logo 1&1
logo Aon
logo Bertelsmann
logo bofrost
logo Bundeswehr
logo Cornelsen
logo Deichmann
logo Dekra
logo ebay
logo Girocard
logo GoLeasy
logo Hermes
logo Liebherr
logo Manuka Health
logo Medisana
logo Neptunus
logo Ramershoven
logo Rottler
logo Schwäbisch Hall
logo Streetbooster
logo TÜV Nord
logo Volkswagen
logo WHU

SPIS TREŚCI

REKLAMA NATYWNA: STRATEGIA MARKETINGOWA PRZYSZŁOŚCI?

Cały internet obfituje w reklamy displayowe, pop-upy, banery itp. Niemal na każdej stronie znajdują się sponsorowane kampanie, które mają zachęcić do zakupów lub kliknięć. Klasyczne blokery reklam, ślepota banerowa i rosnące wykorzystanie urządzeń mobilnych stanowią wyzwanie dla firm chcących osiągnąć zasięg i sprzedaż online.

Reklama natywna wydaje się być rozwiązaniem, ten rodzaj marketingu pojawił się kilka lat temu. Czym jest reklama natywna, jak działa i dlaczego jest korzystna dla firm online? Suchhelden wyjaśniają i pomagają w tworzeniu pierwszej kampanii reklamowej typu natywnego.

WYSOKIEJ JAKOŚCI TREŚCI I SKUTECZNY MARKETING DZIĘKI REKLAMOM NATYWNYM

Grafika reklamy natywnej z laptopami

Powinno już być jasne, że dla zdecydowanej większości firm obecność w Internecie stała się niezbędna. Ale jak dokładnie wykorzystać marketing cyfrowy, aby zostać zauważonym przez jak największą liczbę osób z Twojej grupy docelowej?

Dziś wiele firm w dalszym ciągu stawia na ilość, a nie na jakość: jak najwięcej banerów z przyciągającymi wzrok hasłami i obrazami reklamowymi powinno zwiększyć zaangażowanie, współczynnik klikalności, a w dłuższej perspektywie sprzedaż firmy. Wspomniane już problemy związane ze ślepotą banerów, blokowaniem reklam i zwiększonym wykorzystaniem smartfonów spowodowały w ostatnich latach dramatyczne straty dla wielu firm.

ZNANI Z*

Business-Punk
W-V
T3n
Horizont
Digital-Bash
SeoPresso
Bibliografia

KRYPTOREKLAMA CZY INTELIGENTNA STRATEGIA MARKETINGOWA?

W tym celu na stronach redakcyjnych tworzone są artykuły (reklamy), które niczym nie różnią się wyglądem i treścią od artykułów niereklamowych znajdujących się na tym serwisie. W reklamie natywnej dostęp do tak zwanych reklam natywnych można uzyskać za pośrednictwem reklam tekstowo-obrazowych, które różnią się od innych artykułów redakcyjnych na blogu wydawcy wyłącznie etykietą reklamową.

Próba oszustwa? Można to początkowo założyć w przypadku reklamy natywnej, ponieważ reklama jako taka jest ledwo rozpoznawalna i jest doskonale zintegrowana z projektem i artykułem na stronie publikacji.

Niemniej jednak w reklamie natywnej wyraźnie widać korzyści i wartość dodaną – zarówno dla konsumentów, jak i reklamodawców.

Reklamy natywne dają firmom możliwość profesjonalnego opublikowania wielu informacji o produkcie, usłudze czy własnej marce. Przede wszystkim jednak konsumenci powinni skorzystać z tych informacji. Jeśli potrzeby dotyczące danego produktu zostaną zaspokojone pomimo (lub właśnie dlatego), że zaoferowano produkty na dany temat, może to zwiększyć zaufanie do marki.

ALE CO DOKŁADNIE OZNACZA REKLAMA NATYWNA?

Od pewnego czasu firmy coraz częściej starają się dostosowywać przekazy reklamowe do potrzeb swojej grupy docelowej – a nie odwrotnie. Szczególnie w przypadku reklamy natywnej należy skupić się na konsumencie i jego potrzebach.

Reklamę natywną można już dziś często spotkać: wiele stron internetowych, blogów czy innych platform i postów poleca producentów lub produkty, które mogą być przydatne dla Twoich potrzeb. Większość ludzi nawet nie zauważa, że ​​jest to płatna reklama. Ufają wiedzy wydawcy i zazwyczaj postrzegają oferty produktów jako pomoc, a nie reklamę.

Dla konsumentów i firm najważniejsza jest treść tzw. reklamy. Jeśli produkty lub usługi są reklamowane w formie tekstowej o wartości dodanej, wydaje się to o wiele bardziej wiarygodne niż klasyczne banery lub reklamy, które wiele osób zauważa tylko wtedy, gdy zasłaniają widok treści.

O ile klasyczne reklamy albo nie są w ogóle odbierane, albo w najgorszym przypadku są irytujące, o tyle reklama natywna dba o zaspokojenie potrzeb czytelników. Znaleźli informacje, których szukali, a jednocześnie zaproponowano im odpowiednie produkty lub usługi, które wydają się być idealnie dla nich dopasowane.

Grafika reklamy natywnej z Megafon

RÓŻNICE POMIĘDZY REKLAMĄ NATYWNĄ A CONTENT MARKETINGIEM

Być może znasz już marketing treści, celem jest przekonanie czytelników treścią, a nie przekazywanie niezgrabnych przekazów reklamowych. Konsumenci powinni czuć się związani z firmą pod względem swoich wartości i potrzeb – tak jak w przypadku reklamy natywnej. Ale jakie są różnice między reklamą natywną a content marketingiem?

Można powiedzieć, że reklama natywna to specjalna strategia content marketingu. Ale można też powiedzieć, że reklama natywna to kontenerowiec posiadający wszystkie warunki skutecznego content marketingu.

O ile content marketing koncentruje się głównie na planowaniu i tworzeniu treści o wartości dodanej, o tyle reklama natywna zajmuje się, np. pozyskaniem odpowiedniej powierzchni reklamowej czy przygotowaniem odpowiednich natywnych reklam tekstowo-obrazowych.

W przypadku reklamy natywnej początkowo skupiamy się na kampaniach wydawniczych, które powinny naturalnie i harmonijnie pasować do ogólnego wizerunku strony publikacji wydawcy. Content marketing, jak sama nazwa wskazuje, dostarcza do tego treści.

DLACZEGO NATYWNE ROZWIĄZANIA REKLAMOWE BĘDĄ W PRZYSZŁOŚCI ZYSKIWAĆ NA ZNACZENIU?

Reklama natywna, która harmonijnie wpasowuje się w ogólny wygląd serwisu wydawniczego, często spotyka się z krytyką. W wyniku celowego oszustwa czytelnik otrzymuje rzekomo redakcyjny artykuł, który po bliższym przyjrzeniu się zostaje zidentyfikowany jako ukryta reklama.

