu zakupowego warto również zwrócić uwagę na użytkowników korzystających z określonych usług oferowanych na Twojej stronie. Możesz tworzyć grupy zainteresowanych, dla których stworzysz spersonalizowane reklamy, odpowiadające ich zainteresowaniom i motywom odwiedzin Twojego sklepu. Na przykład, subskrybenci newslettera często interesują się kodami rabatowymi. Dzięki reklamom wyprzedaży i rabatom można skutecznie dotrzeć do tej grupy użytkowników.
W zależności od strony i dostawcy, mogą być dostępne także inne usługi. Osoby szukające informacji o firmie i jej praktykach produkcyjnych mogą być zainteresowane produktami przyjaznymi dla środowiska, dla których również można stworzyć odpowiedni baner reklamowy.
Jak widać, spersonalizowana strategia marketingowa, zwłaszcza na większych stronach internetowych, jest kluczowa. Wiele grup użytkowników można jednak z powodzeniem połączyć, ponieważ mają podobne zainteresowania. Ponadto należy uważać, aby nie tworzyć zbyt wielu różnych kampanii dla każdego z 100 użytkowników, ponieważ może to być nieopłacalne w dłuższej perspektywie.
W ramach remarketingu istnieją różne metody i sposoby jego skutecznego wdrażania. Różne rodzaje kampanii niosą ze sobą różne zalety i powinny być wybierane zgodnie z własnymi celami i wymaganiami. Istnieją różne modele, które mogą osiągnąć różne zasięgi i dynamikę.
Wybór odpowiedniej metody remarketingu często zależy od strony, na której będą publikowane reklamy. Chcemy wyjaśnić, jakie efekty niosą ze sobą różne rodzaje remarketingu i jak je najskuteczniej wykorzystać do optymalizacji konwersji.
W klasycznym statycznym remarketingu rejestrowane są tylko wizyty użytkowników na stronie internetowej. System zapamiętuje, kiedy użytkownik wprowadził link, ale nie śledzi dalej, które produkty lub kategorie oglądał lub na przykład dodawał do koszyka. Chociaż możliwe jest wyświetlanie reklam ze strony na innych portalach, dokładna analiza użytkowników nie jest przeprowadzana.
Klasyczny remarketing jest więc bardziej odpowiedni dla stron, które oferują niewielki zakres produktów. W przypadku wielu marek, różnorodnych produktów lub kategorii istnieje wysokie ryzyko, że nie spełnią one konkretnych potrzeb użytkowników, co może prowadzić do braku kliknięć.
Reklamy w klasycznym remarketingu są również statycznie programowane. Są one zwykle wyświetlane użytkownikowi w sposób losowy, co również zazwyczaj nie przynosi korzyści dla współczynnika konwersji. Aby dopasować działania reklamowe do zainteresowań odbiorców, lepiej nadaje się dynamiczny remarketing. Wyjątkiem są strony oferujące bardzo ograniczony asortyment produktów, które zazwyczaj trafiają w zainteresowania użytkowników.
Dynamiczny remarketing jest popularną metodą, stosowaną również w Google Ads. Tutaj zbierane są większe ilości danych o klientach, co umożliwia identyfikację obszarów zainteresowania oraz produktów ostatnio przeglądanych lub dodanych do koszyka.
Oprócz konkretnych artykułów i kategorii produktów, dynamiczny marketing pozwala również na analizę cyklu zakupowego, w którym znajdował się klient, gdy opuszczał stronę. Te parametry pozwalają na uzyskanie przeglądu zachowań zakupowych użytkowników oraz na lepsze dostosowanie kampanii marketingowych.
Tworzenie spersonalizowanych reklam ma duży wpływ na współczynnik konwersji i ROI (zwrot z inwestycji). Rejestrowanie produktów, czasu spędzonego przez użytkownika na stronie i momentu opuszczenia strony dostarcza wiele punktów odniesienia do lepszego dostosowania kampanii reklamowych, aby były atrakcyjne dla poszczególnych użytkowników.
Google Ads oferuje wiele możliwości tworzenia reklam, które są wyświetlane użytkownikom na podobnych stronach. Dzięki temu remarketing pozostaje dynamiczny i elastycznie wykorzystywany.
Na różnych listach remarketingowych kategoryzowani są wszyscy użytkownicy, którzy odwiedzili stronę. Chodzi tu nie tylko o proste dodanie, ale również o czas spędzony na stronie i proces, w którym użytkownicy znajdowali się podczas wizyty. Dzięki określonym regułom można odnaleźć użytkowników i dodać ich do jednej lub więcej list remarketingowych. To sprawia, że później konkretnej grupie można pokazać określoną reklamę.
