logo 1&1
logo Aon
logo Bertelsmann
logo bofrost
logo Bundeswehr
logo Cornelsen
logo Deichmann
logo Dekra
logo ebay
logo Girocard
logo GoLeasy
logo Hermes
logo Liebherr
logo Manuka Health
logo Medisana
logo Neptunus
logo Ramershoven
logo Rottler
logo Schwäbisch Hall
logo Streetbooster
logo TÜV Nord
logo Volkswagen
logo WHU

GOOGLE ADWORDS – CO TO TAKIEGO?

Google AdWords to zaawansowany system reklamowy, który daje reklamodawcom możliwość umieszczania reklam i doskonałe dopasowanie ich do wyszukiwarki oraz osób, które używają wyszukiwarki w poszukiwaniu rozwiązania swojego problemu. Podstawą systemu są słowa kluczowe. Te kluczowe wyrażenia są wykorzystywane przez reklamodawców do ustalenia już przed opublikowaniem reklamy, że pojawi się ona tylko wtedy, gdy w wyszukiwarce wpisane zostaną określone terminy. Dzięki temu unika się sytuacji, w których reklama tematycznie niepasująca zniechęca lub irytuje klientów. Za wyświetlenie reklam w wyszukiwarce Google nie pobiera opłat. Dopiero gdy użytkownik aktywnie zdecyduje się skorzystać z reklamy i kliknie na nią, reklamodawca musi zapłacić. Reklamodawca ustala tzw. koszt za kliknięcie (CPC - Cost-per-Click), czyli cenę, którą płaci za interakcję użytkownika. Miejsca, na których wyświetlane są reklamy, są aukcjonowane przez dostawcę Google. Istnieje również tzw. Quality Score, czyli system oceny reklam, który również ma wpływ na ich umiejscowienie. Opcje w Google AdWords są różnorodne, co daje reklamodawcom możliwość decydowania, w jakich regionach, na jakich urządzeniach i jakim użytkownikom mają być wyświetlane ich reklamy. Pozwala to na jeszcze bardziej specyficzne rozpowszechnianie reklamy i zwiększa szanse na jej zauważenie.

ZNANI Z*

Business-Punk
W-V
T3n
Horizont
Digital-Bash
SeoPresso
Bibliografia

GOOGLE ADWORDS LOGOWANIE - JAK UZYSKAĆ DOSTĘP DO WŁASNEGO KONTA

Aby reklamodawcy mogli skutecznie korzystać z szerokich możliwości oferowanych przez Google, konieczne jest wykonanie kilku kroków, aby zarejestrować się w AdWords. Pierwszym krokiem jest otwarcie konta Google. Ci, którzy nie mają konta Google, nie mogą korzystać z Google AdWords. Wystarczy zarejestrować się przez Gmaila, aby dość szybko i łatwo założyć konto. Kolejnym krokiem jest utworzenie konta AdWords. Aby to zrobić, musisz zalogować się na swoje konto Google i zarejestrować się na ads.google.com. W tym celu ponownie potrzebny jest adres e-mail. Ponadto należy podać adres strony internetowej. Następnie ważne jest, aby zdecydować, w jakiej walucie, kraju i strefie czasowej ma być prowadzone konto. Późniejsza zmiana tych danych nie jest możliwa. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie wszystkich ważnych informacji płatniczych. Tutaj decydujesz, czy chcesz działać poprzez konto bankowe czy kartę kredytową. W czwartym kroku definiowana jest konwersja. Przedsiębiorcy muszą zastanowić się, co chcą osiągnąć za pomocą Google AdWords. Tylko wtedy konwersję można zmierzyć.