Jednak nie powinno tak być. Reklama natywna powinna zawsze znajdować się we właściwym kontekście i oferować czytelnikowi wysokiej jakości, trafne treści z wartością dodaną. Zamiast tego przynęty na kliknięcia lub artykuły o charakterze czysto promocyjnym nie tylko zmniejszyłyby zaufanie czytelników, ale także postawiłyby wydawcę i firmę reklamową w złym świetle.

W czasach, gdy ludzie są coraz bardziej nieufni i krytyczni wobec reklamy cyfrowej, należy wyznaczyć nowe standardy dla content marketingu, a zwłaszcza rozwiązań reklamy natywnej.

Jako doświadczona agencja cyfrowa oferująca pełen zakres usług, Suchhelden pomaga w tworzeniu i dystrybucji natywnych kampanii reklamowych. Jako agencja SEO współpracujemy z wydawcami, wyszukujemy darmową przestrzeń reklamową i tworzymy reklamy, które w dyskretny, ale efektowny sposób prezentują i promują Twój produkt lub usługę.

MARKETING CYFROWY POMIĘDZY ŚLEPOTĄ BANERÓW A BLOKOWANIEM REKLAM

Reklama cyfrowa jest obecnie prawdopodobnie najszybszym i najlepszym sposobem na wygenerowanie możliwie najbardziej ukierunkowanego zasięgu dla własnej firmy. Jednak duża część społeczeństwa również przystosowała się do tych zmian i czuje się zaniepokojona ciągłą reklamą na wszystkich stronach internetowych.

Oprócz blokerów reklam, które w szczególności usuwają banery i reklamy z witryny, ślepota banerowa jest również powodem do niepokoju dla firm. Zjawisko to ma miejsce, gdy ludzie są stale i wszędzie narażeni na kontakt z reklamą. To automatycznie oznacza, że ​​w ogóle nie patrzą już na reklamę i w związku z tym nie mogą na nią wpłynąć – nawet jeśli należą do grupy docelowej, a produkt rzekomo jest interesujący.

Zwiększone wykorzystanie urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety, prowadzi również do nowych potrzeb. Reklam często nie można odtwarzać na urządzeniach mobilnych – lub nie w taki sam sposób, jak na laptopach. Inaczej jest na przykład w przypadku reklam natywnych.

JESZCZE WIĘCEJ REKLAM? POWRÓT DO MARKETINGU ANALOGOWEGO? NIGDY WIĘCEJ!

Blokery reklam, zaślepianie banerów i korzystanie z urządzeń mobilnych poważnie ograniczają dotychczasowe środki marketingu online. Reklama natywna może stanowić rozwiązanie, które w sprytny sposób pozwala uniknąć trzech wymienionych problemów. Aby manipulować zaślepieniem banerów lub stosowaniem blokad reklam, nie wystarczy po prostu wyświetlić więcej reklam.

Powrót do marketingu analogowego również nie jest alternatywą, ponieważ większość grup docelowych spędza dziś czas głównie w Internecie, zamiast słuchać radia lub oglądać reklamy w telewizji. Masz także znacznie większą swobodę i elastyczność w projektowaniu cyfrowych kampanii reklamowych niż w przypadku mediów analogowych.

Reklama natywna natomiast, w odróżnieniu od innych reklam, sprytnie wtapia się w otoczenie witryny wydawcy. Nie tylko banery i reklamy, ale także advertoriale są zaprojektowane w taki sposób, aby czytelnik nie zauważył żadnej różnicy w stosunku do innych artykułów redakcyjnych.

JESZCZE PYTANIA?

MASZ JESZCZE PYTANIA? CHĘTNIE CI POMOŻEMY

OTRZYMAJ NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ OFERTĘ

ZALETY REKLAMY NATYWNEJ W PORÓWNANIU DO DOTYCHCZASOWYCH STRATEGII MARKETINGOWYCH

Wyszukiwanie reklam natywnych za pomocą szkła powiększającego

Z jednej strony ta nowatorska strategia marketingu cyfrowego chroni przed skutkami ślepoty banerowej. Osoby przeglądające znaną witrynę internetową początkowo nie zauważą, że dany baner lub post jest reklamą. Jedynie niewielka etykieta ze słowami "reklama", "ogłoszenie", "sponsorowany" itp. wskazuje, że ten artykuł reklamuje firmę lub produkt lub jest przez nią sponsorowany.

Z drugiej strony, natywne artykuły reklamowe nie są rozpoznawane jako reklama przez adblockery, ponieważ zawierają cenne informacje, które niewiele lub wcale nie różnią się od innych artykułów redakcyjnych pod względem wyglądu i treści. Powiązane z nimi reklamy tekstowe/graficzne nadal mogą być blokowane.

Reklamy te są również znacznie bardziej przyjazne dla urządzeń mobilnych. Podczas gdy reklamy tekstowe i banery graficzne często mają niewłaściwy format dla smartfonów lub nie są w ogóle wyświetlane, artykuły reklamowe - w zależności od wydawcy - są również formatowane dla urządzeń mobilnych. Ważne jest, aby czytelnicy nie mieli przed nosem bloku tekstu, ale jednocześnie mogli przeczytać całą sekcję na pierwszy rzut oka.

RÓŻNE FORMATY I PRZYKŁADY REKLAM NATYWNYCH

Reklamy natywne mogą być przygotowywane na różne sposoby, aby zaoferować czytelnikom odpowiednie treści reklamowe w tym samym czasie. Oprócz reklam natywnych, tj. artykułów redakcyjnych, w których reklamowany jest produkt lub firma, ważną częścią reklamy natywnej są również reklamy graficzno-tekstowe.

Chcielibyśmy jeszcze raz przypomnieć, że reklamą natywną jest sytuacja, gdy banery i/lub reklamy harmonijnie wpasowują się w ogólny wizerunek strony internetowej i dlatego nie są bezpośrednio rozpoznawane przez czytelnika jako reklama. Ale w jakim stopniu treść musi być przygotowana, aby mogła być sprzedawana jako "reklama natywna" i czy reklamy czysto obrazowo-tekstowe należą już do reklamy natywnej? Suchhelden wyjaśnia!

CZY REKLAMY TEKSTOWE ZAWIERAJĄCE WYŁĄCZNIE OBRAZ SĄ REKLAMAMI NATYWNYMI?

Reklama tekstowo-obrazkowa to zwiastun, który opisuje podstawowy artykuł lub stronę internetową pod względem treści za pomocą nagłówka i tekstu, a także ilustracji wizualnej. Często można znaleźć kilka takich reklam tekstowo-obrazkowych na stronach dziennikarskich, które odnoszą się do podobnego tematu na końcu artykułu. To, czy te zwiastuny należą do reklamy natywnej, czy nie, zależy oczywiście od sposobu prezentacji. Jeśli jest wyraźnie widoczne, że strona bazowa reklamuje partnera, to taka reklama oczywiście nie jest reklamą natywną.