W zależności od potrzeb, użytkownicy są dodawani do tych list, gdy odwiedzą stronę lub dopiero po dodaniu produktu do koszyka i przerwaniu procesu zakupu. Można również ustawić, jak długo użytkownicy mają być na listach i jakie kampanie reklamowe mają im być pokazywane.
Gdy użytkownicy z listy szukają w sieci wyszukiwania odpowiedniego słowa kluczowego, reklamy związane z tym słowem kluczowym są częściej wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
Aby oszczędzać pieniądze jako właściciel strony, istnieje możliwość skierowania reklam tylko do wybranych grup użytkowników z listy odwiedzających stronę.
Można również priorytetyzować listy. Na przykład można ustawić, aby użytkownikom, którzy byli daleko w procesie zakupowym, częściej wyświetlały się reklamy w wynikach wyszukiwania lub otrzymywali lepsze oferty. U osób, które już kupiły produkt lub tylko krótko przebywały na stronie, oferty są gorsze lub reklamy są wyświetlane rzadziej.
Listy remarketingowe dla reklam w sieci wyszukiwania pozwalają na opracowanie jeszcze bardziej dopasowanych strategii marketingowych. To również sprzyja poprawie współczynnika konwersji i zwiększeniu sprzedaży na stronie.
Strategie video-remarketingu lub retargetingu mogą również pozytywnie wpłynąć na sukces Twojego przedsiębiorstwa. Reklamy wideo często pozostają silniej w pamięci konsumentów i przyciągają więcej uwagi niż na przykład statyczne zdjęcia produktów. Wysokiej jakości, dobrze wyprodukowany film reklamowy lub film wizerunkowy przyciąga uwagę nie tylko wizualnie, ale także emocjonalnie. Na YouTube często stosuje się takie strategie video-remarketingu. Są one wyświetlane jako reklamy między filmami na YouTube i mogą być pomijane przez użytkownika lub oglądane do końca. Szczególnie gdy dotyczą produktów ze strony, którą użytkownik już odwiedził, zainteresowanie może być wzmocnione przez wrażenia wizualne i pozostawić profesjonalne wrażenie firmy.
Różne funkcje retargetingu lub remarketingu pozwalają również na dostosowanie reklam wideo do konkretnego użytkownika, ceny są regulowane, a zasięg jest znacznie większy dzięki włączeniu reklam wideo. Na YouTube istnieje jednak nie tylko możliwość wyświetlania reklam wideo poprzednim odwiedzającym stronę.
Można również tworzyć listy osób, które oglądają lub subskrybują konkretne filmy lub kanały pasujące do Twojego produktu. W ten sposób widzom prezentowane są produkty, które prawdopodobnie ich zainteresują w trakcie oglądania odpowiednich filmów.
Kluczowe czynniki tworzenia skutecznej kampanii remarketingowej już omówiliśmy. Najważniejsze jest umiejętne ocenianie użytkowników i ich zainteresowań w zależności od źródłowej strony internetowej, aby odpowiednio dostosować reklamy. Tylko w ten sposób możesz sprawić, że byli odwiedzający Twój sklep powrócą, zwiększysz współczynnik konwersji i ostatecznie skłonisz ich do dokonania zakupu.
Poniżej podsumowujemy najważniejsze punkty, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu skutecznego remarketingu, ale także inne czynniki ważne dla wizerunku Twojej firmy. Powinieneś również unikać pewnych często występujących błędów, aby nie zrazić potencjalnych klientów.
Reklama powinna zawsze bezpośrednio zwracać się do użytkownika i przekazywać najważniejsze informacje, nie będąc przy tym przeładowaną. Oprócz analizy konkretnych zainteresowań Twojej grupy docelowej, ważne są również czynniki demograficzne. Należy ustalić wiek i płeć odwiedzających Twoją stronę, aby jeszcze lepiej spersonalizować reklamy. Miejsce zamieszkania może również przyczynić się do bezpośredniej promocji przedsiębiorstw dystrybucyjnych w pobliżu poprzez reklamy, co może wzmocnić zainteresowanie klientów.
Równie ważny jest wygląd wizualny i estetyczny. Reklama powinna odzwierciedlać Twoją markę, ale jednocześnie nie być przeładowana informacjami i tekstem. Atrakcyjne zdjęcia produktów i odpowiednio umieszczone wezwania do działania przyciągają klientów bardziej niż duże i nieprzejrzyste bloki tekstu. Te informacje możesz dostarczyć na samej stronie internetowej.