Na koniec następuje połączenie z różnymi narzędziami. Tutaj dostępne są między innymi Merchant Center czy Google Analytics. W przypadku opieki przez agencję konieczne jest również utworzenie połączenia z centrum klienta agencji. Aby uzyskać dostęp do AdWords i móc rozpocząć, konieczne jest wykonanie pięciu kroków:

  1. Utworzenie konta Google
  2. Zalogowanie się do Google AdWords
  3. Wprowadzenie informacji płatniczych
  4. Ustawienie konwersji
  5. Połączenie narzędzi

WYGODNE ZARZĄDZANIE WIELOMA KONTAMI ADWORDS

Rozwiązanie umożliwiające jednorazowe logowanie dostarcza AdWords za pośrednictwem konta zarządzającego lub MCC. Dzięki Centrum Klienta Wielokrotnego (MCC) masz wszystkie konta AdWords w jednej liście.

Google AdWords: Administracja z centrum obsługi wielu klientów (MCC)

Jak założyć konto zarządzające w Google AdWords?

Aby utworzyć konto MCC, wykonaj następujące kroki:

  1. Odwiedź stronę Google MCC.
  2. Do rejestracji potrzebny jest adres e-mail, do którego Google AdWords nie ma jeszcze dostępu.
  3. Podaj informacje o sposobie używania kont (czy są to konta własne czy konta innych osób).
  4. Utwórz nowe konto Google na pierwszej stronie rejestracji.
  5. Potwierdź mail, który został wysłany przez Google.
  6. Gotowe! Teraz masz dostęp do swojego MCC.

DODAWANIE LUB ŁĄCZENIE KONT ADWORDS

Aby to zrobić, przejdź do sekcji "Wydajność" i kliknij symbol „+”.

Google AdWords: pozycja menu Wydajność

Aby połączyć istniejące konta, potrzebny jest numer konta AdWords, który zazwyczaj znajduje się w lewym górnym rogu nad nazwą konta. Następnie wybierz opcję „połącz istniejące konto” i w każdej linii wprowadź numer konta.

Google AdWords: Ustawienia dla subkont

Dla lepszej organizacji można następnie wpisać nazwy kont. Na koniec potrzebna jest zgoda na dostęp do łączonych kont AdWords, którą można znaleźć w Ustawieniach konta > Dostęp do konta.

Google AdWords: Zarządzanie kontami i żądaniami linków

Jakie korzyści daje mi MCK z Google AdWords?

Zalety MCK AdWords

Zalety, jakie oferuje MCC obejmują:

  • Możliwość jednokrotnego logowania do wielu kont. Dostęp do nawet 85000 kont AdWords.
  • Tworzenie raportów dla wielu kont AdWords jednocześnie.
  • Pełny przegląd wszystkich kont AdWords w jednym miejscu.
  • Możliwość tworzenia Sub-MCC (podkont) dla lepszej organizacji i struktury.
  • Proste i niekłopotliwe tworzenie nowych kont AdWords.
  • Scentralizowana fakturacja dla wszystkich kont AdWords.
  • Możliwość tworzenia budżetów i przypisywania ich do poszczególnych kont.
JESZCZE PYTANIA?

MASZ JESZCZE PYTANIA? CHĘTNIE CI POMOŻEMY

OTRZYMAJ NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ OFERTĘ

ŚLEDZENIE KONWERSJI I UDOSTĘPNIANIE GRUP DOCELOWYCH W ADWORDS

Ta funkcja może być wykorzystana przy przełączaniu na MCC dla klientów. Pozwala na określenie działań konwersji na poziomie MCC, które mogą być następnie używane we wszystkich kontach AdWords. Nie ma potrzeby tworzenia nowych pikseli konwersji dla kolejnych kont AdWords.

Funkcja udostępniania grup docelowych umożliwia udostępnianie wszystkich zebranych użytkowników grup docelowych innym kontom AdWords. Umożliwia to na przykład wydzielenie kampanii displayowych lub międzynarodowych, czy też wykluczenie grup docelowych z innych kont z wyświetlania reklam.