Jeśli jest to reklama graficzna/tekstowa, która pasuje do ogólnego wizerunku witryny wydawcy, jest to również reklama natywna. Te zwiastuny są często określane nawet jako najważniejsza treść reklamy natywnej, ponieważ często są pierwszym punktem kontaktu z czytelnikiem. Reklama graficzno-tekstowa może również prowadzić do strony zewnętrznej, np. do producenta lub opisu produktu - miejsce docelowe linku jest zatem nieistotne.

REKLAMA NATYWNA: JAKOŚCIOWA TREŚĆ JAKO CENTRALNY ELEMENT NATYWNYCH KAMPANII REKLAMOWYCH

Wydawcy i agencje powinni włożyć najwięcej wysiłku w treść i przygotowanie advertorialu, będącego centralnym elementem natywnej kampanii reklamowej. Mimo że advertorial od dawna stanowi ważną część content marketingu, w kontekście reklamy natywnej nabiera on zupełnie nowego wymiaru.

Podczas gdy w przeszłości advertoriale były zwykle profesjonalnie przygotowanymi artykułami reklamowymi, w których reklamowany produkt zajmował centralne miejsce, obecnie advertoriale są wykorzystywane do dostarczania istotnych informacji i przekazywania przekazu reklamowego w sposób jak najbardziej dyskretny i naturalny w odpowiednim środowisku tematycznym.

Reklamy natywne zmieniają się również wizualnie, ponieważ są teraz pisane przez wydawcę lub agencje, aby pasowały do stylu i tonu strony publikacji.

Jednym z "problemów" związanych z reklamami natywnymi jest sposób ich publikacji i dystrybucji. Ponieważ reklama jest umieszczana tylko w systemie zarządzania treścią (CMS) jednej witryny wydawcy, może być czytana tylko przez konsumentów. Muszą oni zatem albo mieć bezpośredni link do artykułu reklamowego, albo znaleźć go na stronie wydawcy.

Jeśli artykuł reklamowy zostanie opublikowany lub udostępniony na innej stronie internetowej, zostanie to sklasyfikowane jako zduplikowana treść, co ma między innymi negatywny wpływ na rankingi Google. Aby tego uniknąć, od kilku lat istnieje prawdziwa reklama natywna, która umożliwia większy zasięg i większą kontrolę.

PRAWDZIWA REKLAMA NATYWNA: CZY TO JEST KLUCZ?

W przeciwieństwie do reklamy natywnej, prawdziwa reklama natywna łączy w sobie reklamę graficzną/tekstową i advertorial, aby jak najefektywniej wykorzystać zalety obu form reklamy natywnej. W przypadku prawdziwej reklamy natywnej konsumenci znajdują reklamy graficzno-tekstowe na stronie publikacji, które nie przekierowują do strony zewnętrznej, ale do artykułu reklamowego na stronie internetowej wydawcy.

Jeśli czytelnicy klikną reklamę graficzno-tekstową, za którą spodziewają się znaleźć artykuł, nie będą rozczarowani. Pozostaną na stronie wydawcy, na której kliknęli reklamę i zostaną przeniesieni bezpośrednio do redakcyjnego, profesjonalnie przygotowanego artykułu, który również nie jest bezpośrednio identyfikowany jako reklama. W ten sposób unika się nieufności, jaką konsumenci mogliby wzbudzić, będąc przekierowanymi na zewnętrzną stronę internetową.

Możliwości reklamy natywnej MindMap

WIĘKSZY ZASIĘG I LEPSZE PODEJŚCIE DO GRUPY DOCELOWEJ DZIĘKI PRAWDZIWEJ REKLAMIE NATYWNEJ

Największą różnicą między reklamą natywną a prawdziwą reklamą natywną jest jednak sposób przygotowania materiałów reklamowych. Podczas gdy w reklamie natywnej tworzony jest pojedynczy artykuł reklamowy dla witryny wydawcy, w prawdziwej reklamie natywnej artykuł reklamowy jest sformułowany w sposób ogólny, dzięki czemu można go opublikować na kilku witrynach jednocześnie, a tym samym zwiększyć zasięg.

Nie jest to zduplikowana treść, ponieważ reklama nie jest indeksowana przez Google - jednak użytkownicy mogą nadal czerpać wartość dodaną z wysokiej jakości przygotowania tekstu, nawet jeśli reklama nie jest idealnie dopasowana do strony publikacji. Dystrybucja w mediach społecznościowych również nie stanowi już problemu w przypadku prawdziwych reklam natywnych.

OD PLANOWANIA DO REALIZACJI: JAK DZIAŁA REKLAMA NATYWNA?

Kampanie reklam natywnych powinny być starannie zaplanowane i wdrożone, aby zadowolić konsumentów, zamiast irytować ich ledwo rozpoznawalnymi reklamami. Wartość dodana w postaci treści, ale także techniczne planowanie i kontrola są ważnymi krokami na drodze do sukcesu reklamy natywnej.

Największym wyzwaniem jest harmonijne zintegrowanie reklamy ze stroną publikacji, aby jednocześnie zadowolić użytkownika pod względem treści i osiągnąć sukces sprzedażowy dla reklamodawcy. Reklama powinna być zintegrowana z artykułem sponsorowanym w sposób subtelny, ale widoczny.

PONAD 1000 ZADOWOLONYCH KLIENTÓW

Michael-Wojsa MICHAEL
WOJSA

Mogę polecić tę firmę SEO w Osnabrück w 100%. Praca jest zawsze bardzo wysokiej jakości, a jednocześnie analizy, testy użyteczności i optymalizacje projektu strony internetowej są wdrażane bardzo szybko. Optymalizacje prowadzą do rzeczywistej wartości dodanej w czasie i są naprawdę warte każdego centa.

R
ROBIN
HAAS

Praca z Suchhelden to prawdziwa przyjemność. Pomimo wielodyscyplinarnego podejścia, które w wielu innych agencjach zawodzi, udaje im się zapewnić doskonałe doradztwo i pomoc w każdym obszarze, w moim przypadku: Shopify, SEO i reklamy na Facebooku. Całość szybko i niezwykle kompetentnie. Dziękuję, oby tak dalej!

HOLGER BAUR KARSTEN
MUELLER

Współpracujemy z Suchhelden już od kilku lat. Poznaliśmy firmę jako niezawodnego partnera i cieszymy się na dalszą współpracę. Zdecydowanie polecamy!