Kolejnym ważnym punktem jest wprowadzanie różnorodności do reklam. Szczególnie po udanym zakupie klienci nie chcą już widzieć reklamowanego produktu. Tutaj należy znacznie ograniczyć częstotliwość i proponować na przykład pokrewne artykuły, które mogą rzeczywiście zainteresować klientów.
Oprócz kilku dobrych wskazówek, istnieją również działania w remarketingu, których należy unikać. Jak już wspomniano, ważne są różnorodne i odpowiednie reklamy. Należy unikać sytuacji, w których klienci widzą wciąż tę samą kampanię reklamową lub konkretny baner. Kluczowa jest tutaj częstotliwość, ponieważ potencjalni klienci stają się odporni na ciągłe bloki reklamowe i z czasem mogą przeoczyć Twoją ofertę. Ponadto należy unikać zbyt częstego wyświetlania reklam Twojej marki. Chociaż firma nie powinna znikać z pamięci, ciągła obecność może być irytująca i nawet zrazić użytkowników.
Również strony docelowe (landing pages) powinny być zróżnicowane. Dzięki temu nie tylko zwiększysz współczynnik konwersji wszystkich podstron i produktów, ale również wzbudzisz większe zainteresowanie użytkowników. Należy zadbać o to, aby reklama, na przykład prezentująca sukienki, prowadziła do strony docelowej, która bezpośrednio oferuje sukienki. Linkowanie zawsze tylko do strony głównej jest mniej skuteczne niż różnorodne linki.
Na koniec nie należy się zniechęcać bezpośrednimi liczbami i efektami kampanii remarketingowych. Nawet jeśli konwersja i sprzedaż nie wzrosną od razu po wdrożeniu działań, nie oznacza to, że kampanie nie mają wpływu na potencjalnych zainteresowanych. Obecność na innych stronach zwiększa rozpoznawalność Twojej marki i nazwy w dłuższej perspektywie, wzmacnia świadomość marki i przyciąga więcej użytkowników do oferty w przyszłości. Jako agencja full-service oferujemy odpowiednią strategię dla Twojej firmy.
Ponieważ w remarketingu istnieją różne systemy, a także branża, w której działa Twoja firma, jest istotna, trudno podać jednolitą cenę. Pracując z Google Ads, płacisz za swoje kampanie marketingowe za każdym kliknięciem. Oznacza to, że płacisz dopiero wtedy, gdy użytkownik faktycznie kliknie na reklamę i trafi na Twoją stronę docelową. W zależności od branży i wielkości konkurencji ceny za klik mogą się znacznie różnić i wynosić od 1 do 7 lub więcej dolarów za klik.
Dla nowych firm trudno jest często oszacować, ile kliknięć otrzyma pojedyncza reklama w ciągu dnia. Ryzyko błędnego oszacowania jest większe, co można uznać za wadę. Jednak zaletą tego systemu jest to, że faktycznie płacisz dopiero wtedy, gdy użytkownicy faktycznie klikają. Mimo to użytkownicy widzą reklamy, zapamiętują markę i mogą później wrócić na Twoją stronę. System płatności za kliknięcie to dobra okazja do taniego rozpowszechniania swojej marki.
Facebook (a tym samym Instagram) oferuje tutaj przewagę. Oprócz niższych CPC (koszt za kliknięcie) masz możliwość ustalenia stałego budżetu na reklamę, który nie zostanie przekroczony. Płacisz wtedy stałą kwotę dziennie, którą wykorzystujesz. Tę samą opcję masz dla samej reklamy. Ustalasz budżet na reklamę, która jest wyświetlana tak długo, jak długo nie zostanie wyczerpany.
Najbardziej znanym i popularnym sposobem analizowania zachowań zakupowych użytkowników i tworzenia spersonalizowanych kampanii reklamowych jest Google Analytics i Google Ads. Jednak jeśli chcesz osiągnąć skuteczny remarketing również na innych platformach, masz do wyboru wiele efektywnych opcji.
Przedstawiamy najlepsze sposoby na ponowne przyciągnięcie dawnych odwiedzających Twoją stronę. Różne platformy i metody mają swoje zalety i wady, które chcielibyśmy przedstawić na końcu naszej dyskusji. Dla większych firm zaleca się korzystanie z kilku tych metod, aby osiągnąć jak najlepszą współczynnik konwersji.