Oto kroki, które należy wykonać, aby to zrobić:

  • Zaloguj się na swoje konto MCC. Następnie kliknij na górnym poziomie na zakładkę Ustawienia, a potem na Ustawienia dla subkont.
  • Pojawią się opcje zmiany kont konwersji i grup docelowych. Jeśli obie te opcje są ustawione na „Brak”, obecnie korzystasz z lokalnych definicji kont dotyczących grup docelowych i pikseli konwersji.
Google AdWords: Zmiana kont konwersji i grup docelowych
Google AdWords: Stosowanie ustawień dla subkont
  • Aby udostępnić listy z wybranych kont, musisz zaznaczyć konta AdWords, przy których pojawią się znaczniki wyboru. Następnie przejdź do opcji zmiany kont konwersji i grup docelowych, wybierając > Grupy docelowe & Konwersje > To konto zarządzające. Następnie potwierdź pojawiający się komunikat ostrzegawczy.
  • Teraz, będąc na górnym poziomie MCC, w lewym menu nawigacyjnym przejdź do sekcji Wspólna biblioteka i kliknij na zarządzanie grupami docelowymi.

Używając niebieskiego plusa, wybierz funkcję Dodaj listę z konta, aby dodać nowe listy.

Google AdWords: Wybierz listy grup docelowych
  • Po wybraniu kont AdWords po lewej stronie zobaczysz przegląd różnych grup docelowych. Teraz wyszukaj konta, które chcesz użyć, i kliknij przycisk Zapisz.
  • Listy te będą dostępne na twoich kontach natychmiast lub maksymalnie w ciągu dwóch godzin. Mogą być one dodawane lub wykluczane z kampanii, tak jak zwykle.

PODSUMOWANIE DOTYCZĄCE ADWORDS MCC

Konto zarządzające AdWords MCC to funkcja oszczędzająca czas i ułatwiająca pracę. Zmniejsza potrzebę wielokrotnego logowania się. Dostęp do kont klientów może być łatwo uzyskany. Funkcje takie jak używanie tylko jednego piksela konwersji lub grupy docelowej znacznie upraszczają proces. Udostępnianie grup docelowych sprawia, że tworzenie MCC staje się bardziej sensowne i przyjemne.

PODSUMOWANIE DOTYCZĄCE ADWORDS MCC

Jak założyć konto MCC:

  1. Odwiedź stronę Google MCC
  2. Do rejestracji potrzebny jest adres e-mail, do którego Google AdWords jeszcze nie ma dostępu.
  3. Podaj informacje o sposobie używania konta (konta własne lub innych osób).
  1. Utwórz nowe konto Google na pierwszej stronie rejestracji.
  2. Potwierdź otrzymany od Google e-mail.
  3. Gotowe! Teraz masz dostęp do swojego MCC.

MCC OFERUJE SZEREG KORZYŚCI. NIEKTÓRE Z NICH TO NA PRZYKŁAD:

  • Możliwość jednorazowego logowania do wielu kont. Dostępne są do 85000 kont AdWords.
  • Tworzenie raportów dla wielu kont AdWords jednocześnie.
  • Wszystkie konta AdWords na jednym ekranie.
  • Możliwość tworzenia Sub-MCC dla lepszej organizacji.
  • Proste i łatwe tworzenie kont AdWords.
  • Centralna fakturacja dla wszystkich kont AdWords.
  • Tworzenie budżetów i przypisywanie ich do kont.

PODSUMOWANIE DOTYCZĄCE ADWORDS MCC

Jak połączyć konta w Google AdWords?

Aby połączyć konta, najpierw przejdź do opcji Zarządzaj, a następnie kliknij symbol „+”. Następnie potrzebny będzie numer danego konta AdWords, który zazwyczaj znajduje się w lewym górnym rogu nad nazwą konta. Wpisz numer konta w opcji „połącz istniejące konto”. Aby uzyskać lepszy przegląd, możesz następnie wpisać nazwę każdego konta. W ostatnim kroku przejdź do Ustawień konta > Dostęp do konta, gdzie potrzebna będzie zgoda na dostęp do łączonych kont AdWords.