ECL KONTOR GMBH ECL
KONTOR GMBH

Po rekomendacji i harmonijnych rozmowach wstępnych zdecydowaliśmy się wejść na wspólną ścieżkę optymalizacji SEO z Suchhelden. Co zaskakujące, już po 2 miesiącach udało nam się osiągnąć pierwsze sukcesy i pozyskać nowych klientów. Chcielibyśmy skorzystać z okazji, aby podziękować im za ich wyjątkową wydajność i doskonałe wsparcie. Jesteśmy pewni, że bohaterowie poszukiwań będą z nami bez końca! Podziękowania dla zespołu. Naprzód!

HOLGER BAUR HOLGER
BAUR

Zespół Suchhelden jest świetny. Wszystkie odpowiedzi są bardzo szybkie, profesjonalne, rzeczowe. Ponadto wszyscy są bardzo mili i wysoko profesjonalni. W związku z tym - dziękuję zespołowi za dotychczasową współpracę.

Geh-Wasserchemie GEH
WASSER­CHEMIE

Współpracujemy z Suchhelden od prawie dwóch lat i otrzymaliśmy wsparcie w zakresie SEO i SEA. Dzięki profesjonalnemu doradztwu oraz skutecznemu planowaniu i wdrażaniu działań udało nam się poprawić naszą widoczność i wielokrotnie zwiększyć liczbę zapytań od klientów. Wielkie dzięki za wspaniałą współpracę!

PRZYGOTOWANIE KAMPANII REKLAMY NATYWNEJ W 3 KROKACH

Przede wszystkim chcielibyśmy przedstawić 3 pierwsze kroki w przygotowaniu kampanii reklamy natywnej, zanim wyjaśnimy realizację artykułów reklamowych, teaserów i innych. Chcielibyśmy również omówić różnice w planowaniu prawdziwej reklamy natywnej, ponieważ wymaga ona szerszej wiedzy i umiejętności od marketerów i agencji takich jak Suchhelden.

1. NAJWAŻNIEJSZE KPI W REKLAMIE NATYWNEJ

Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) są ważnymi wytycznymi i metrykami do pomiaru, śledzenia i dostosowywania sukcesu cyfrowych strategii marketingowych. Ty lub Twoja agencja powinniście zawsze analizować wskaźniki KPI dla reklamy natywnej, aby wprowadzać ulepszenia lub zmiany i optymalizować sukces reklamy natywnej.

Poniżej wyjaśniamy, które wskaźniki KPI są szczególnie ważne dla reklamy natywnej.

WYŚWIETLENIA: WYSTARCZY JEDNO SPOJRZENIE

Wyświetlenia reklamy są ważnym wskaźnikiem pomiaru sukcesu kampanii reklamy natywnej. Jest to liczba wyświetleń reklamy tekstowej/obrazkowej lub artykułu reklamowego. Można na nie aktywnie wpływać poprzez liczbę zarezerwowanych miejsc reklamowych lub poprzez wybór między natywną a prawdziwą natywną kampanią reklamową.

Chociaż teasery i artykuły są częściej wyświetlane w prawdziwej reklamie natywnej, ponieważ treść jest publikowana na kilku stronach jednocześnie, nie zawsze przekłada się to na większy sukces. Oprócz liczby wyświetleń, ważne są również kliknięcia, współczynnik klikalności oraz długość pobytu użytkowników, które odgrywają kluczową rolę w mierzeniu sukcesu cyfrowych kampanii reklamowych.

KLIKNIĘCIA I WSPÓŁCZYNNIK KLIKALNOŚCI (CTR)

Jeśli chcesz zmierzyć wpływ kliknięć na reklamę natywną, nie powinieneś kierować się samą liczbą kliknięć. Oczywiście więcej kliknięć jest zawsze lepsze, ponieważ może to wskazywać na atrakcyjnie zaprojektowaną reklamę tekstowo-graficzną, ale współczynnik klikalności odgrywa ważną rolę.

Jest to stosunek wyświetleń do kliknięć. Jeśli teaser jest wyświetlany rzadziej, nie może wygenerować takiej samej liczby kliknięć, jak reklama wyświetlana bardzo często. CTR jest zatem ważny, aby rozpoznać, ilu konsumentów faktycznie kliknęło reklamę po jej wyświetleniu.

Jeśli CTR jest bardzo niski, może to być znak, że teaser powinien zostać zmieniony. Konsumenci mogą zbyt wcześnie zauważyć, że artykuł za nim jest reklamą - lub teaser i reklama mogą nie być wystarczająco dostosowane do strony publikacji.

CZAS PRZEBYWANIA NA STRONIE JAKO NOWA MIARA

Czas przebywania jest również ważną miarą sukcesu artykułów reklamowych. Opisuje on czas, jaki czytelnik spędza na stronie z reklamą. Jeśli średni czas przebywania na stronie jest bardzo wysoki, oznacza to, że zrobiłeś wszystko dobrze, wydaje się, że czytelnik znalazł treści odpowiadające jego zainteresowaniom i przeczytał cały artykuł reklamowy.

Z drugiej strony, krótki czas przebywania może być sygnałem ostrzegawczym, może to oznaczać, że konsument bezpośrednio rozpoznał promocyjny charakter reklamy i dlatego nie chce już angażować się w resztę treści redakcyjnych.

Możliwe jest również, że treść nie odpowiada zainteresowaniom lub jest źle sformułowana. W takim przypadku istnieje ryzyko, że konsument nawet nie przeczyta części reklamowej, ponieważ już kliknął. Ten wskaźnik KPI dostarcza zatem zasadniczo informacji o jakości artykułu reklamowego i nie ma nic wspólnego z sukcesem reklamy tekstowo-obrazkowej.

2. WYMAGANIA TECHNICZNE: NATYWNY ADSERWER

Własne, płatne i pozyskane media w reklamie natywnej

Reklamodawcy, którzy chcą umieszczać reklamy natywne jako płatne media na stronach internetowych osób trzecich, potrzebują serwera reklam natywnych. Ponieważ obsługa takiego oprogramowania jest dość złożona, większość reklamodawców zwraca się do doświadczonych agencji, takich jak Suchhelden, w celu znalezienia wydawców i umieszczenia reklam natywnych. Mówiąc prościej, serwer reklam zajmuje się ciągłym wyszukiwaniem wolnej przestrzeni reklamowej na stronach wydawców, aby później wyświetlić odpowiedni teaser kampanii reklamy natywnej.

Serwer reklam mierzy również reakcje na taką kampanię, tj. sprawdza wspomniane wcześniej wskaźniki KPI, które następnie należy przeanalizować, aby w razie potrzeby zoptymalizować reklamę graficzno-tekstową. Serwery reklamowe mają bardzo złożony system, który jednocześnie wyszukuje przestrzeń reklamową, umieszcza reklamy na kilku stronach internetowych i mierzy późniejsze reakcje.

Z tego powodu natywne serwery reklamowe są wykorzystywane w szczególności do umieszczania reklam graficzno-tekstowych, ponieważ mogą one być również umieszczane na kilku stronach internetowych. Są one również wykorzystywane do prawdziwej reklamy natywnej, ponieważ ta sama treść jest udostępniana w różnych mediach.