Pierwotna definicja remarketingu to marketing produktu za pośrednictwem e-maila. Celem jest ponowne przyciągnięcie dawnych odwiedzających stronę internetową jako klientów, zainteresowanie ich atrakcyjnymi reklamami, rabatami czy promocjami za pośrednictwem e-maila. Wymaga to zbierania adresów e-mail, dlatego firmy zazwyczaj potrzebują najpierw rejestracji użytkowników. Abonenci newsletterów również stanowią ciekawą możliwość remarketingu dla właścicieli stron internetowych.
Szczególnie skuteczny jest e-mail marketing dla obecnych klientów. Często kontaktujemy się z nimi, gdy pozostawią artykuły w koszyku i przerwą zakupy. Przypomnienie za pośrednictwem e-maila ponownie zwraca ich uwagę na niemal zakończony zakup.
Dla częstych klientów warto również oferować promocje rabatowe przez e-mail. Łącząc je z odliczaniem, można przyciągnąć uwagę użytkowników. Widzą oni jednorazową szansę na zakup wcześniej interesujących ich produktów w niższej cenie, co skłania ich do odwiedzenia strony częściej niż w przypadku regularnej reklamy e-mailowej.
Najbardziej znaną platformą do tworzenia reklam remarketingowych jest Google Ads (wcześniej: Google AdWords). Aby dokładnie ocenić użytkowników Twojej strony, zaleca się najpierw analizę za pomocą Google Analytics. Tutaj szybko i łatwo dowiesz się, jak długo klienci przebywają na Twojej stronie, jaki mają wiek i płeć oraz kiedy zwykle opuszczają stronę.
Wszystkie te parametry pomagają w grupowaniu użytkowników w Google Ads. Następnie możesz tworzyć różne reklamy, które reprezentują produkty, usługi i kategorie odpowiadające grupowaniu list celowych danej grupy docelowej.
Google oferuje prosty system, który pokazuje sukcesy Twojej kampanii w przejrzysty sposób. Dzięki temu łatwiej jest szybko reagować na zmiany, dostosowywać reklamy i nadać im jednolity wygląd. Łatwiejsze jest również monitorowanie konkurentów, dzięki czemu można szybko zareagować poprzez dostosowanie cen, aby być widocznym na czołowych pozycjach w aukcjach Google. Dzięki temu wzrasta również współczynnik konwersji.
Skuteczny remarketing oferuje również usługa Atlas od Facebooka. Tutaj również zbierane są dane klientów, podobnie jak w przypadku Google. Jeśli Atlas znajdzie odwiedzającego stronę internetową jako użytkownika na Facebooku, może go przyporządkować do określonej grupy docelowej. Dzieje się to zwykle na podstawie aktywności na Facebooku, takich jak polubienia i posty.
Dzięki temu analizowane są zainteresowania użytkowników, a odpowiednia reklama może być wyświetlana na stronach internetowych, które prawdopodobnie odwiedza użytkownik Facebooka.
Dzięki bogactwu informacji, marketing na Facebooku oferuje możliwość śledzenia prywatnych zainteresowań użytkowników. Po przejęciu platformy społecznościowej Instagram, różnorodność informacji jeszcze bardziej wzrosła i może teraz również pomóc w jeszcze dokładniejszym szacowaniu i klasyfikowaniu użytkowników w listach remarketingowych.
Affiliate-marketing również jest sposobem na skuteczne prowadzenie remarketingu. W tym celu właściciele stron internetowych rejestrują się u dostawcy programu partnerskiego, takiego jak kupona lub affilinet. Na innych pasujących stronach partnerskich, które również współpracują z dostawcą, mogą być wyświetlane banery reklamowe Twojej strony. Wybierasz wtedy spośród partnerów dostawcy programu partnerskiego odpowiednie współprace lub publikacje lub rezerwujesz miejsce na reklamę, na którym będzie wyświetlana Twoja reklama.
Tutaj również rozliczanie poszczególnych kliknięć odbywa się albo przez CPC, albo CPO (Cost-per-Order). Dzieje się to za pomocą plików cookie, które powstają albo przez kliknięcie na baner, albo już podczas oglądania lub umieszczania banera. Przy braku odpowiedniego porozumienia w przypadku rozliczania na podstawie wyświetleń istnieje ryzyko przekroczenia budżetu. Dlatego konieczne jest dokładne uzgodnienie czasu trwania i rodzaju umieszczenia reklamy.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!