JESZCZE PYTANIA?

MASZ PYTANIA? CHĘTNIE POMOŻEMY

OTRZYMAJ OFERTĘ BEZ ZOBOWIĄZAŃ

KORZYSTANIE Z NARZĘDZIA ADWORDS EDITOR

Dla Google AdWords dostępne jest praktyczne narzędzie. AdWords Editor jest dostępny za darmo i można z niego korzystać bez problemów. Umożliwia organizację oraz zarządzanie reklamami również offline na własnym komputerze. Dokonane zmiany mogą być następnie łatwo eksportowane, kiedy następnym razem będziesz online. AdWords Edytor jest idealny, jeśli masz wiele słów kluczowych i zarządzasz dużymi kontami. Należy go pobrać, a do tego potrzebujesz swoich danych logowania. Jeśli chcesz zarządzać wieloma kontami za pomocą edytora, możesz działać poprzez centrum klienta MCC. Edytor oferuje zalety, takie jak możliwość pracy z funkcją przeciągnij i upuść oraz kopiowania, czego nie można robić online. Dzięki temu szybkie tworzenie kampanii na dużą skalę jest bezproblemowe.

Pasek narzędzi tego narzędzia jest bardzo przejrzysty i łatwy oraz intuicyjny w obsłudze. Pozwala to na zorientowanie się, jakie funkcje oferuje narzędzie. Można na przykład sprawdzać statystyki lub przeprowadzać import i eksport danych. Ważne jest: jeśli w tym samym czasie nad twoim kontem pracuje kilka osób, nie można wykluczyć pokrywania się działań. Edytor pracuje znaną strukturą drzewiastą, oferując bardzo dobrą przejrzystość, która może być wykorzystana. Jednak niektóre z funkcji oferowanych przez Google AdWords nie są dostępne w edytorze, takie jak tworzenie elastycznych strategii licytacji czy zarządzanie różnymi rodzajami reklam wideo.

GOOGLE ADWORDS EXPRESS – JAKA JEST RÓŻNICA?

Jeśli interesujesz się Google AdWords, prędzej czy później natkniesz się także na Google AdWords Express. Największym atutem tej wersji jest to, że możesz stworzyć swoją reklamę już w ciągu zaledwie kwadransa. Szczególnie kiedy zależy Ci na czasie, AdWords Express jest dobrym wyborem. Tutaj również możesz dobrze zaprezentować swoją firmę i płacisz tylko wtedy, gdy klienci odwiedzą stronę internetową poprzez reklamę. Interesującym jest porównanie klasycznego AdWords z AdWords Express, abyś mógł zdecydować, która wersja jest bardziej odpowiednia dla Twoich potrzeb. Przeprowadziliśmy to porównanie dla Ciebie. W obu produktach koszty pojawiają się tylko wtedy, gdy reklama zostanie kliknięta.

AdWords Express oferuje, w przeciwieństwie do klasycznej wersji, zautomatyzowane zarządzanie. Ponadto, oferuje również rozwiązanie dla reklam, jeśli Twoja firma nie posiada strony internetowej. Jednak w wersji Express musisz zrezygnować z możliwości korzystania z formatów wideo. Jeśli więc chcesz pracować z wideo, ta wersja może nie być dla Ciebie najlepsza. Poza tym, obie warianty oferują podobne funkcjonalności. Zarówno geograficzne kierowanie reklam na całym świecie, jak i reklamy na Google Maps oraz w wyszukiwarce Google są dostępne w obu wariantach. Reklamy mobilne są również możliwe z obiema wersjami. Ponieważ płacisz tylko za kliknięcia, możesz spokojnie wypróbować obie wersje AdWords i zdecydować, co lepiej pasuje do Twoich potrzeb.