Wydawca i jego CMS są wyłącznie odpowiedzialni za wprowadzenie i umieszczenie reklamy, która jest emitowana tylko w jednym medium. Nie jest do tego wymagany żaden serwer reklam.

3. INTEGRACJA REKLAMY NATYWNEJ Z NEWSLETTERAMI I APLIKACJAMI

Oczywiście istnieją sposoby na zwiększenie zasięgu reklamy natywnej. Newslettery i aplikacje od różnych wydawców są do tego bardzo odpowiednie, o ile pasują do reklamowanego produktu.

W takim przypadku wydawca wysyła standardowy newsletter do odpowiednich subskrybentów. Jednak oprócz rekomendacji wydawcy, w newsletterze pojawi się również Twoja reklama oznaczona jako "Ad". Ze względu na zaufanie subskrybentów newslettera, którzy aktywnie zdecydowali się na otrzymywanie reklam od wydawcy, Twoja reklama początkowo wydaje się godna zaufania.

W natywnym e-mail marketingu, w aplikacjach lub zwracając się bezpośrednio do wybranych czytelników, nie wolno jednak lekceważyć ich oczekiwań. Na przykład, zapisując się do newslettera, dałeś wydawcy przewagę pod względem zaufania. Jeśli teraz otrzymujesz reklamy w swoich e-mailach, które nie pasują do oferty wydawcy, Twoje zaufanie do wydawcy, a także do reklamodawcy, czyli do Twojej firmy, spada.

JESZCZE PYTANIA?

MASZ PYTANIA? CHĘTNIE POMOŻEMY

OTRZYMAJ OFERTĘ BEZ ZOBOWIĄZAŃ

REALIZACJA: TWORZENIE ARTYKUŁU REKLAMOWEGO I TEASERA

Mamy nadzieję, że daliśmy ci już wyobrażenie o tym, co składa się na przygotowanie natywnej kampanii reklamowej. Oczywiście nie będziesz tego świadomy, jeśli skonsultowałeś się z agencją taką jak Suchhelden, która zna Twoje wymagania i Twój produkt od podszewki i ma niezbędne zasoby, aby znaleźć przestrzeń reklamową, zrealizować te kampanie i umieścić je razem z wydawcą.

TWORZENIE REKLAMY TEKSTOWO-OBRAZKOWEJ

Na pierwszy rzut oka stworzenie teasera wydaje się mniej skomplikowane, ponieważ składa się on jedynie z tytułu, krótkiego tekstu informacyjnego i grafiki. Aby jednak faktycznie wzbudzić zainteresowanie użytkownika, należy spełnić szereg kryteriów. Po pierwsze, reklama musi oczywiście pasować do środowiska redakcyjnego wydawcy - zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym.

Odważne slogany i jaskrawe kolory wyglądają jak klasyczne banery reklamowe i nie zachęcają użytkowników do kliknięcia. Po znalezieniu neutralnego teasera, który idealnie pasuje do witryny wydawcy zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym, treść za nim powinna oczywiście również odpowiadać temu, czego oczekuje konsument: artykułowi redakcyjnemu.

Gdy tylko użytkownik zostanie przekierowany na zewnętrzną stronę internetową, pojawia się sceptycyzm. Jeśli następnie wyląduje bezpośrednio na formularzu zakupu czegoś, czego się nie spodziewał, nie mówiąc już o rozpoznaniu, jest bardzo prawdopodobne, że się odbije. Kliknięcie w teaser powinno być zatem postrzegane jako bardzo wartościowe i spełniać oczekiwania czytelnika w najlepszy możliwy sposób.

ADVERTORIAL: WYDAWCY I REKLAMODAWCY POWINNI ZWRÓCIĆ NA TO UWAGĘ

Advertorial to zazwyczaj tekst redakcyjny, który zawiera przekaz reklamowy reklamodawcy, ale jest również idealnie dostosowany do środowiska witryny wydawcy. Aby to osiągnąć, wymagana jest ścisła współpraca między wydawcą a reklamodawcą.

Z jednej strony tylko wydawca zna dokładne formatowanie nagłówków, tekstu, obrazów itp. Z drugiej strony, tonacja powinna również pasować do reszty witryny, tak aby reklama natywna prawie nie wyróżniała się od reszty, jeśli w ogóle.

Twoja praca nad artykułem reklamowym jest również warunkiem wstępnym, aby zapewnić, że czytelnicy otrzymają niezbędne informacje o Twojej ofercie i że żaden komunikat reklamowy nie zostanie przekazany nieprawidłowo lub niekompletnie.

Współpracując z agencją taką jak Suchhelden, przekażesz nam wszystkie ważne informacje z wyprzedzeniem, abyś miał jak najmniej do zrobienia z przygotowaniem i realizacją natywnej kampanii reklamowej później. Oczywiście współpraca z Suchhelden jest całkowicie przejrzysta.

RÓŻNICE W REALIZACJI PRAWDZIWEJ REKLAMY NATYWNEJ

Podczas gdy reklama natywna jest dostosowana do jednej witryny wydawcy, prawdziwa kampania reklamy natywnej jest publikowana na kilku platformach. Należy o tym pamiętać podczas tworzenia treści reklamy.

Treść prawdziwej reklamy natywnej musi być zatem odpowiednia dla wielu różnych stron internetowych. Artykuł powinien być zatem ogólny, ponieważ nie można odnosić się do konkretnych obszarów tematycznych. Tak długo, jak advertorial zawiera ogólnie istotne informacje i spełnia oczekiwania czytelnika, może on również odnieść sukces.

MARKETER JAKO AKTOR POMIĘDZY WYDAWCĄ A REKLAMODAWCĄ

Realizując prawdziwą reklamę natywną, istnieje jeszcze jedna decydująca różnica w stosunku do zwykłej reklamy natywnej. Oprócz współpracy między wydawcą a reklamodawcą lub agencją a reklamodawcą, istnieje również marketer jako aktor. Marketer ma dostęp do serwera reklamy natywnej, który dystrybuuje reklamę do różnych kanałów i mediów, odpowiednio ją formatuje, ustawia czas umieszczenia i wiele więcej.

Ten serwer reklam natywnych również stale analizuje reklamę. Monitoruje wyświetlenia reklamy, CTR, czas przebywania użytkownika itp. przez całą dobę w czasie rzeczywistym. Korzystając z tych danych, agencja może zidentyfikować ewentualne słabe punkty kampanii i dostosować ją równie szybko na każdej z platform używanych równolegle. Przede wszystkim odciąża to wydawcę i jego zespół redakcyjny.

Teasery są również kontrolowane za pośrednictwem tego serwera reklam. Możliwe jest utworzenie kilku teaserów dla reklamy i dystrybucja ich na różne platformy wydawnicze. W szczególności porównanie współczynnika klikalności między tymi zwiastunami umożliwia lepszą optymalizację prawdziwej kampanii reklamy natywnej.

DYSTRYBUCJA REKLAMY NATYWNEJ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Wielu wydawców mediów redakcyjnych posiada konto w mediach społecznościowych Facebook, Instagram, Twitter. To właśnie tam publikowane są regularne aktualizacje treści witryny, takie jak konkretne artykuły. Raz po raz wydawcy umieszczają również linki do sponsorowanych płatnych artykułów medialnych, które zawierają treści redakcyjne, a także treści dotyczące reklamowanego produktu.

Wiele osób zastanawia się, czy rozpowszechnianie tych natywnych artykułów reklamowych w mediach społecznościowych można również uznać za formę reklamy natywnej. Ponieważ media społecznościowe zwykle nie są edytowane, a formatowanie treści jest z góry określone, wolelibyśmy postrzegać media społecznościowe jako skuteczny środek rozpowszechniania natywnych rozwiązań reklamowych. Aby jednak dotrzeć do określonych grup docelowych, dystrybucja na Instagramie i Facebooku z pewnością może być uwieńczona sukcesem reklamy natywnej.

Powinno być jasne, że chodzi tu tylko o artykuły reklamowe. Reklamy tekstowo-obrazkowe, które są umieszczane jako teasery na niektórych banerach i powierzchniach reklamowych, nie mogą być osadzane ani udostępniane w mediach społecznościowych. Jeśli potrzebujesz większego zasięgu dla zwiastunów, możesz je znaleźć na przykład w bezpłatnej przestrzeni reklamowej w biuletynach wydawców.

ZALETY I WADY REKLAMY NATYWNEJ W SKRÓCIE

Dowiedziałeś się już, co dokładnie oznacza reklama natywna i jak można ją wdrożyć. Wiele różnych formatów i rodzajów reklamy natywnej może wydawać się dość mylące, ponieważ wszystkie mają swoje zalety i wady.

Aby dać ci lepszy przegląd z wyprzedzeniem, chcielibyśmy podsumować zalety i wady reklam tekstowo-obrazkowych, reklam natywnych i prawdziwej reklamy natywnej.

silny zespół

PLUSY I MINUSY: TEASERY / REKLAMY TEKSTOWO-GRAFICZNE

Zalety reklamy natywnej w formie reklam tekstowo-obrazkowych / teaserów:

  • możliwość dystrybucji w wielu mediach / platformach / wydawcach
  • możliwa szybka i dość prosta koncepcja
  • stałe monitorowanie skuteczności wskaźników KPI przez serwer reklamowy
  • porównywalność dzięki wielu reklamom dla jednej oferty / artykułu reklamowego

Wady reklamy natywnej w postaci reklam tekstowo-obrazkowych / teaserów:

  • przekierowanie do zewnętrznych stron internetowych, co może prowadzić do utraty zaufania
  • podstawowy link musi być odpowiedni (bez clickbaitów)
  • nie można ich udostępniać w mediach społecznościowych
  • są rozpoznawane jako reklamy przez programy blokujące reklamy

PLUSY I MINUSY: REKLAMY NATYWNE

Zalety reklamy natywnej w formie artykułów reklamowych:

  • możliwa silna indywidualizacja do medium wydawcy
  • współpraca między reklamodawcą / agencją i wydawcą
  • przewaga zaufania dzięki konsumentom witryny wydawcy
  • możliwość udostępniania w kanałach mediów społecznościowych wydawcy
  • nie są rozpoznawane jako reklama przez adblockery
  • mogą być indeksowane przez wyszukiwarki (SEO)

Wady reklamy natywnej w formie artykułów reklamowych:

  • ograniczenie do medium wydawcy, a więc mniejszy zasięg
  • zmiany treści wynikające z prac redakcyjnych wydawcy są dość czasochłonne
  • mniej odpowiednie dla bezpośrednich ofert zakupu (muszą być informacyjne / istotne / zabawne dla użytkownika)
  • KPI można często kontrolować / śledzić mniej precyzyjnie (współpraca z agencją jest zaletą)

PLUSY I MINUSY: PRAWDZIWA REKLAMA NATYWNA

Zalety prawdziwej reklamy natywnej:

  • treść (reklama) może pojawiać się na wielu platformach
  • możliwość szybkiego dostosowania / optymalizacji dzięki centralnemu serwerowi reklamowemu
  • stały monitoring i kontrola wskaźników KPI
  • reklama nie jest rozpoznawana jako reklama przez programy blokujące reklamy.

Wady prawdziwej reklamy natywnej:

  • brak możliwości indywidualizacji do pojedynczego medium wydawcy
  • reklamy tekstowo-obrazkowe mogą być nadal rozpoznawane jako reklamy przez adblockery
  • treść jest tworzona przez reklamodawcę

Jako agencja cyfrowa oferująca pełen zakres usług, Suchhelden oczywiście stworzy treść prawdziwej reklamy natywnej. Chętnie wesprzemy Cię również w poszukiwaniu witryn wydawców do publikacji Twojej pierwszej udanej kampanii reklamy natywnej!

KTÓRY FORMAT REKLAMY NATYWNEJ JEST ODPOWIEDNI DLA MOJEJ FIRMY?

Ze wszystkimi różnymi formami i formatami reklamy natywnej, prawdopodobnie zastanawiasz się, które rozwiązanie reklamy natywnej będzie odpowiednie dla Twojej firmy. Oczywiście nie musisz decydować o tym samodzielnie, podczas niezobowiązujących konsultacji z Suchhelden z przyjemnością wyjaśnimy Ci, który format reklamy natywnej najbardziej Ci odpowiada.

Dysponujemy zasobami i doświadczeniem, aby przeanalizować i skutecznie wykorzystać zalety wszystkich formatów reklamy natywnej dostosowanych do Twojej firmy. Niemniej jednak, chcielibyśmy dać Ci kilka wskazówek, które pomogą Ci określić odpowiedni format reklamy dla Twojej firmy.

Reklamy tekstowo-obrazkowe:

  • Są szczególnie odpowiednie dla reklamodawców, którzy chcą poprawić swoją widoczność w Internecie.
  • Zapewniają precyzyjne wskaźniki KPI, które umożliwiają wyciągnięcie wniosków na temat grup docelowych, optymalizacji wydajności, współczynnika klikalności itp.

Reklamy natywne:

  • Są szczególnie odpowiednie dla firm, które chcą rozpowszechniać swój przekaz za pośrednictwem wybranej platformy, aby przekonać użytkowników trafnością lub wysoką wartością rozrywkową.
  • Są odpowiednie dla firm z grupą docelową, która szuka informacji bezpośrednio od zaufanego wydawcy.
  • Mogą być indeksowane w wyszukiwarkach z dobrym SEO, a tym samym zwiększać zasięg firmy.

Prawdziwa reklama natywna:

  • Jest odpowiednia dla firm, które chcą zwiększyć swój zasięg cyfrowy (np. poprzez udostępnianie w mediach społecznościowych, dystrybucję reklamy na wielu platformach).
  • Firma powinna być skierowana do większej grupy docelowej, aby nie stracić zaufania przez mniej konkretne treści.
  • Łatwa kontrola wskaźników KPI umożliwia szybką optymalizację treści i lepsze dostosowanie do potrzeb konsumentów.

CZY KRYTYKA REKLAMY NATYWNEJ JEST UZASADNIONA?

W branży mediów cyfrowych i marketingu wielokrotnie podnoszone są głosy przeciwko reklamie natywnej. Jednak konsumenci również często są wprowadzani w błąd przez ukrytą reklamę. Nic dziwnego, że reklama natywna działa jak koń trojański, który umiejętnie wprowadza kryptoreklamę do środowiska redakcyjnego.

W wielu przypadkach użytkownicy tracą zaufanie do wydawców i reklamodawców nie tylko z powodu reklamy, ale także z powodu nieprawidłowego wdrożenia tej "natywnej" reklamy. Krytyka reklamy natywnej jest zatem uzasadniona, gdy użytkownicy znajdują teasery rzekomo redakcyjnie przygotowanych artykułów na godnej zaufania stronie internetowej, ale zamiast tego są przekierowywani bezpośrednio do formularza zakupu.

Dla firm, którym zależy wyłącznie na szybkim dotarciu i natychmiastowym sukcesie sprzedażowym, klasyczna reklama natywna prawdopodobnie nie jest właściwym wyborem. Jeśli jednak chcesz rozpowszechnić wiadomość, opracowałeś nowy innowacyjny produkt lub chcesz zapewnić określonej grupie docelowej ekskluzywne treści, profesjonalnie przygotowane artykuły reklamowe mogą zaspokoić potrzeby użytkowników, osiągnąć lepsze konwersje i większą świadomość marki.

Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika Grafika

MASZ JESZCZE PYTANIA? CHĘTNIE CI POMOŻEMY

OTRZYMAJ NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ OFERTĘ

7 WSKAZÓWEK, JAK ODNIEŚĆ SUKCES W REKLAMIE NATYWNEJ

Graficzny przegląd reklam natywnych

Reklama natywna i powiązany z nią content marketing obejmują wiele złożonych obszarów marketingu cyfrowego. Oprócz dokładnej analizy grupy docelowej istnieją wymagania techniczne, takie jak serwery reklam i systemy zarządzania treścią, wyszukiwanie powierzchni reklamowej i skuteczna optymalizacja zasięgu poprzez optymalizację wyszukiwarek.

To tylko niektóre z wymagań i wiedzy wymaganej do stworzenia reklamy natywnej. Niemniej jednak chcielibyśmy przekazać Ci 7 wskazówek, o których warto pamiętać wdrażając swoją pierwszą kampanię reklamy natywnej i wspólnie z agencją wdrożyć ją w najlepszy możliwy sposób:

Wskazówki te obejmują wyraźne oznaczanie reklam jako reklam, znajdowanie właściwej równowagi między SEO, informacją i rozrywką oraz używanie zwiastuna. Bardzo ważna jest także cierpliwość, gdyż celem reklamy natywnej jest zdobycie długotrwałego zaufania. Z reklam natywnych warto korzystać oszczędnie, aby jak najlepiej przekazać przekaz reklamowy. Zamiast przesadnych sloganów reklamowych, w celu promowania produktu stosuje się wezwanie do działania. Reklamy warto także umieścić na platformie dopasowanej tematycznie do Twojej firmy. Poniżej znajdziesz szczegółowe wyjaśnienie tych wskazówek:

1. PRAWIDŁOWE OZNAKOWANIE REKLAMOWE

Niezależnie od tego, czy jest to zwiastun, reklama, czy oba te elementy: reklama musi być zawsze prawnie oznaczona jako taka. Etykiety takie jak „Sponsorowane”, „Reklama”, „Promocja” itp. powinny znajdować się w newsletterach, ogłoszeniach oraz na reklamach tekstowo-obrazowych prowadzących do oferty.

Ale nie tylko na poziomie prawnym jesteś po bezpiecznej stronie. Może się zdarzyć, że użytkownicy zauważą etykietę i zignorują zwiastun, ale jest to o wiele bardziej znośne niż użytkownicy, którzy czują, że zostali oszukani przez wydawców i reklamodawców i tracą do nich zaufanie.

Nawet jeśli reklama natywna powinna integrować się ze stroną wydawcy w sposób możliwie naturalny i harmonijny, priorytetem jest jasne oznakowanie reklamowe. Nawet jeśli sam tworzysz ogłoszenia, zawsze powinieneś poprosić o identyfikację jako nadawcy.

Ogólnie rzecz biorąc, przejrzystość i otwartość to kluczowe czynniki sukcesu reklamy natywnej. Twoja firma powinna zawsze starać się jasno identyfikować reklamy jako reklamy i zadbać o to, aby były harmonijnie zintegrowane z kontekstem redakcyjnym danej platformy. Oznacza to, że Twoja firma jest po bezpiecznej stronie prawnej i nie ryzykujesz, że użytkownicy stracą do Ciebie zaufanie, co wpłynie negatywnie na wizerunek Twojej marki.

2. ARTYKUŁY REKLAMOWE: RÓWNOWAGA POMIĘDZY SEO, WARTOŚCIĄ DODANĄ I ROZRYWKĄ

W przypadku reklamy natywnej należy zawsze pamiętać o jednym: za ekranami stoją prawdziwi ludzie, którzy chcą redakcyjnie przygotowanego, profesjonalnego, ale jednocześnie zabawnego artykułu z wartością dodaną. Jednocześnie nie można zapominać, że poszczególne ogłoszenia są szansą na zwiększenie zasięgu.

Zatem z jednej strony powinieneś kierować swoją reklamę do osób, które ją czytają. Dokładna analiza grupy docelowej dostarcza wskazówek przy wyborze medium wydawniczego, ale także struktury, tonacji i prezentacji wizualnej artykułu.

Jednocześnie reklamy natywne są bardzo istotne z punktu widzenia SEO, ponieważ są indeksowane w wyszukiwarkach. Używaj słów kluczowych odpowiednich dla Twojej grupy docelowej i zapewnij sobie długi pobyt z ciekawymi informacjami, które poprawią Twój ranking Google . Suchhelden chętnie pomoże Ci stworzyć natywne reklamy zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek!

3. TWORZENIE ZWIASTUNA

Chociaż zwiastun jest dość prosty, jego stworzenie wymaga nieco większej wiedzy, niż wielu mogłoby się wydawać. Przede wszystkim efekt na użytkowniku musi być atrakcyjny i pasować do innych zwiastunów „prawdziwych” artykułów redakcyjnych (bez reklam). Nie pasują tu jasne kolory, kolorowe hasła czy słowa kluczowe, które mają zachęcać do zakupów.

Zdjęcie powinno idealnie przedstawiać osobę lub przedmiot, z którym wiele osób może się utożsamić. Silne emocje, twarze czy zwierzęta często przyciągają uwagę. Oczywiście obraz powinien idealnie pasować do treści zwiastuna i stojącej za nim reklamy lub oferty zakupu.

Obraz, tekst i nagłówek muszą także spełniać określone kryteria pod względem formatowania i długości znaków. W przypadku poszczególnych reklam tekstowych są one często określane przez wydawcę. Zawsze jednak upewnij się, że zarówno nagłówek, jak i tekst zwiastuna są łatwe do odczytania. Na przykład nagłówek powinien składać się z nie więcej niż 80 znaków, aby oddać sprawiedliwość zazwyczaj bardzo małemu formatowi.

4. REKLAMA NATYWNA WYMAGA CIERPLIWOŚCI

Reklama natywna to świetny sposób na rozpowszechnienie przekazu marki, dostarczenie konkretnym odbiorcom interesujących informacji lub ocenę KPI, aby lepiej zorientować się w przyszłych możliwościach marketingowych. Zawsze koncentrujemy się na zdobyciu długoterminowego zaufania i wartości dodanej dla użytkowników.

Oczywiście reklamy tekstowe i adware zawsze zapewniają większą obecność, więcej wyświetleń, zasięg i, przy odpowiednim planowaniu, sukces sprzedażowy. Niemniej jednak, w zależności od medium wydawcy, grupy docelowej i przygotowania, na reklamie natywnej zazwyczaj nie można szybko zarobić.

Użytkownicy muszą najpierw znaleźć ogłoszenie, przeczytać je, odkryć reklamę i zainteresować się jej zakupem. Nawet jeśli początkowo o Twojej ofercie zostanie poinformowana tylko część użytkowników, Twój sukces sprzedażowy będzie rósł w dłuższej perspektywie wraz z coraz większą liczbą zadowolonych konsumentów. Więc bądź cierpliwy!

Wydatki na reklamę natywną w miliardach

5. OSZCZĘDNIE KORZYSTAJ Z REKLAMY NATYWNEJ

Reklama natywna, a zwłaszcza tworzenie advertoriałów jest bardzo czasochłonna i powinna być dobrze zaplanowana, aby jak najlepiej przekazać przekaz reklamowy. Wiele różnych reklam dotyczących różnych produktów lub usług Twojej firmy oznaczałoby ciągłą optymalizację i czas na poprawki. Ale nie tylko wysiłek przemawia za oszczędnym wykorzystaniem reklamy natywnej.

Doświadczenie użytkownika jest również lepsze, jeśli używasz wyłącznie natywnych reklam reklamowych lub reklam tekstowych w celu uzyskania rzeczywiście istotnych informacji. Nowy produkt lub nowy kolor w linii produktów nie zainteresują użytkowników, którzy nigdy nie słyszeli o Twojej firmie. Dlatego przedstaw swoją firmę, swoje wartości i oferty tak kompleksowo, jak to możliwe, aby pokazać użytkownikom znaczenie Twojej firmy.

6. WEZWANIA DO DZIAŁANIA ZAMIAST SENSACYJNYCH HASEŁ REKLAMOWYCH

Reklamy mają zazwyczaj na celu oddanie sprawiedliwości opublikowanemu artykułowi. Zwłaszcza na dużych platformach informacyjnych z różnorodną grupą docelową użytkownicy mają określone wymagania dotyczące jakości, a w niektórych przypadkach nawet dziennikarskiej rzetelności.

W zależności od otoczenia, Twoja reklama powinna również robić profesjonalne wrażenie. Ponieważ tonacja na prywatnych stronach internetowych znacznie różni się od tonacji firmy medialnej, należy to również uwzględnić w reklamie.

Jednak najpierw należy powiedzieć jedno, niezależnie od tego, czy jest to strona prywatna, czy nie: reklama powinna przede wszystkim być w stanie zaoferować użytkownikowi wartość dodaną i istotne informacje, nie tracąc przy tym zainteresowania czytelnika. Wrażliwe hasła reklamowe typu „Tylko dzisiaj!”, „Kup teraz!”, „Świetne oferty!” itp. nie mają tu miejsca.

Niemniej jednak możesz używać wezwań do działania, aby zwrócić uwagę na swój produkt lub uzyskać dodatkowe informacje. W zależności od środowiska odniesienia do badań, które można pobrać lub rzeczywiście wartościowe kampanie rabatowe, mogą zwiększyć zainteresowanie użytkownika i przyczynić się do wyższej konwersji.

7. ZNAJDŹ ODPOWIEDNIE MEDIUM WYDAWNICZE

Bardzo ważnym punktem w reklamie natywnej jest wybór odpowiedniego wydawcy lub kilku platform wydawców. Dotyczy to stron internetowych, które oferują bezpłatną przestrzeń reklamową i pomocową w celu edycji reklamy i późniejszego umieszczenia jej na stronie internetowej za pośrednictwem systemu zarządzania treścią.

Bardzo ważne jest, aby tematyka poruszana przez wydawcę pokrywała się z Twoją ofertą. Dlatego też zwiastuny należy również umieścić w odpowiednim środowisku, aby zapewnić użytkownikom dalsze informacje zgodne z wcześniej przeczytanym artykułem lub zamiarem wyszukiwania.

Agencje cyfrowe, takie jak Suchhelden, pomagają w analizie grupy docelowej w celu znalezienia najlepszych mediów dla wydawców dla Twojego produktu lub usługi. Porównanie skuteczności reklam obrazkowo-tekstowych na wielu platformach pomaga również dowiedzieć się, który projekt jest najbardziej atrakcyjny i na której stronie internetowej Twoja grupa docelowa najprawdopodobniej spędza czas.

JAK ROZLICZANE SĄ KAMPANIE REKLAM NATYWNYCH?

Ponieważ kampanie reklam natywnych mogą mieć bardzo różną strukturę, rozliczenia odbywają się na różne sposoby, w zależności od tego, czy jako reklamodawca współpracujesz bezpośrednio z wydawcą, czy szukasz agencji. Wydawcy często oferują swoją przestrzeń reklamową za niewielkie pieniądze. Decydującymi czynnikami są wówczas wyświetlenia (cena za tysiąc kontaktów), kliknięcia (koszt kliknięcia) lub liczba zamówień od reklamodawcy (koszt zamówienia).

W agencjach takich jak kompleksowa agencja cyfrowa Suchhelden utworzenie natywnej kampanii reklamowej obejmującej wyszukiwanie wydawców, planowanie, wdrażanie, kontrolę i analizę kampanii odbywa się zwykle po ustalonej cenie. Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania podczas wstępnej, niewiążącej konsultacji!